Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
ICE105 is een hele ervaring vandaag, en dan ben ik pas bij Frankfurt.
- We zijn ingekort to Karlsruhe.
- Tussen Utrecht en Arnhem reden we via de Betuweroute, wat +40 opleverde.
- De Bordbistro is kapot.
- In Köln bleven we 20 minuten staan vanwege een seinstoring.
- Tussen Siegburg/Bonn en Frankfurt Flughafen liepen er een aantal Zoll-agenten door de trein met een drugshond. Iemand in de wagon heeft z'n wiet in moeten leveren.
Da's nou eenmaal eigen aan België: voor mijn inschrijving bij de gemeente zijn bijlagen 8ter en 19 al langsgekomen, natuurlijk in combinatie met een specifiek attest van de universiteit en een bewijsschrift van het ziekenfonds dat eerst fysiek opgestuurd moest worden.
Die C483 zal ik in gedachten houden, alhoewel het voor m'n Student Multi bijna nooit die paar euro waard zal zijn.
Chrysa schreef: ↑ma 19 dec 2022, 12:50
ICE105 is een hele ervaring vandaag, en dan ben ik pas bij Frankfurt.
- We zijn ingekort to Karlsruhe.
- Tussen Utrecht en Arnhem reden we via de Betuweroute, wat +40 opleverde.
- De Bordbistro is kapot.
- In Köln bleven we 20 minuten staan vanwege een seinstoring.
- Tussen Siegburg/Bonn en Frankfurt Flughafen liepen er een aantal Zoll-agenten door de trein met een drugshond. Iemand in de wagon heeft z'n wiet in moeten leveren.
De inkorting tot Karsruhe is toch gepland vanwege werkzaamheden? Vorige week reden de 105/104 ook niet naar Basel, net zoals deze week. Ben benieuwd welke werkzaamheden overigens.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS. 2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Zo, da's inderdaad een enorme ravage zeg. En die chauffeur mag blij zijn dat hij nog net op tijd is weggetrokken, anders had het zomaar anders af kunnen lopen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Ik vraag mij vooral af: heeft nu niemand bedacht om Securail te bellen? Het telefoonnummer zit op de overweg geplakt, die kunnen ervoor zorgen dat het treinverkeer wordt stilgelegd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Dat moet maar net in je opkomen en we weten niet hoeveel tijd er tussen stranden en trein zat.
Maar inderdaad, daar is in de communicatie nog wel wat te winnen. Net zoals onder ieder artikel over zelfmoord staat dat je 113 moet bellen bij suïcidale gedachten, zou onder ieder artikel over dit soort ongevallen kunnen staan dat je Prorail/Securail moet bellen (nummer op de overweg) of indien je het nummer niet weet 112.
Ik vermoed dat de reflex van veel chauffeurs toch is om het zelf op te lossen. Immers, wie weet krijg je je voertuig nog aan de praat voordat er een trein aankomt, en tijd die je kwijt bent aan het opzoeken en bellen van eenderwelk noodnummer kun je niet besteden aan het repareren en weghalen van je eigen voertuig.
Wat mij het meest opvalt is dat er links van de overweg een busje van servicemonteurs lijkt te staan (getuige het grote logo van IVECO op de bestelbus), en dat de omstanders in de zwarte jassen die de chauffeur wegtrekken de monteurs lijken te zijn die proberen de vrachtwagen weer aan de praat te krijgen.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Vanochtend met 100 minuten vertraging aangekomen in Linz. Vertrek uit Nederland was punctueel, maar door problemen bij Vilshofen en de gebruikelijke combineervertraging werd het een stuk later. Ik klaag niet. Op deze manier kwamen we in het licht aan in Oostenrijk en kon ik nog lekker douchen aan boord. Ritje kost zo maar €22,50. Ideaal die Nightjet. Je komt ook altijd leuke mensen tegen in zo een coupé met vreemden.
Volgens de SBB was mijn IC1 vanavond korter dan gebruikelijk. Ik ben benieuwd wat ze er normaal op willen zetten dan, want er kwamen gewoon 16 dubbeldeksbakken voorrijden.
MTR overweegt delen van haar Zweedse activiteiten te verkopen, om het bloeden te stelpen: de concessies maken enorme verliezen vanwege personeelstekort, en de open access MTRX Stockholm-Göteborg rijdt punctueel maar blijft rode cijfers schrijven. Daarom wil men MTRX in de etalage zetten.
Zoals ook in het artikel wordt vermeld: de tijd voor buitenlandse treinavonturen lijkt langzaam ten einde te komen, dus aan wie krijg je dit verkocht?
En zoals Jon Worth opmerkt, via wie ik dit heb gevonden: als men met een goede service op een kansrijke route geen winst kan maken, waar dan wel? Nou is er veel concurrentie op Stockholm-Göteborg, maar het klinkt toch niet heel positief voor nieuwe open access-initiatieven.
Het idee van open access is in theorie een prima methode om concurrentie te stimuleren, maar de valkuil bij de meeste populaire routes waarop open access inmiddels een grote schare aan concurrenten oplevert (Stockholm-Göteborg, maar dichter bij huis bijvoorbeeld Praha-Ostrava of Bratislava-Kosice) is dat de staatsspoorwegen ook een graantje meepikken. Omdat die vaak dankzij overheidssubsidies en het opereren op meer verschillende routes financieel gezien meer vet op de botten hebben, kunnen zij rond of onder het prijsniveau gaan zitten waarop zij die route kostendekkend kunnen exploiteren.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Op Stockholm - Göteborg is er misschien nu te veel concurrentie met Flixtrain erbij. Het zou mij niets verbazen als vooral MTRX last heeft van Flixtrain. SJ is doorgaans de duurste optie op dit traject, maar is voor reizigers die moeten overstappen op een andere trein de logische keuze omdat alleen SJ een doorgaand ticket kan verkopen. MTRX richt zich vooral op reizigers tussen Stockholm en Göteborg (en een paar tussenliggende Zweedse provinciesteden) die met hen goedkoper uit zijn dan met SJ. Maar daar is Flixtrain nu behoorlijk onder gaan zitten. Natuurlijk is het comfort dat Flixtrain biedt minder dan MTRX of SJ, maar de prijzen zijn ook wel echt een heel stuk lager.
Vanmiddag/vanavond van Herentals naar Aarschot gewandeld. Om 19:50 in Herentals de IC naar Antwerpen-Centraal genomen. Die heeft bijna een kwartier voor Lier stilgestaan vanwege personen op het spoor bij Mortsel. Uiteindelijk mochten we doorrijden naar Antwerpen-Centraal, waarbij we met +19 aankwamen op Berchem. Daar was het door de personen op het spoor een enorme chaos.
Ik zou een overstap van 16 minuten hebben in Antwerpen, maar omdat de Benelux niet Berchem kon binnenrijden liep de vertraging op tot +14. Bij vertrek op Antwerpen-Centraal was het inmiddels zo’n +18, die is er in ieder geval in Breda niet meer uitgereden.
Toch ben ik blij dat ik de t9267 heb gehaald. De t9271, de laatste trein van Brussel naar Nederland, is niet verder gekomen dan Brussel-Congres door een aanrijding
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.