Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Zo te zien enkel bij de bus, stalling Krimpen, Kleiweg en ex. Ridderkerk.
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Is dat niet gewoon de huidige dienstregeling? RET had aangekondigd dat de nieuwe dienstregeling pas in maart in zou gaan vanwege de late besluitvorming. Alleen bij de tram zouden vanaf januari enkele wijzigingen doorgevoerd worden maar die staan nog niet online.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8787
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Deels inderdaad, had niet gezien dat metro en tram er maar tot begin januari instaan.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Je wilt (in deze moeilijke tijden) dus veel extra kosten maken voor een handvol reizigers?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Ik wil altijd dat het OV uitgebreid en verbeterd wordt
Let op: links uitstappen!
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Dat is een mooi streven, maar het moet wel een zinnige uitbreiding zijn.
Hoeveel mensen uit Katendrecht reizen er dagelijks naar Barendrecht, Zwijndrecht en Dordrecht? Als dat er slechts een handvol zijn, is dit geen zinnige uitbreiding en kun je het geld en de middelen beter in een andere verbinding steken.
Hoeveel mensen uit Katendrecht reizen er dagelijks naar Barendrecht, Zwijndrecht en Dordrecht? Als dat er slechts een handvol zijn, is dit geen zinnige uitbreiding en kun je het geld en de middelen beter in een andere verbinding steken.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
- Busseninportland
- Berichten: 319
- Lid geworden op: ma 21 sep 2020, 16:16
- Locatie: Rhoon Portland
- Contacteer:
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
De citaro's die zijn voorlopig terug op lijn 668. Deze lijn reed volledig met LLEs, maar er zijn 7 hybride bussen met een kapotte luchtbalg en dus moeten die LLEs weer invallen op andere lijnen
Laatst gewijzigd door Busseninportland op do 17 nov 2022, 13:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Volg mij op busposities, treinposities en YouTube https://busposities.nl/fotos/Busseninportland
https://treinposities.nl/fotos/Busseninportland
https://youtube.com/@Busseninportland?s ... JHFjriqZon
https://treinposities.nl/fotos/Busseninportland
https://youtube.com/@Busseninportland?s ... JHFjriqZon
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Wat is de functie van een luchtbalk?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
-
- Berichten: 963
- Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Moet denk ik luchtbalg zijn ipv balk
- Busseninportland
- Berichten: 319
- Lid geworden op: ma 21 sep 2020, 16:16
- Locatie: Rhoon Portland
- Contacteer:
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Die geeft lucht aan de vering waardoor deze kan zakken en omhoog kan gaan. (Bijvoorbeeld bij mensen in een rolstoel als die de bus in moeten) en als deze kapot zijn dan is de achterkant van de bus ingezakt.
Volg mij op busposities, treinposities en YouTube https://busposities.nl/fotos/Busseninportland
https://treinposities.nl/fotos/Busseninportland
https://youtube.com/@Busseninportland?s ... JHFjriqZon
https://treinposities.nl/fotos/Busseninportland
https://youtube.com/@Busseninportland?s ... JHFjriqZon
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8787
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Je bedoelt inderdaad luchtbalg. Als je daarop googelt vind je meer informatie.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Het was hier dacht ik al ergens voorbij gekomen, maar dat gaat in 2023 al gebeuren. Lijn 77 gaat dan door de werkzaamheden aan de Roseknoop vanaf de Rijnhaven niet naar het Zuidplein, maar naar Feijenoord om daar lijn 66 te vervangen.
- Busseninportland
- Berichten: 319
- Lid geworden op: ma 21 sep 2020, 16:16
- Locatie: Rhoon Portland
- Contacteer:
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Ik vind dit heel raar, maar vanaf Kralinse zoom is er een extra metro naar Vlaardingen West op lijn A. Zit er nu zelf in
Update, Deze metro rijd verder naar Hoek van Holland Haven en keert dan terug op B. De stellen waren 5711 en 5630
Update, Deze metro rijd verder naar Hoek van Holland Haven en keert dan terug op B. De stellen waren 5711 en 5630
Laatst gewijzigd door Busseninportland op vr 18 nov 2022, 21:49, 2 keer totaal gewijzigd.
Volg mij op busposities, treinposities en YouTube https://busposities.nl/fotos/Busseninportland
https://treinposities.nl/fotos/Busseninportland
https://youtube.com/@Busseninportland?s ... JHFjriqZon
https://treinposities.nl/fotos/Busseninportland
https://youtube.com/@Busseninportland?s ... JHFjriqZon
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Er hebben eerder ook extra spitsmetro's op lijn C gereden ter compensatie van het wegvallen van lijn A. Ze staan alleen niet in de dienstregeling omdat ze niet gegarandeerd rijden en ook niet elke 10 minuten zullen rijden, maar als er een extra bestuurder beschikbaar is kan je deze net zo goed een rit laten rijden. Overigens verklaart dat ook waarom de helft van de ritten op de lijn A pendel vandaag met SG2/1 rijdt i.p.v. SG3.
