Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8787
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Tussen Almere en Schiphol rijdt als frequent een trein en anders kun je prima hoogfrequent met de bus via Amsterdam Bijlmer reizen.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Een overzicht van de wijzigingen staat hier: https://www.connexxion.nl/nl/nieuws/nie ... anden-2023
Ik vind het wel jammer dat de lijnen 162, 169, 171 en 174 niet meer na 21:00 uur rijden. Dat is wel een verschraling.
Ik vind het wel jammer dat de lijnen 162, 169, 171 en 174 niet meer na 21:00 uur rijden. Dat is wel een verschraling.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8787
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Een niet genoemde wijziging is eet lijn 274 in de middagpauze voortaan de route vanaf busstation Uithoorn in omgekeerde richting rijdt, dus eerst naar Amstelplein en eindigende bij de Watsonweg.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
-
- Berichten: 216
- Lid geworden op: za 27 jan 2018, 17:48
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Dit Jaars Dienstregeling is een grote teleurstelling, inplaats van Frequentieverhoging omdat er meer passagiers zijn krijgen we Frequentieverlaging. Dat de 163 bij SLP Gaat stoppen en de 164 door naar Winkelcentrum Symfonie niet door gaat is ook jammer.
-
- Berichten: 4401
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Dat is overal zo dat frequenties verlaagd worden. Kabinet wil dat zo, zodat kennelijk men meer de auto gaat pakken.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Het kabinet heeft niets over busfrequenties en -routes te zeggen, dat ligt toch echt bij de provincies en in dit geval.doorgedelegeerd naar de VRA.
Zonder te weten wat hier de achterliggende oorzaak is, zal het waarschijnlijk aan een van twee redenen liggen (of beiden):
*Inkomstengebrek door minder reizigers sinds covid
*Personeelstekort, waardoor er beter een afgeschaalde drgl betrouwbaar gereden kan worden dan een volledige waarbij willekeurig ritten uitvallen.
Zonder te weten wat hier de achterliggende oorzaak is, zal het waarschijnlijk aan een van twee redenen liggen (of beiden):
*Inkomstengebrek door minder reizigers sinds covid
*Personeelstekort, waardoor er beter een afgeschaalde drgl betrouwbaar gereden kan worden dan een volledige waarbij willekeurig ritten uitvallen.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Ik weet niet waar jij denkt dat het geld van provincies zoal vandaan komt.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Dat de bus (tram, metro en trein) op veel plekken afgeschaald worden met de nieuwe jaar dienst heeft er ook enorm mee te maken dat bedrijven personeels tekort hebben. Hierdoor houden de bedrijven iets meer speling zodat diensten hopelijk minder snel gecanceld moeten worden.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Het rijk heeft echter wel te bepalen wat allemaal onder taken van de provincies vallen en hoeveel geld men daar voor krijgt. Als het rijk beter OV wil kan het echt.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Waarom heeft men er destijds voor gekozen om lijn 168 (nu: 341) R-net te maken en niet lijn 169? Laatstgenoemde lijn rijdt nota bene over bijna de volledige lengte over een vrije busbaan.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
@Meltrain: de verklaring zou kunnen zijn dat lijn 341 eigenlijk een combinatie is van 168 en 310, waarbij deze 2 lijnen min of meer aan elkaar gelijmd zijn, waardoor een streeklijn ontstond russen Hoofddorp - Schiphol - Amsterdam -Zuid. In eerste instantie met een frequentie tot 8x per uur. Inmiddels is de frequentie verlaagd,
Lijn 169 is m.i meer een stadsdienst in Hoofddorp en eigenlijk niet R-net waardig, ondanks de vrije baan.
Lijn 169 is m.i meer een stadsdienst in Hoofddorp en eigenlijk niet R-net waardig, ondanks de vrije baan.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Speelde ook niet mee dat volgens het PVE een bepaald percentage van de huizen binnen 1 km van een R-nethalte moest zitten? Zonder de 341 had Floriande (te)veel huizen zonder de voordelen van R-net.
De 169 rijdt te dicht bij de 300 en 310, waardoor deze te weinig reizigers heeft voor een R-net-frequentie.
Neemt niet weg, dat ik de 341 liever anders had gereden (de 341 vanaf Ziekenhuis via Floriande en de Bennebroekerweg (zoals eerder de 268) snel naar het station en naar Schiphol, en de 168 vanaf Floriande via Pax en Centrum naar het station). Dan had de 341 echt een snelle R-net-lijn gehad.
De 169 rijdt te dicht bij de 300 en 310, waardoor deze te weinig reizigers heeft voor een R-net-frequentie.
Neemt niet weg, dat ik de 341 liever anders had gereden (de 341 vanaf Ziekenhuis via Floriande en de Bennebroekerweg (zoals eerder de 268) snel naar het station en naar Schiphol, en de 168 vanaf Floriande via Pax en Centrum naar het station). Dan had de 341 echt een snelle R-net-lijn gehad.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Ik vindt dit toch wel echt het toppunt van triestheid... elke dag of het nou maandagochtend is of zaterdagochtend zit de N30 vol en zijn er altijd reizigers die moeten staan, en ik durf te zeggen dat 90% van deze reizigers afhankelijk zijn van de N30/300 om op het werk te komen en dan lekker 1x per uur te gaan rijden en de overstappen op andere lijnen ook nog steeds niet te hebben gerealiseerd vindt ik triest. (Bijv. overstap N30 naar N47/N57 op Amstelveen busstation waarbij die net 1min eerder weg rijdt en N30 op de N85/N87 die vaak net op 2min worden gemist.)
