Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Op het oog lijkt het alsof elke plek waar een zijraam is ook een draaistel heeft.
Bij andere tramtypes betekent dit dikwijls een vervelend podest of iets wat zorgt voor minder ruimte in het interieur. Op renders op het internet lijkt dit bij de TINA echter niet zo te zijn.
Op de Innotrans was een TINA te zien, maar daarin waren wel opstapjes in het interieur aanwezig
Er zijn verschillende varianten van de TINA mogelijk, dat kan een smalle meterspoortram zijn (het bovenste plaatje) maar ook een brede normaalsporige tram.
Daniel schreef: ↑vr 28 okt 2022, 17:27
Vooral het gebrek aan NS bussen dan natuurlijk, als die hadden gereden hoefde EBS geen extra materieel in te zetten.
Er rijden meer dan genoeg bussen tussen Den Haag en Leiden. Sterker nog, de bussen rijden af en aan en komen 9 van de 10 keer had leeg of leger aan op de stations.
Hmm, hoor toch andere geluiden. Lijkt ook vooral een probleem te zijn dat de NS-bussen uitsluitend stopbussen zijn, waardoor de reis met EBS een kwartier sneller is.
En aangezien de NS-website tenzij je het expliciet uitzet ook adviezen met lijnbussen geeft gaan de meeste reisopties daardoor per lijnbus. Kijk net in de planner en kwam zelfs adviezen met de Qliner van Leiden naar Zoetermeer gevolgd door RandstadRail naar Den Haag Centraal die sneller zijn dan de NS-bus.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Punt dat werd genoemd was "gebrek aan ns bussen". Niet of dit snel en/of stop bussen waren. Vandaag zowel in de ochtend als avond spits met de bus tussen Leiden en Den Haag gereisd. De bussen reden af en aan, en zowel in de bussen waar ik in zat as de bussen die na mijn bussen aankwamen (zag dit toen ik op de streek en stadsbus moest wachten) dat die ook vrijwel leeg of maar half vol af en aan reden.
Dat NS alleen stop bussen inzet, is een heel ander punt om te bespreken. Zelf had ik het een beter idee gevonden als er snelbussen tussen Den Haag CS - Leiden en Den Haag HS -Leiden reden en stop bussen tussen Den Haag CS en Leiden reden.
Lange_Dre schreef: ↑vr 28 okt 2022, 21:10
Zelf had ik het een beter idee gevonden als er snelbussen tussen Den Haag CS - Leiden en Den Haag HS -Leiden reden en stop bussen tussen Den Haag CS en Leiden reden.
Denk eerder dat die snelbussen niet reden omdat er niet genoeg chauffeurs waren, niet omdat men bij NS enkel stopbussen wel voldoende vond.
NS had natuurlijk ook kunnen kiezen om de helft van de vele beschikbare bussen als sneldienst te laten rijden en de andere helft als stopdienst... Dan gebruik je het zelfde aantal bussen, maar ben je klantvriendelijker bezig.
Dan had je niet genoeg bussen gehad of niet genoeg plek voor alle bussen. Het is misgegaan doordat de NS reisplanner tegenwoordig ook stads- en streekbussen toont. Als dat niet gebeurd was, had je in de reisplanner de omgeleide 2000 gezien (weliswaar met een walgelijk lange reistijd), maar niettemin aantrekkelijker dan een even trage stopbus.
Ja, want de Nederlandse touringcarbedrijven in kwestie (Jan de Wit en Pouw) zijn de bedrijven die voor NS het busvervoer in een deel van het land regelen.
Laatst gewijzigd door Lijn 45 op zo 30 okt 2022, 09:39, 1 keer totaal gewijzigd.
sneltram schreef: ↑za 29 okt 2022, 16:46
Dan had je niet genoeg bussen gehad of niet genoeg plek voor alle bussen. Het is misgegaan doordat de NS reisplanner tegenwoordig ook stads- en streekbussen toont. Als dat niet gebeurd was, had je in de reisplanner de omgeleide 2000 gezien (weliswaar met een walgelijk lange reistijd), maar niettemin aantrekkelijker dan een even trage stopbus.
Dit is exact wat er is misgegaan. Ik werk tegenwoordig bij de buitendienststellingen en er is niet altijd ingegrepen om treinpassagiers uit de 43 en 45 te houden. Daarnaast hadden de Oostblokchauffeurs regelmatig maling aan de afspraken over het bufferen waardoor de boel op Leiden vaak vastliep. NS-bussen waren er genoeg. Ze werden alleen niet vaak gebruikt.
HTM is tot het inzicht gekomen dat het snijden in de dienstregeling van de lijnen 1, 6 en 12 niet zo'n gelukkige keuze was. Die lijnen gaan dus weer vaker rijden. In plaats daarvan wordt nu gesneden in de lijnen 2 en 17. https://www.htm.nl/nieuws/een-overzicht ... 7-november