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Ben heel benieuwd naar de reizigersaantallen/bezettingsgraad tussen Metro Rijnhaven en Station Zuid. Lijkt mij een op het eerste oog namelijk een kansrijke route. Naast de aansluiting richting Dordrecht zit hier het ook het Albeda die zo een extra ontsluiting kan krijgen.
Let op: links uitstappen!
-
- Berichten: 441
- Lid geworden op: ma 22 dec 2008, 22:04
- Locatie: Rotterdam
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
^^Ik herinner mij nog dat buslijn 66 vanuit Feijenoord nog verder ging naar Rijnhaven maar werd op een gegeven moment werd ingekort.
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Er is nog totaal niet bekend hoelang de nieuwe stellen gaan worden. Er bestaat zelfs een kans dat het gewoon 2tjes worden. In iedergeval krijgen ze zowel LZB als ZUB.Bemined schreef: ↑wo 16 nov 2022, 09:26 Het aantal is gebaseerd op een lengte van 45 meter. Veel langer gaat ook niet passen in de werkplaats. Maat het zou nog wel kunnen om twee eenheden semi-permanent te koppelen met alleen een hulpstuurstand om te rangeren van/naar de werkplaats. Dat levert je ook extra capaciteit op.
Persoonlijk zou ik nieuwe metro's voor lijn B kopen, die kan wel iets langere metro's gebruiken (90 ipv 85 meter) en het materieel wat nu op B rijdt is geschikt voor de RandstadRail en kan dus doorschuiven. Dan heeft het nieuwe materieel geen ZUB nodig en bied je gelijk iets extra capaciteit op lijn B zonder daar de frequentie te verhogen.
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Spitspendels worden gereden met materieel wat overstaat. Dat kan dus van alles zijn. Daarom wordt er stadaard gereden tussen de Terp en Schiedam Centrum en wanneer t kan door naar Vlaardingen West. Heeft dus niks met de inzet van sg2/1 op de A lijn te makenBemined schreef: ↑vr 18 nov 2022, 15:42 Er hebben eerder ook extra spitsmetro's op lijn C gereden ter compensatie van het wegvallen van lijn A. Ze staan alleen niet in de dienstregeling omdat ze niet gegarandeerd rijden en ook niet elke 10 minuten zullen rijden, maar als er een extra bestuurder beschikbaar is kan je deze net zo goed een rit laten rijden. Overigens verklaart dat ook waarom de helft van de ritten op de lijn A pendel vandaag met SG2/1 rijdt i.p.v. SG3.
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Dat lijkt me een beetje voorbarig, aangezien er een project loopt om ZUB na 2030 te vervangen. Komend jaar worden hiervoor de scenario's uitgewerkt, doel is om voor de bestelling van het nieuwe materieel duidelijkheid te hebben over hoe men dit wil gaan aanpakken.
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Alleen op het treject Nootdorp-Rotterdam CS of het gehele Rara gebied?
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Men richt zich vooral op het samenloopdeel aangezien men daar de frequentie wil verhogen, maar men heeft het er over dat de beveiliging einde levensduur zou zijn en dat lijkt me dan op het hele gebied van toepassing.
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Even voor de minder goed ingewijden: wat is het verschil tussen ZUB en LZB?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
De beveiliging kan wel einde levensduur zijn maar dat betekend niet dat ZUB verdwijnd. LZB ligt er ook al sinds '68 en is keer op keer gemoderniseerd en gedigitaliseerd
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Het punt was dat dit project nog loopt en er dus nog geen besluit over genomen is. Overigens acht ik de kans dat men ZUB moderniseert erg klein omdat de manier waarop ZUB werkt niet aansluit bij wat men wil in de toekomst. De ZUB beveiliging kent lange blokken met enkelvoudige remmingen, waar de LZB beveiliging met korte blokken met remmingen over meerdere blokken werkt. Bij de modernisering van LZB is met name de aansturingstechniek opnieuw gebouwd, bij ZUB zou je zowel de techniek, de seinbeelden en de blokindeling compleet moeten herzien om te voldoen aan de toekomstige eisen te voldoen. In feite heb je een compleet nieuw systeem, wat hooguit bij dezelfde fabrikant afgenomen kan worden maar veel meer relatie met het huidige ZUB verwacht ik niet.
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
ZUB: Simpel gezegd maar dat lijkt vrij veel op de lichtsignalen van het treinspoornet. Waar nu ZUB ligt was ook namelijk een oud trein traject. Als je te dicht op een volgende metro rijdt krijg je dan een geel/oranje lichtsignaal.
LZB: LZB, ook wel ATB genoemd, werkt zonder lichtsignalen, maar via zender tussen het spoor. Daar heb je ook blokken, maar alle informatie wat je via de lichtsignalen zou krijgen, krijg je nu in de metro zelf te zien. Als je te dicht op een volgende metro rijdt krijg je automatisch te zien om langzamer te rijden.
Grappig genoeg zie je dit ook op reguliere spoorlijnen en hogesnelheidslijnen, waar op de reguliere lijnen lichtsignalen (ZUB) gebruikt worden, is op de hogesnelheidslijnen juist LZB gebruikt.
TLDR; LZB is alles op het dashboard van de metro, en ZUB is met lichtpalen, net als de trein.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten