Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
omaylie schreef: ↑ma 28 nov 2022, 14:20
Inmiddels zijn de Solaris waterstofbussen 1303 en 1307 in Breda aangekomen, dus het duurt niet lang meer voor ze eindelijk worden gebruikt!
Wel leuk dat er reclame voor 9292 op staat en niet voor Glimble
aadvannijen schreef: ↑ma 28 nov 2022, 16:22
Hopelijk met meer succes als bij ons in Heinenoord. Enorm veel storingen, en dus vaker buiten dienst dan in dienst. Wel jammer, want als je het treft met een wagen die wel "gewoon" functioneerd, is het best een fijne wagen om mee te rijden. Alleen de hobbels in de weg moet je wat rustiger nemen, vanwege de goede vering en de hoogte van de bus.
Dat was in AML niet anders, behalve dat als het reed het nog steeds niet fijn was. Maar goed, de lokale berger heeft er goed aan verdiend, en ondertussen vochten wij elkaar de tent uit voor citaro of een 21m.
Er staat een zestal nieuwe bussen bij Van Tilburg-Bastianen in Breda voor deze concessie. Welke bussen waren er precies besteld? Ik heb geen foto kunnen maken.
Ik zou er voorlopig van uitgaan dat de eerste bus niet vervangen wordt. Hoewel de bus zo jong uitgebrand is dat je op gevoel zou zegggen dat Solaris een gratis vervangend exemplaar zou moeten leveren, heeft Connexxion dat ook niet gedaan toen er in december 2020 vier nieuwe Ebusco's uitbrandden voor ze überhaupt een dienstrit gereden hebben.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Het is ook niet de bedoeling (geweest) dat de nieuwe waterstofbussen oudere wagens vervangen. Ze zullen juist boven op de bestaande vloot gaan rijden. Dan maakt het logistiek niet veel uit dat de tiende wagen uitgebrand is.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Het is altijd de bedoeling geweest dat de oudere Ambassadors uit de 8400 serie het Achterhoekse strijdtoneel zouden verlaten zodra de Solarissen in dienst zouden komen. Het afgelopen jaar was pappen en nathouden
LAREN - De bus van Borculo naar Deventer zit in de ochtendspits hartstikke vol, maar toch lukt het niet bussen vaker te laten rijden. Het probleem? Verkeersdrempels
Maar dat kan niet. De reden? Verkeersdrempels.
"Door de aanwezigheid van de drempels doet de bus er langer over dan voorheen. De gemiddelde snelheid is lager en daarmee de reistijd langer. Twee keer per uur laten rijden is daardoor geen optie", reageert vervoerder Arriva.
Volgens de provincie en Arriva is het animo voor de bus in de avond of weekenden te gering. Wel zijn er alternatieven, zoals de Haltetaxi of de Vlinderbus. Een andere oplossing is een busverbinding via Ruurlo. Die laatste optie ziet Harmke in ieder geval niet zitten. "Dan moet je eerst richting Duitsland om op dezelfde tijd in Deventer aan te komen. Dat kan echt alleen achter een bureau zijn bedacht."
Mr-W schreef: ↑zo 05 feb 2023, 19:49
LAREN - De bus van Borculo naar Deventer zit in de ochtendspits hartstikke vol, maar toch lukt het niet bussen vaker te laten rijden. Het probleem? Verkeersdrempels
Maar dat kan niet. De reden? Verkeersdrempels.
"Door de aanwezigheid van de drempels doet de bus er langer over dan voorheen. De gemiddelde snelheid is lager en daarmee de reistijd langer. Twee keer per uur laten rijden is daardoor geen optie", reageert vervoerder Arriva.
sirvinniei schreef: ↑zo 05 feb 2023, 20:13
Ruurlo richting Duitsland?
Bedoelt ze misschien Lochem? Vanaf Laren via Ruurlo naar Deventer is geen optie. Via Lochem wel, al is dat heel kostbaar. Die vrouw lijkt het sowieso niet helemaal op een rijtje te hebben qua OV. Kennelijk is de avondvlinder geen bus en gaat ze dan voor taxi spelen. Prima natuurlijk, maar er zijn wel reisopties.