Korte vragen
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8787
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Korte vragen
Weet iemand hier of een Dagpas van De Lijn tot einde dag geldig is of letterlijk tot 24 uur na eerste keer ontwaarden?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Korte vragen
Volgens de site 24 uur.
Re: Korte vragen
Maar soms kan een 10-rittenkaart gunstiger zijn. Die kun je met meerdere delen. Je mag binnen het uur overstappen en stel dat je overstapt en weer incheckt na bijvoorbeeld 58 minuten dan mag je de rit gewoon afmaken
Re: Korte vragen
Ja. Ik heb dat dit jaar zo aan de kustlijn gedaan. Zo werd me dat door de verkoopmedewerker van de lijn uitgelegd.
- Daantje
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 6494
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: Korte vragen
Ik wil morgen in de avondspits eerste klasse van Rotterdam naar Delft en daarna misschien 's avonds laat tweede klasse weer naar huis. Ik reis standaard tweede klasse op saldo (geen abonnement oid). Kan ik bij de automaat aanpassen dat ik eenmalig eerste klasse wil reizen en moet ik dat dan ook weer terug veranderen?
Re: Korte vragen
Je kunt klasse wijzigen op de automaat, normaliter is dat tot einde dienstregeling. Dus terugzetten is wel nodig.
🍉
- Daantje
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 6494
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: Korte vragen
Dus als ik 's avonds niet meer met de trein terugga (ik kan misschien meerijden met een collega), dan hoef ik niets terug te zetten en staat ie woensdag weer vanzelf op tweede klasse?
Re: Korte vragen
Inderdaad.
https://www.ns.nl/klantenservice/wijzig ... selen.htmlJe upgrade naar de 1e klas is meteen geldig, tot 4.00 uur ’s nachts. Als je uitcheckt verrekenen we automatisch de prijs van je reis.
- Daantje
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 6494
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: Korte vragen
Dankjewel allebei
Re: Korte vragen
Maar als je NS Flex hebt, dan kun je dit toch alleen online regelen?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39287
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Korte vragen
Ja, maar dat heeft Daantje niet volgens de post met haar vraag
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- Daantje
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 6494
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: Korte vragen
Klopt. Ik heb gewoon een OV chipkaart met saldo erop
Re: Korte vragen
Dat haalde ik niet met 100% zekerheid uit het bericht, dus wilde ik het voor de zekerheid toch maar benoemen.
Beter te veel info dan te weinig.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
- Daantje
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 6494
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: Korte vragen
Het was super makkelijk bij de kaartautomaat en ik kon kiezen voor één dag of voor altijd.
Re: Korte vragen
Een vraag (excuses als deze al ergens langs is gekomen afgelopen dagen):
- Waarom vertrekken de intercity's vanaf Zwolle richting Groningen en Leeuwarden 1x per uur opeens een minuut later (respectievelijk :16 en :19 in plaats van :15 en :18)? Op het andere half uur gelden de normale vertrektijden (:45 en :48). Heeft dit te maken met de stremming tussen Dronten en Lelystad?
- Waarom vertrekken de intercity's vanaf Zwolle richting Groningen en Leeuwarden 1x per uur opeens een minuut later (respectievelijk :16 en :19 in plaats van :15 en :18)? Op het andere half uur gelden de normale vertrektijden (:45 en :48). Heeft dit te maken met de stremming tussen Dronten en Lelystad?
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39287
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Korte vragen
Dat lijkt me wel ja. Doordat de ICs die normaal via de Hanzelijn verder gaan in Zwolle keren is de overstap tussen de ICs richting het noorden niet meer op hetzelfde perron. De overstap naar Groningen, komend vanuit Amersfoort, is het krapst omdat die IC de eerste is die vertrekt.
Vandaar dus dat precies die IC naar Groningen een minuutje later vertrekt en de IC naar Leeuwarden doet dat aannemelijk vervolgens ook wegens de opvolgtijden.
Vandaar dus dat precies die IC naar Groningen een minuutje later vertrekt en de IC naar Leeuwarden doet dat aannemelijk vervolgens ook wegens de opvolgtijden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Korte vragen
De 700700 naar Groningen vertrekt vanaf spoor 5, dat kan niet gelijktijdig met de binnenkomst van de 500 uit Groningen op spoor 3 omdat je via hetzelfde wissel moet.
Re: Korte vragen
Dank voor de snelle reacties allebei! Beide zijn zeer goede redenen. Al vraag ik me af of het dan niet beter was geweest ook het andere half uur de vertrektijd een minuut naar achteren te schuiven, in het kader van voorspelbaarheid voor de reiziger. Blijkbaar kan het qua ruimte op het spoor en aansluitingen en keertijden in Groningen en Leeuwarden, bewijst de aanpassing die nu gedaan is in het ene half uur.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Korte vragen
De aankomsttijden in Groningen en Leeuwarden zijn niet gewijzigd. Dat betekent dat er een minuutje van de rijtijdspeling is afgesnoept, dus de dienstregeling is wat minder robuust: minder marge om vertragingen in te halen.