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Vanmiddag in de 347 vlak voor aankomst op Amstelveen Busstation voor het eerst de omroep gehoord dat de bus te vroeg is en daarom gaat wachten, zodat alle passagiers die op tijd zijn mee kunnen. Hoewel het deze keer om slechts 2 minuten ging, er veel instappers waren en de aansluitende 358 er al stond, heeft de chauffeur toch een minuutje met de deur open gestaan voordat de optocht aan bussen richting het zuiden vertrok. Al met al een goede toevoeging voor net wat extra duidelijkheid.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Maar voor mij is het dan weer niet duidelijk. De 347 wachtte op het busstation zijn vertrektijd af en de chauffeur riep dat vlak voor aankomst om? Wat is daar zo bijzonder aan dan?
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
In de bus, tram, metro en stoptrein zijn omroepen doorgaans automatisch, ik ging ervanuit dat duidelijk zou zijn dat het hier ook om een automatische omroep ging.
Die automatische omroepen gaan meestal over de eerstvolgende halte of het eerstvolgende station en eventuele overstapmogelijkheden en bestemmingen in de buurt. Soms wordt er iets gezegd over het in- en uitchecken of een nieuwe dienstregeling, maar dit was voor mij nieuw.
Overigens heb ik een chauffeur nooit via de microfoon horen omroepen dat er tijd afgewacht moet worden.
Die automatische omroepen gaan meestal over de eerstvolgende halte of het eerstvolgende station en eventuele overstapmogelijkheden en bestemmingen in de buurt. Soms wordt er iets gezegd over het in- en uitchecken of een nieuwe dienstregeling, maar dit was voor mij nieuw.
Overigens heb ik een chauffeur nooit via de microfoon horen omroepen dat er tijd afgewacht moet worden.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Ah, ik snap hem, ik had niet verwacht dat een automatische omroep zo'n bericht zou omroepen en omdat je in je verhaaltje zo'n nadruk legde op aantallen passagiers, aansluitingen en wat de chauffeur deed ("heeft de chauffeur toch een minuutje met de deur open gestaan"), dacht ik dat het om een doelbewuste actie van de chauffeur ging. Ik vond het al raar.
Maar de bus wachtte dus zijn vertrektijd af (op zich niet bijzonder), wat automatisch omgeroepen werd (wel bijzonder).
Maar de bus wachtte dus zijn vertrektijd af (op zich niet bijzonder), wat automatisch omgeroepen werd (wel bijzonder).
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Dit bericht kunnen wij handmatig laten afspelen.
-
- Berichten: 3645
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Precies, zie regelmatig ook mensen in de bus eten waarbij er wordt omgeroepen dat dat niet mag.
Ik heb geen onderschrift
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Ook wel eens gehoord dat mensen te vroeg uit checken en daarover een omroep kwam. Moet wel zeggen dat de Engelse versie erna wel een dunglish accent heeft
-
- Berichten: 216
- Lid geworden op: za 27 jan 2018, 17:48
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Er rijden de laatste weken Geen R-NET iveco's meer en maar 1 Citaro, ik weet dat er veel naar Veluwe Zuid zijn gegaan maar wat is hier de reden voor en zullen ze nog terugkeren?
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8787
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Waarschijnlijk omdat het elektrische materieel doet wat het moet doen en omdat de diesels nodig zijn op de Veluwe.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Hopen dat ze dit snel weer terugdraaien naar weer 2x per uur op in ieder geval de N30. Heb deze week een paar keer de laatste N30 naar Amstelveen moeten pakken (vertrek rond 04:15 uit Haarlem) en die bus is bij Hoofddorp al gewoon ramvol met reizigers voor vroege vluchten en Schipholmedewerkers die nog enigzins met OV naar werk proberen te komen. Dat je op een gegeven moment moet staan in een bus ok, maar dat je je naar binnen moet proppen en maar moet hopen dat je er nog bij kan als de bus bij de halte staat gaat wel heel ver en is gewoon niet grappig meer. Een 'vrij simpele oplossing' om de drukte op de laatste N30 van de nacht te minderen zou zijn om een 300 te laten aankomen op Schiphol rond 05:15u door óf de eerste 300 van de dag 10 min eerder te laten rijden of één 'korte 300' in te leggen (al dan niet met een Schiphol ZE bus, die men dan in Knoop Noord over laat gaan op één van de 190 lijnen) tussen Spaarne Gasthuis en Schiphol. Daarmee zullen ze een hoop Schipholpersoneel blij maken, namelijk die waarvan hun werkdag op de luchthaven om 05:30u begint.
Laatst gewijzigd door JcJay op wo 21 dec 2022, 18:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Precies, dit is nou met recht mensen uit de bus jagen. Zelf laat ik de N30 ook al steeds meer links liggen tenzij het niet anders kan. En het trieste is dat de N30 nu aan beide eindpunten nu gewoon lang staat te keren á 35min...
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 60 gasten