Die plannen zijn al weer teruggedraaid. Berkel-Dinkel gaat niet door, waardoor Achterhoek-Rivierenland blijft bestaan. De concessies zouden zodanig groot worden dat deze niet beheersbaar zouden zijn
Concessie Veluwe-Zuid (2023-2026)
-
- Berichten: 2370
- Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
- Locatie: Arnhem
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)
Speed doesn't kill you, suddenly becoming stationary is what gets you
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9517
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)
Ik moet dat nog zien. Als ik de verklaring van Berkel-Dinkel las, dan lijkt de concessie Twente meer een korte overbruggingsperiode en niet het complete afblazen van de plannen. Verbaasd me niets als ze Achterhoek-Rivierenland 2 jaar verlengen en dan alsnog gaan samenvoegen.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
-
- Berichten: 12
- Lid geworden op: di 29 nov 2022, 22:02
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)
Ok thanx. Zou dit dan betekenen dat die Citaro CNG weggaat? Ik las ergens dat de wethouder van Ede niet blij was met het feit dat de electrische bussen weg gaan maar dat ie blij was dat de Diesel bussen stiller zijn dan de aardgas bussen. En ergens was een nieuwsitem waar uit het leek dat de 22 meter alleen in de daluren gaan rijden, omdat ze dan maar 4 keer per uur naar de Campus rijden.gkw1969 schreef: ↑di 29 nov 2022, 22:12 De huidige bussen zijn Mercedes Citaro G CNG(aardgas). Dezelfde bussen rijden ook op lijn 352. Deze bussen zijn 18 meter lang.
De bus die je gezien hebt is de nieuwe bus voor lijn C3 (303), Mercedes Capacity. Deze bussen zijn op basis van de Citaro, maar zijn 21 meter lang. Dus iets meer capaciteit.
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)
@Arnhem_EW
Klopt, de Citaro (G) CNG's gaan uit dienst.
Klopt, de Citaro (G) CNG's gaan uit dienst.
-
- Berichten: 8482
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)
Ergens rond 2005-2007 reden er in Nijmegen ook Citaro G in Nijmegen op lijn 10. Ook al geen prettige ervaring.gkw1969 schreef: ↑di 29 nov 2022, 22:12 De huidige bussen zijn Mercedes Citaro G CNG(aardgas). Dezelfde bussen rijden ook op lijn 352. Deze bussen zijn 18 meter lang.
De bus die je gezien hebt is de nieuwe bus voor lijn C3 (303), Mercedes Capacity. Deze bussen zijn op basis van de Citaro, maar zijn 21 meter lang. Dus iets meer capaciteit.
- ovVeluwe
- Berichten: 1548
- Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)
Er rijden nu nog steeds gelede Citaro's op lijn 10, alleen dan als gasbus.
De tijden van de 303/C3 blijven vrijwel hetzelfde als nu, dus 3x per uur via de campus en 3x per uur via Hoevestein. De lijn wordt gereden door stalling Wageningen (net zoals nu met de gelede gas Citaro), en zal dus volledig gereden worden met Capacity's.Arnhem_EW schreef: ↑wo 30 nov 2022, 07:15 Ok thanx. Zou dit dan betekenen dat die Citaro CNG weggaat? Ik las ergens dat de wethouder van Ede niet blij was met het feit dat de electrische bussen weg gaan maar dat ie blij was dat de Diesel bussen stiller zijn dan de aardgas bussen. En ergens was een nieuwsitem waar uit het leek dat de 22 meter alleen in de daluren gaan rijden, omdat ze dan maar 4 keer per uur naar de Campus rijden.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Chauffeur bij Syntus Utrecht
Chauffeur bij Syntus Utrecht
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)
@waldo
Die waren denk ik nog van voor de Facelift, maar denk dat ze niet veel beter zijn geworden.
Ze worden dus wel afgelost door solaris bussen, maar daar heb ik zelf geen ervaring mee.Iemand anders wel?Zijn die prettig?
