Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Inderdaad is bijsturing en personeel nu allemaal NSR, maar heel formeel vallen de treinen nog altijd onder NSI voor zover ik weet. Ik moet tenminste nog altijd mijn NSI bevoegdheidsbewijs hebben voor de HSL diensten.
En jep, vanmorgen mocht ik ook pendelen met SNG tussen Rotterdam en Den Haag
Het personeel zelf is niet gescheiden, alleen de diensten waarop men rijdt zijn gescheiden van de rest van de pool aan diensten.
Ook aan bijsturing mag men niet zomaar van de ene naar de andere bijgestuurd worden.
De 1863 reed vandaag met twee stellen SLT. Ik stond op Gvc voordat die vertrok en dacht dat het normaal was omdat die van spoor 7 (waar normaal de 6300 vertrekt) vertrok.
De 1700 en 11700 had meerdere composities van ICM10 en ICM11; aannemelijk vanwege het Dickensfestival in Deventer. Ook de 7000 reed met dubbele stellen en in allebei de gevallen was dat best nodig.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Ik denk dat dat niet alleen door Dickens kwam, maar ook voor extra capaciteit op Gvc-Gd voor omreizigers tussen Den Haag en Rotterdam, en tevens voor extra capaciteit op Ut-Amf omdat ook alle reizigers tussen Rtd en Amf nu de 1700 en 11700 nemen (omdat op Rtd-Ut de 2800 rijdt ipv de 500 en 600). In die zin zijn deze werkzaamheden wel goed getimed; zo kan je drie vliegen in één klap slaan met lange composities van de 1700 en 11700.
Vanmiddag had ik er weer eentje; de 661 mocht het vanmiddag doen met een losse DDZ4. 5 minuten voor vertrek stonden de balkons als vol en toen mosten Alexander en Gouda daar nog bij komen....
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Dat is al twee weken op rij, gepland is een zesje maar ook vorige week was het al een viertje. Trein 559 was vandaag dan weer een bakje te lang, ICM8 i.p.v. ICM7, en dat mocht zowaar eens van de NS (blijkbaar een tweede HC gevonden of HC was bereid de extra bak mee te nemen). Stond in de reisplanner als 'druk' aangekondigd maar dat leek mee te vallen.
Trein 532 mocht het met een los ICM viertje doen vandaag. In combinatie metde halfuurdienst leverde dat een goed gevulde trein op, in mijn coupé kon iedereen nog zitten vanaf Ut, vanaf Gd wel staanplaatsen. Rest van de trein geen idee maar het S&V team kon er nog door voor de uitgebreide kaartcontrole tussen Ut en Gd.