Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Ik heb de GEBO het een en ander zien rijd o.a. lijn 668 naar Hefte. Lijn 640 word gereden door TCR (Raalte).
-
- Berichten: 4401
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Waarom gaat de 301 niet altijd rond. 20 uit Nunspeet naar Zwolle? Dan heb je in Nunspeet altijd aansluiting op de trein en in Zwolle op de basisknoop door de vertrek naar Dedemsvaart rond. 22. Andersom heb je dan natuurlijk aankomst in Zwolle uit Dedemsvaart rond. 07 en aankomst in Nunspeet rond. 10
Grofweg
Nunspeet: trein uit Amersfoort. 16, vertrek bus rond. 20
Zwolle laatste trein in knoop. 15, vertrek bus naar Dedemsvaart. 22
Zwolle: aankomst bus uit Dedemsvaart : 07, eerste trein in knoop vertrekt rond. 15
Nunspeet aankomst bus. 10 en trein naar Zwolle gaat om. 14
Ander voordeel is dat in de daluren de korte 301-ritten binnen Zwolle gekoppeld kunnen worden aan de 304, waardoor die dorpen een rechtstreekse connectie (wanneer kwartiersdienst niet geldt) met het Provinciehuis en Ziekenhuis krijgen.
Grofweg
Nunspeet: trein uit Amersfoort. 16, vertrek bus rond. 20
Zwolle laatste trein in knoop. 15, vertrek bus naar Dedemsvaart. 22
Zwolle: aankomst bus uit Dedemsvaart : 07, eerste trein in knoop vertrekt rond. 15
Nunspeet aankomst bus. 10 en trein naar Zwolle gaat om. 14
Ander voordeel is dat in de daluren de korte 301-ritten binnen Zwolle gekoppeld kunnen worden aan de 304, waardoor die dorpen een rechtstreekse connectie (wanneer kwartiersdienst niet geldt) met het Provinciehuis en Ziekenhuis krijgen.
Laatst gewijzigd door CamilleKreemers op wo 14 dec 2022, 23:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Rijden alle scholierenlijnen (behalve de 640, 660 en 668 want dat weet ik al) door een onderaannemer of door EBS zelf? En met welk materieel?
- busentrein
- Berichten: 580
- Lid geworden op: do 29 jul 2010, 11:00
- Locatie: Ulft
- Contacteer:
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Lijn 660 wordt (in ieder geval één rit) gereden door TGVIA. Met een Citea LLE
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8787
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Lijn 687 zag ik in Barneveld vanochtend rijden met een MAN Lion’s Regio van Van Kooten en datzelfde bedrijf zag ik vanmiddag in Ede lijn 651 met een touringcar rijden, ik meen met een Van Hool maar dat weet ik even niet zeker.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
-
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8787
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Of juist wel want volgens mij reed die Citaro G juist altijd op lijn 625 van de concessie IJsselmond
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
-
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
O, grapje, ik bedoel lijn 625. Lijn 620 heeft nog geen data.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8787
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Lijn 625 heeft niets met deze concessie te maken.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Nog niet.
Ik zou ook niet verwachten dat hij zijn nummer zou houden bij EBS, de bus is te groot voor de 9XXX-serie.
Ik zou ook niet verwachten dat hij zijn nummer zou houden bij EBS, de bus is te groot voor de 9XXX-serie.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Bovendien is het een bus van Smit en niet van EBS of CXX en dus kan hij zijn wagenparknummer rustig houden.
When you're tired of London, you're tired of life
-
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Om het helemaal af te maken, is deze bus bij Smit ook nog eens gezegend met een eigen nummer (722). Maargoed, maar weer on topic.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Ik hoorde ergens heel erg vaag dat er misschien VDL's komen ipv de BYD's.Is dat complete onzin of zijn daar toch wel echt plannen voor?
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
In aanvulling op wel, ter vervanging denk ik niet zo snel of de provincie moet ineens ergens héél veel kapitaal gevonden hebben.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Dat zal niet zo snel het geval zijn denk ik
Maar worden de nu nog niet goedgekeurd bussen nu al ingezet?Er rijden voor zover ik weet geen Citaro's meer, en hoe kan je die bussen repareren zonder tijdelijk vervangend materieel te hebben?Volgens mij zijn er niet zo heel veel reserve's.
Maar worden de nu nog niet goedgekeurd bussen nu al ingezet?Er rijden voor zover ik weet geen Citaro's meer, en hoe kan je die bussen repareren zonder tijdelijk vervangend materieel te hebben?Volgens mij zijn er niet zo heel veel reserve's.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8787
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Volgens mij kun je prima in de aankomende kerstvakantie wat bussen missen. En ik heb geen idee hoe lang de Citaro’s in Zwolle nog blijven rijden die men uit Haaglanden heeft gehaald, dat biedt natuurlijk ook weer wat lucht bovenop het huidige materieel.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Er komen in elk geval Ebusco's in aanvulling op de huidige vloot.ambassadorsound schreef: ↑zo 18 dec 2022, 09:20 Ik hoorde ergens heel erg vaag dat er misschien VDL's komen ipv de BYD's.Is dat complete onzin of zijn daar toch wel echt plannen voor?
Als EBS nog meer bussen wil hebben, lijkt het me logischer om extra Ebusco's te bestellen, dan om Citea's te bestellen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Hoeveel het exact is kan ik me niet zo snel voor de geest halen maar afgezet tegen het aantal DRU heeft EBS volgens mij nog relatief veel bussen over moeten nemen.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39287
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Een deel van de BYDs die overgenomen moesten worden reed natuurlijk eerder op de lijnen die naar Veluwe Zuid zijn gegaan, maar aan de andere kant zijn er ook weer extra nodig als IJsselmond erbij komt. Wel is de aankoop van de bussen gebaseerd geweest op het aantal DRU voor Corona, dus daar zal het grootste overschot wel in zitten.
Gisteren zag ik zogauw al geen Citaro's meer op de kaart van busposities.nl
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Voor zaandam zijn er in ieder geval wel nieuwe generatie citea's besteld, persoonlijk heb ik die liever dan Ebusco's.Denk dat ze toch minder ervaring hebben met bussen gezien ze tot en met de 2.2 allemaal uit china kwamen.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8787
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Ervaring met elektrische VDL's heeft EBS ook niet echt op wat stadsdiensten in Zuid-Holland en een lijn in Waterland na. De Ebusco 3.0 wordt volledig in Deurne geproduceerd en kent een zeer grote actieradius.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
EBS heeft daarentegen helemaal geen ervaring met Ebusco.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Als je een bestelling voor elektrische bussen doet krijg je daarbij begeleiding. Bussen bij een andere fabrikant kopen kan dus prima.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Vanaf eind volgend jaar wel.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten