Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Op 11 december gaat de nieuwe Follobane open tussen Oslo en Ski. Hierbij krijgen alle treindiensten (andere) lijnnummers en nieuwe voorvoegsels. De huidige R-lijnen worden RE-lijnen en de L-lijnen worden R-lijnen, met uitzondering van de L1 en L2. Bericht op Vy.no
Deze nieuwe kaart vind ik wel een flinke achteruitgang, doordat de lijnen nu niet meer apart zichtbaar zijn, maar gebundeld zijn in hun lijnsoortgroep: L, R en RE .
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
Een vijftigtal medewerkers van het Parijse openbaarvervoersbedrijf RATP blijkt al vijf of zes jaar niet te werken. Dat kan in Frankrijk, waar het recht op staken goed is beschermd.
Hoewel de werknemers niet betaald worden als zij hun werk neerleggen, profiteren ze in deze jarenlange stakingsperiode wel van de zorgverzekering en sociale voorzieningen van de RATP. (Waar ze ook premies voor afdragen.)
Wie de stakers zijn en wat hun motivatie precies is, is onbekend. Het lijkt erop dat ze op een andere (niet-geregistreerde) manier geld verdienen en de RATP achter de hand willen houden mochten ze ooit willen terugkeren. Het openbaarvervoersbedrijf kan intussen vrij weinig doen: bij de RATP bestaat een zogenoemde ongelimiteerde stakingsaanzegging, wat betekent dat medewerkers zo lang ze willen kunnen staken. Hoewel het doel van de staking „het bereiken van professionele eisen” moet zijn, hoeven stakers niet te vertellen wat die eisen dan zijn.
Een vijftigtal medewerkers van het Parijse openbaarvervoersbedrijf RATP blijkt al vijf of zes jaar niet te werken. Dat kan in Frankrijk, waar het recht op staken goed is beschermd.
Hoewel de werknemers niet betaald worden als zij hun werk neerleggen, profiteren ze in deze jarenlange stakingsperiode wel van de zorgverzekering en sociale voorzieningen van de RATP. (Waar ze ook premies voor afdragen.)
Wie de stakers zijn en wat hun motivatie precies is, is onbekend. Het lijkt erop dat ze op een andere (niet-geregistreerde) manier geld verdienen en de RATP achter de hand willen houden mochten ze ooit willen terugkeren. Het openbaarvervoersbedrijf kan intussen vrij weinig doen: bij de RATP bestaat een zogenoemde ongelimiteerde stakingsaanzegging, wat betekent dat medewerkers zo lang ze willen kunnen staken. Hoewel het doel van de staking „het bereiken van professionele eisen” moet zijn, hoeven stakers niet te vertellen wat die eisen dan zijn.
CamilleKreemers schreef:De wet maar eens aanpassen daar
Dat is vragen om een paar maanden aan brandende autobanden in Parijs voor heel weinig effect. Er zijn belangrijkere dossiers waar de Franse regering mee bezig moet zijn die al genoeg maatschappelijke onrust (en leeggespoten giertanks) veroorzaken.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Suus schreef:DB heeft aangekondigd het Duitse spoorwegnet aan een grondige totaalrenovatie te willen onderwerpen. Alleen als DB radicaal overgaat tot renovatie in plaats van oplappen, is het spoorwegnet nog te redden, aldus president-directeur Lutz. Nog voor de zomer zal bekend worden gemaakt waar de gevolgen van de totaalrenovatie als eerste gevoeld zullen worden.
De tweede en derde lijn die een totaalrenovatie krijgen zijn bekend
Emmerich - Oberhausen van november 2024 tot en met juni 2026
Hamburg - Berlijn van juni 2025 tot kerst 2025.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ik ben benieuwd wat er eerder komt: de afschaffing van de mondneusmaskerverplichting in Duitse treinen en overige openbaar vervoer of de invoering van het €49-ticket?
Laatst gewijzigd door Nitein-Repart op do 24 nov 2022, 12:43, 1 keer totaal gewijzigd.
In het Verenigd Koninkrijk gaat Great Western Railways de gerenoveerde HST-treinstammen binnen 12 maanden buiten dienst nemen. De stammen waren juist in de afgelopen jaren verbouwd, om als 'Castle Class'-stammen ingezet te worden in Devon en Cornwall. Door de gestegen brandstofprijzen worden de stellen nu buiten dienst gesteld (Twitter).
FlixTrain gaat samenwerken met het Deutschlandtarifverbund (3x woordwaarde) om zo in aansluiting op hun treinen ook kaartjes voor het Nahverkehr te kunnen verkopen: https://bahnblogstelle.com/194879/deuts ... operation/