Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Milco schreef: ↑di 20 dec 2022, 09:19
ROV is het regiecentrum van Connexxion.
gkw1969 schreef: ↑di 20 dec 2022, 09:48
ROV staat voor Regiecentrum Openbaar Vervoer, oftewel de centrale verkeersleiding.
Ah, ok. In ieder geval niet benaderd tijdens de rit. Sowieso was het een busje en chauffeur van een taxibedrijf, ook geen OV-chipkaartlezers. Ik vermoed dat deze overbezetting verder nergens is geregistreerd.
Ik weet niet goed wat je onder een haltefout verstaat, maar het gaat (zoals hierboven aangegeven) om een (naar het lijkt) verkeerd ingesteld tarief tussen twee haltes. En we hebben het natuurlijk over honderden reizigers die elke dag deze rit op de C3 303 tussen deze twee haltes maken.
Dat kon ik niet uit je relaas opmaken: of er puur een verkeerd tarief is berekend, of dat er sprake was van een fout geregistreerde in- of uitstaphalte (bijvoorbeeld een halte ‘te vroeg’ aangeslagen waardoor teveel afstand berekend wordt).
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
KL577 schreef: ↑zo 18 dec 2022, 21:01
Ook bij tariefberekeningen lijken gekke foutjes in geslopen. Mijn eerdere uitspraak hierboven baseerde ik op dagelijkse rit van NS Ede-Wageningen naar Campus/Atlas. Ik betaalde daar deze week €1,50 voor (met Dal Voordeel Oost), dat was tot vorige week €1,37. En dus concludeerde ik een prijsstijging van 10%. Maar bij nadere bestudering van mijn chipkaart-gegevens blijk ik op de terugreis wel nog €1,38 (het oude tarief) te betalen...ra ra hoe kan dat...
Net klacht bij rrreis ingediend, ben benieuwd of dat uiteindelijk bij de juiste vervoerder terechtkomt; en of die dan ook erkent dat hier een foutje in het systeem is ingeslopen; en of die vervoerder dan een plan heeft om dit recht te zetten.
Ik weet dat connexxion/Hermes exacte kilometers hanteert voor tarief bepaling. Hierdoor is het dus mogelijk dat de heenrit duurder is dan terugrit. Omdat er meer meters worden afgelegd.
Dat zou betekenen dat de heenweg hier meer dan 1 km langer is dan de terugweg. Ik heb daar een beetje mijn twijfels bij (al ken ik de lokale situatie niet zo goed meer).
Dat kan dan weer gebeuren wanneer de bus niet exact dezelfde route heen als terug heeft. Lijn 43 is daar een goed voorbeeld van, deze rijdt in Beekbergen b.v. anders en alles met elkaar (binnenbocht dan wel buitenbocht, halteren Dieren) kan er inderdaad wel eens een km of meer verschil zitten tussen de heen en terugrit.
Interessante theorie, even snel uitgetekend in runnermaps. Heen (van Ede NS naar Campus/Atlas) is 7,1 km, terug is 7,08 km. Het verschil geeft ook niet direct aanleiding om de ene rit omhoog af te ronden (zeg naar 8km) en de andere naar 7km. Ben benieuwd of en welke verklaring ik krijg. Zal het ook hier melden.
Vandaag de Breng MAN Lion City G tegengekomen op Lijn 43.
De vond ik nog best mooi klinken, beter dan die Citaro G dingen.
Ik het de bedoeling dat deze straks permanent voor Veluwe Zuid gaat rijden of is deze tijdelijk op afwachting van wat anders?
Breng heeft er maar 1tje.Deze reed tot een tijdje terug enkel een lijn in nijmegen.
Volgens mij staat er wel Breng op, maar rijd deze sinds 13-12 onder Veluwe Zuid.
Normaliter stond deze 9241 (als reserve tijdens de spits?) in Nijmegen. Afgelopen maanden stond hij daar in elk geval op de buffer 's ochtends. Nu rijdt hij dus voor Veluwe Zuid.