Dat zal men in andere half uur liever niet doen als het niet noodzakelijk is.
Dat zal men in andere half uur liever niet doen als het niet noodzakelijk is.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
-
- Berichten: 3661
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Korte vragen
Heeft België nog een aantal wijzigingen komende dienstregeling trouwens, en zo ja, welke wijzigingen worden in België komende december doorgevoerd? De dienstregeling voor België wordt pas half november gepubliceerd, las ik.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Korte vragen
Wat kost een bushalte?
En dan heb ik het over: Het plaatsen van de haltepaal, het bevestigen van het haltebord op genoemde haltepaal, het bevestigen van de dienstregelingsinformatie en het installeren van een abri.
Neem gemakshalve een standaard bushalte aan een 50 km/u-weg binnen de bebouwde kom op de stoep.
Dus geen haltekom aanleggen, geen DRI, geen heuvelachtig gebied, en ook niet het hele gedoe rondom planning en gemeentelijke besluiten. Puur het praktische werk. De productiekosten van bord, paal en bushokje dan wel weer meetellen.
Excuses als deze vraag een beetje merkwaardig is, maar met enige regelmaat lees ik verhalen over gesteggel rondom de aanleg van een nieuwe halte, maar dan denk ik vaak: Zo moeillijk kan dat toch niet zijn?
En dan heb ik het over: Het plaatsen van de haltepaal, het bevestigen van het haltebord op genoemde haltepaal, het bevestigen van de dienstregelingsinformatie en het installeren van een abri.
Neem gemakshalve een standaard bushalte aan een 50 km/u-weg binnen de bebouwde kom op de stoep.
Dus geen haltekom aanleggen, geen DRI, geen heuvelachtig gebied, en ook niet het hele gedoe rondom planning en gemeentelijke besluiten. Puur het praktische werk. De productiekosten van bord, paal en bushokje dan wel weer meetellen.
Excuses als deze vraag een beetje merkwaardig is, maar met enige regelmaat lees ik verhalen over gesteggel rondom de aanleg van een nieuwe halte, maar dan denk ik vaak: Zo moeillijk kan dat toch niet zijn?
Re: Korte vragen
Ik snap de vraag. Bij mij in de buurt waren ze verbaast dat er veel haltes vervielen bij dienstregeling 2020. Waarop de reactie van veel mensen waren "zo duur zijn die haltes toch niet om te onderhouden". De enige kosten zijn een haltebord plaatsen met een dienstregeling erop die eens in de zoveel tijd vervangen wordt. Kan mij niet voorstellen dat het heel duur is. Alhoewel meer haltes wel voor meer reistijd zorgt.
Ik heb nog even gegoogeld om een antwoord te vinden, maar ik kon helaas geen exacte kosten van een bushalte vinden. Ook op een website die abri's verkocht stond er geen prijs van de abri's.
Ik heb nog even gegoogeld om een antwoord te vinden, maar ik kon helaas geen exacte kosten van een bushalte vinden. Ook op een website die abri's verkocht stond er geen prijs van de abri's.
zij/haar/hen/hun
Re: Korte vragen
Hangt er maar vanaf wat je uiteindelijk wenst. Volgens het CROW kost "Een moderne bushalte, die optimaal aangepast is aan de behoeften van mensen met een mobiliteitsbeperking, [kost] ongeveer €20.000 per richting (Stadtwerke München). De haltes van de Zuidtangent - 75 meter lang met design overkapping - kostten ongeveer € 450.000 per stuk." En dat is in 2005, dus daar moet je de inflatie nog bij optellen.
Bron: https://www.crow.nl/getmedia/589aacf1-4 ... x?ext=.pdf
Bron: https://www.crow.nl/getmedia/589aacf1-4 ... x?ext=.pdf
-
- Berichten: 3955
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: Korte vragen
Ik ben benieuwd naar mijn passagiersrechten bij een internationale reis waar ik niet de gehele reis als 1 ticket heb gekocht.
Dus ik wil bijvoorbeeld naar Londen maar met Thalys naar Brussel en dan daar op de Eurostar. Ik koop twee losse tickets i.p.v. 1 doorgaande.
Of naar Barcelona: 1 ticket naar Paris Nord en 1 ticket van Paris Gare de Lyon naar Barcelona Sants.
Wat gebeurt er voor mij als de Thalys dusdanig vertraagd is of helemaal uitgevallen is waardoor ik de aansluitende trein niet haal?
Dus ik wil bijvoorbeeld naar Londen maar met Thalys naar Brussel en dan daar op de Eurostar. Ik koop twee losse tickets i.p.v. 1 doorgaande.
Of naar Barcelona: 1 ticket naar Paris Nord en 1 ticket van Paris Gare de Lyon naar Barcelona Sants.
Wat gebeurt er voor mij als de Thalys dusdanig vertraagd is of helemaal uitgevallen is waardoor ik de aansluitende trein niet haal?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten