Je zou wellicht net ietsjes sneller kunnen door in Oldenzeel direct de Enschedesestraat op te rijden en niet meer via de Burg. Wallerstraat te rijden. Dan zou er denk ik wel t.h.v. de Mariastraat een vervangende halte komen, maar dan heb je nog altijd een halte minder en een iets directere route. Dat is eigenlijk de enige optie die ik zo zie om de route korter te maken tussen station Oldenzaal en Enschede zonder de kwartiersdienst 60-62 te schrappen.
Ik denk eerder dat ze vooral vanaf De Thij de reistijd zullen willen versnellen lijkt me. De grootste versnelling zou zijn door direct vanaf Enschede naar De Thij te rijden (via de Eektestraat) en vanaf daar de huidige route te vervolgen naar het station. Het station zal dan het eindpunt worden en niet meer een tussenstop. Nadeel is dan wel dat er geen kwartiersdienst meer is tussen Enschede en station Oldenzaal (tussen Enschede en Losser natuurlijk nog wel).
Meer realistisch voor De Thij zou denk ik echter zijn om vanaf het ziekenhuis via de Berkstraat en Ossenmaatstraat direct naar De Thij te rijden. Voor lijn 60 zouden dan haltes Molkenboer, Hyacintstraat, Tijgaardenstraat, Viaduct Graven
Es, Engelbertinklaan en Hunenveldweg vervallen. De eerste 4 haltes zouden bediend kunnen blijven door lijn 66 deze route over te laten nemen (ri. station gezien: vanaf halte Bentheimergraven afslaan de gelijknamige weg op en dan via de Operalaan en Oude Rondweg naar de halte Viaduct Graven
Es rijden). Voor de halte Engelbertinklaan zou een deels vervangende halte dan kunnen komen op de kruising Bentheimergraven/Operalaan.
Maar voorlopig blijft het denk ik speculeren wat Arriva precies bedoeld met deze opmerking.