Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Mailtje van zorgverzekeraar: morgen laten er je weten wat je premie voor 2023 wordt.
Mailtje van zorgverzekeraar: je nieuwe premie staat in je Mijn xxx-account.
Mailtje van zorgverzekeraar: morgen ontvang je je gedetailleerde polisblad.
Mailtje van zorgverzekeraar: dit is je nieuwe premie.
Zoveel mails heb ik niet gehad. Ben niet superblij met de nieuwe premie, maar ik heb sowieso al een relatief duur type zorgverzekering om gezeik te voorkomen, ik kan dat ook betalen, de klantenservice van de zorgverzekering is uitstekend en mijn zorgkosten zijn structureel hoger dan de premie en eigen risico bij elkaar opgeteld.
Al met al ben ik de mening toegedaan dat ik daarom sowieso niet zo veel recht heb om te klagen, dus ga ik volgende maand de gehele premie gewoon weer overmaken naar de zorgverzekering.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
De mijne stuurde een mail dat de premie een dag later bekend zou zijn. In het berichtenoverzicht stond een bericht met alle wijzigingen, maar niks over de premie. Die stond elders in de app, maar daar stonden geen tarieven voor aanvullende verzekeringen bij (die zouden weer later komen)...
Ik kreeg twee keer in dezelfde week een fysieke brief, eerst eentje met een overzicht van wijzigingen in de vergoedingen en de mededeling "binnenkort sturen wij een brief met de nieuwe premie", en die tweede brief zat er slechts enkele dagen na. Had makkelijk in één brief gekund dus. Overstappen zit er voor mij niet in omdat mijn werkgever een dusdanige regeling heeft dat elke andere keuze hoe dan ook duurder is. Lang leve de vrije keuze...