N.B: Ik heb in een Arriva citaro G(zonder facelift) gezeten in 2018, op zich wel OK vind ik.Waren toen wel een van de laatste in nederland.
Die waren denk ik nog van voor de Facelift, maar denk dat ze niet veel beter zijn geworden.
Ze worden dus wel afgelost door solaris bussen, maar daar heb ik zelf geen ervaring mee.Iemand anders wel?Zijn die prettig?
N.B: Ik heb in een Arriva citaro G(zonder facelift) gezeten in 2018, op zich wel OK vind ik.Waren toen wel een van de laatste in nederland.
-
- Berichten: 8482
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)
Ongetwijfeld, het is al lang geleden.
-
- Berichten: 4089
- Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)
Doordeweeks tussen de spits en op zondag gaat de frequentie omlaag naar 4x/uur.ovVeluwe schreef: ↑wo 30 nov 2022, 12:40 Er rijden nu nog steeds gelede Citaro's op lijn 10, alleen dan als gasbus.
De tijden van de 303/C3 blijven vrijwel hetzelfde als nu, dus 3x per uur via de campus en 3x per uur via Hoevestein. De lijn wordt gereden door stalling Wageningen (net zoals nu met de gelede gas Citaro), en zal dus volledig gereden worden met Capacity's.Arnhem_EW schreef: ↑wo 30 nov 2022, 07:15 Ok thanx. Zou dit dan betekenen dat die Citaro CNG weggaat? Ik las ergens dat de wethouder van Ede niet blij was met het feit dat de electrische bussen weg gaan maar dat ie blij was dat de Diesel bussen stiller zijn dan de aardgas bussen. En ergens was een nieuwsitem waar uit het leek dat de 22 meter alleen in de daluren gaan rijden, omdat ze dan maar 4 keer per uur naar de Campus rijden.
- ovVeluwe
- Berichten: 1548
- Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)
Wat is Hermes die concessie aan het afbreken zeg... 

https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Chauffeur bij Syntus Utrecht
Chauffeur bij Syntus Utrecht
-
- Berichten: 4089
- Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)
Gebeurt dat landelijk niet in zowat elk gebied ?
#Personeelstekorten
#Personeelstekorten
-
- Berichten: 12
- Lid geworden op: di 29 nov 2022, 22:02
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)
Goed om te lezen dat die gasbussen weg gaan. Ben heel benieuwd naar die nieuwe bussen. Hoop dat 22 meter ook meer zitplaatsen betekent. Moet nu zo vaak staan.
En zou Hermes al verder zijn met OVPay dan RRReis was ? In de huidige gasbussen heb ik nog niks van OVPay gezien.
Niet dat het nu heel belangrijk want ik heb een korting abbo voor de daluren dus dan heeft OVPay toch geen nut want dan betaal je meer.
En zou Hermes al verder zijn met OVPay dan RRReis was ? In de huidige gasbussen heb ik nog niks van OVPay gezien.
Niet dat het nu heel belangrijk want ik heb een korting abbo voor de daluren dus dan heeft OVPay toch geen nut want dan betaal je meer.
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)
Uiteraard meer zitplaatsen.
Voor zover ik lees geen OVpay bij Hermes RRReis.
Voor zover ik lees geen OVpay bij Hermes RRReis.
- Lijn 45
- Berichten: 5833
- Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
- Contacteer:
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)
Volgens de RDW hebben de nieuwe bussen maar 2 extra zitplaatsen ten opzichte van de huidige.
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)
Dat houd niet over @Lijn 45
Wel meer staanplaatsen in ieder geval.
Wel meer staanplaatsen in ieder geval.
- ovVeluwe
- Berichten: 1548
- Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)
Ga er maar vanuit dat bij Hermes ook gewoon OVpay mogelijk is.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Chauffeur bij Syntus Utrecht
Chauffeur bij Syntus Utrecht
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 40638
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)
OVpay zou toch sowieso in januari landelijk beschikbaar moeten zijn?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- Hainje
- Berichten: 13643
- Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
- Locatie: Tilburg
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)
Bij Hermes in Eindhoven e.o. kun je in ieder geval gewoon met OVPay betalen. Lijkt me stug als dat dan op de Veluwe niet zo is.
