Welke gelijkvloerse instap in België? De deuren van M7 waren oorspronkelijk besteld op 63 centimeter, mooi tussen de gangbare perronhoogtes van 55 en 76 centimeter in. Pas na felle kritiek zullen er vanaf 2024 M7-rijtuigen komen met instap op 76 cm

Welke gelijkvloerse instap in België? De deuren van M7 waren oorspronkelijk besteld op 63 centimeter, mooi tussen de gangbare perronhoogtes van 55 en 76 centimeter in. Pas na felle kritiek zullen er vanaf 2024 M7-rijtuigen komen met instap op 76 cm
Een drukte-indicator? Ik zie op die schermen plaatjes van stoelen met pijlen eronder. Linksaf geel, rechtsaf groen.rooddolfijn schreef: ↑di 13 dec 2022, 09:38De schermen direct naast de eerste deur trekken mijn aandacht, zoiets heb ik nog niet eerder gezien. Wat is het?
NS durft het niet aan om met dubbeldekkers over de HSL rijden...Ook opvallend vind ik dat de trein maar 160 km/h kan en niet 200. Dat kan handig zijn op de Hanzelijn, HSL en Utrecht-Amsterdan en als back-up voor de ICNG.
Als je kijkt naar de kopbakken, is dat bij DDZ één bak met alleen een bovenverdiepinkje en één bak waar beneden ruimte is opgeofferd voor apparatuur. Ik denk dat je in twee volwaardige enkeldeks kopbakken (met alle apparatuur onder de vloer of op het dak) bijna net zo veel zitplaatsen krijgt.Deze DDNG gaat dus (deels) de DDZ vervangen, alleen heb je dan niet minder zitplaatsen? Van de 4 of 6 bakken DDNG, zijn er maar 2 of 4 dubbeldeks en bij een DDZ zijn dat er 3 of 5.
Dat kan niet, er zijn maar 50 mABk's. Ik geloof dat er nog maar 28 viertjes zijn, een viertje is afgevoerd na een aanrijding en de nog goede rijtuigen van dat viertje zijn gebruikt om een ander viertje te verlengen tot dat 21e zesje.
Precies dit gevoel heb ik ook. Ik vraag me dan toch af of iets als de Regio 2N geen optie was.
Weinig concreets. Natuurlijk is het een belangrijke stap, maar de ontwikkeling van de trein heeft niet stilgelegen in de tussentijd. Er zullen wijzigingen zijn, dus voor de treinen in de meest recente configuratie ingezet mogen worden zal dat ook weer goedgekeurd moeten gaan worden als de wijzigingen toelatingsplichtig zijn.katvis schreef:Wat betekent dit voor de inzet van ICNG?
Kom op, heb je nu reden om aan te nemen dat het glas half leeg is in plaats van half vol?
Ervaring? Dat een treintype is goedgekeurd door de ILT wil gewoon nog niet zeggen dat die trein binnenkort ook gaat rijden, helaas. Een beetje realiteitszin op dit forum kan soms geen kwaad
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 58 gasten