Breng had overigens 5 gelede MAN's. Daar is de 9241 als enige van over.
Milco schreef: ↑wo 14 dec 2022, 16:59
Daarbij waren de halteborden waar lijn 89 kwam voorzien van een oranje zak en de mededeling dat lijn 89 is opgeheven, maar van lijn 303 ontbreekt ieder spoor qua vertrekstaten.
We zijn nu een week in deze nieuwe (nood)concessie, en nergens zijn nog nieuwe haltevertrekstaten te vinden. Ik reis privé en voor mijn werk veel in deze regio, en ik heb noch in Arnhem, Ede, Wageningen of Otterlo een nieuwe haltevertrekstaat ontdekt...
Ik heb vandaag zowaar één nieuw vertrekstaatje gezien, van lijn 303 in Ede. Haltebord was niet aangepast. Sowieso zijn die haltes om te gieren. In het centrum van Ede staat op de haltes nog de route van lijn 6 richting Gelderhorst die per december 2021 werd opgeheven.
Erg veel aandacht is er inderdaad nooit aan die RRReis-borden besteed, op Veenendaal-De Klomp staan de halteletters ook al maanden precies verkeerd om. Nog in de tijd met alleen Keolis daar een poging gedaan het te laten corrigeren, maar RRReis was destijds overtuigd ze juist geplakt te hebben.
Hermes maakt het daar nog een tikkeltje erger door voor alle lijnen hetzelfde haltenummer te gebruiken, waardoor de Hermes-ritten op lijn 5 volgens de apps en DRIPs van perron A vertrekken en de Syntus-ritten van perron B
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Milco schreef: ↑wo 14 dec 2022, 16:59
(...) Verder wachtte niet elke lijn 105 bij beginpunt Troelstralaan z’n tijd af maar pas bij station Barneveld Centrum. Verder viel mij op dat er chauffeurswissels plaatsvinden bij Otterlo Rotonde.
Zoveel ritten als mogelijk van lijnen 105 en 110 hebben 3 minuten haltering op station Barneveld Centrum omdat daar meer voorzieningen zijn voor de chauffeur zoals een toilet en aflosmogelijkheid.
Daniel schreef: ↑vr 23 dec 2022, 17:14
Erg veel aandacht is er inderdaad nooit aan die RRReis-borden besteed, op Veenendaal-De Klomp staan de halteletters ook al maanden precies verkeerd om. Nog in de tijd met alleen Keolis daar een poging gedaan het te laten corrigeren, maar RRReis was destijds overtuigd ze juist geplakt te hebben.
Hermes maakt het daar nog een tikkeltje erger door voor alle lijnen hetzelfde haltenummer te gebruiken, waardoor de Hermes-ritten op lijn 5 volgens de apps en DRIPs van perron A vertrekken en de Syntus-ritten van perron B
Dit wordt spoedig hersteld.
Meltrain schreef: ↑za 24 dec 2022, 12:10
In OVInfo hebben de lijnen van deze concessie nu "Hermes" als vervoerder in plaats van "Breng".
Ook zijn de lijnen niet meer groen.
Het had wat voeten in de aarde, maar werpt nu inderdaad zijn vruchten af.
Op lijn 107 die een half uurtje geleden uit Putten vertrok, trof ik vier medereizigers. Dat waren er vier meer dan verwacht. Blijkbaar is er vraag naar een vaste bus in de avonduren. Hermes had goed geanticipeerd op de verwachte drukte door alvast een gelede bus in te zetten.
Ik ben geen oude haltevertrekstaten meer tegengekomen. Wel hangen op veel plekken nog de oude lijnoverzichten/plattegronden. Op Ede-Wageningen bijvoorbeeld nog een stadsplattegrond met de niet meer bestaande buslijn 6 als ook de voormalige C3 ingetekend.