♪♫ Graai, pak, grijp, jat, naai, pik en bedonder ♪♫
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
-
- Berichten: 6079
- Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
- Locatie: Rhenen
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)
Heel goed, die hebben hun dienst gedaan, zijn versleten naar mijn indruk.ambassadorsound schreef: ↑wo 30 nov 2022, 08:42 @Arnhem_EW
Klopt, de Citaro (G) CNG's gaan uit dienst.
Reden er vanmiddag twee de 'heuvel' op, langs mij, van de Emmalaan (kruising Klinkebergeweg). Gas d'r op natuurlijk.. maar wát er aan herrie voorbij kwam.. leek meer op een (slechte) straalmotor dan een autobusmotor..
Dát 't blijft rijden.. is een wonder.
Zijn we ook verlost van dat pulserende (zuigende / ploppende) geluid uit de leidingen bij stationair draaien tijdens haltering (op station Wageningen vaak waargenomen).
~~~~~~~~~~~~~~~~
Omstreeks half elf vanochtend reden er drie BYD's over de Proosdijerveldweg in Ede, langs de Texaco, richting N224.
Wat zou hun bestemming geweest kunnen zijn?
-
- Berichten: 1994
- Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
- Locatie: Bruinisse
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)
Paar weken terug stond het in ZOB/HWGO/Zeeland al aan, terwijl de kaartlezers in Arnhem/Nijmegen nog geen update hadden gehad. Dat lijkt dus per regio te gaan.
-
- Berichten: 2370
- Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
- Locatie: Arnhem
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)
Dat duurt nog een jaar, de Citaro’s van Breng blijven nog even tot de nieuwe Trollino’s er zijn
Speed doesn't kill you, suddenly becoming stationary is what gets you
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)
Klopt @Durashift.
Maar de citaro's die in nijmegen rijden maken ook wel veel herrie, de MAN bussen zijn een stuk stiller.Misschien toch wat betere kwaliteit?
Maar de citaro's die in nijmegen rijden maken ook wel veel herrie, de MAN bussen zijn een stuk stiller.Misschien toch wat betere kwaliteit?
-
- Berichten: 16
- Lid geworden op: ma 25 nov 2019, 19:33
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)
In de huidige gasbussen op C3 en de 12 meters in Ede kan je zeker wel gebruik maken van OVPay, vandaar dat ze per deur één nieuwe lezer hebben.Arnhem_EW schreef: ↑wo 30 nov 2022, 19:42 Goed om te lezen dat die gasbussen weg gaan. Ben heel benieuwd naar die nieuwe bussen. Hoop dat 22 meter ook meer zitplaatsen betekent. Moet nu zo vaak staan.
En zou Hermes al verder zijn met OVPay dan RRReis was ? In de huidige gasbussen heb ik nog niks van OVPay gezien.
Niet dat het nu heel belangrijk want ik heb een korting abbo voor de daluren dus dan heeft OVPay toch geen nut want dan betaal je meer.
Ik meen dat de wagens uit Gooi en Vechtstreek wél OVPay hebben. In hoeverre dat gebruikt gaat worden durf ik niet te zeggen
-
- Berichten: 812
- Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)
OVPay is straks gewoon beschikbaar in de bussen van Veluwe Zuid.
-
- Berichten: 2370
- Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
- Locatie: Arnhem
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)
Binnen Transdev zijn nu alle kaartlezers voorzien van de optie OVPay, het is nu alleen nog een kwestie van de software te activeren.
De 6663 had onlangs al een dag de software operationeel. De kaartlezer werd er trouwens niet sneller van.
De 6663 had onlangs al een dag de software operationeel. De kaartlezer werd er trouwens niet sneller van.
Speed doesn't kill you, suddenly becoming stationary is what gets you
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 48 gasten