Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
cassie127 schreef: ↑za 07 jan 2023, 11:31
Aanduiding 1e klas, maar dat laatste is lastig zolang de systemen op de achtergrond nog niet weten/om kunnen gaan met aan welke kant cabine 1 of 2 van een stel zit. Pas als je dat weet kun je de positie(s) van de 1e klas realistisch op de schermen tonen. Voor een SLT, FLIRT-3/4, SNG-4 of VIRM-4 is die bepaling nog makkelijk, voor ander materieel weer niet.
Maar dat dezelfde issue kun je bij sommige materieelsooryen ook met de fietsplaatsen hebben. Waar bij bij ICM heel eenduidig is, ligt het er bij een DDZ net weer aan welke cabine waar zit.
Wij lopen mbt aanduiding van de eerste klas op de CTA's achter op onze zuiderburen - Da's ook voor het eerst -; daar worden op ieder scherm voor iedere trein de eersteklasplaatsen aangegeven. Zelfs van de meest lokale stoppertjes staat het er dan op. Op basis van de bijna 1000km die ik afgelopen week heb gereisd door België per trein kan ik wel concluderen dat die informatie 99% van de gevallen klopt.
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!
Buschauffeur bij Qbuzz in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
De Hoogeveenboog poging 2 (poging 1 mislukte wegens tekort aan bouwmaterialen) begint op 8 juni, ProRail hoopt klaar te zijn voor de TT in Assen op 25 juni. In die periode rijden er bussen tussen Meppel en Assen: https://www.spoorpro.nl/spoorbouw/2023/ ... hoogeveen/
De Havenspoorlijn in Rotterdam is op meerdere plekken overstroomd door de vele regen van afgelopen donderdag. Een deel van het water is inmiddels weggepompt, maar men verwacht nog het hele weekend bezig te zijn met het restant.
Dat geldt vooral voor treinen met 'Globalpreise' in vakanties en het hoogseizoen, lijkt me? (Of als je per se een Sparpreis wilt hebben.) Wel beroerd als je dit soort dingen, zoals ik, liever niet al te lang van tevoren vastlegt.
Dit jaar geen interrail-tickets met 50% korting verkopen? Scheelt al een slok op een borrel.
Als je de te korte treinen door gebrekkige betrouwbaarheid bedoelt, dat zou ik niet weten.
Ik wel. IC Berlijn rijdt gedurende een deel van de zomer weer om via Münster (westf) en dat kost ruim een uur extra en een trein per dag minder. De snelste mogelijkheid per trein is dan met de ICE via Duisburg. Dus daar creëer je extra reizigers mee in de ICE.
Een kleine oplossing zou zijn een reserveringsplicht voor de ICE en instap controle in Asd (daar stappen de meeste interrailers in).
Het lijkt me funest voor de boodschap dat de trein een volwaardig alternatief voor het vliegtuig kan zijn om hier niet op in te spelen met extra treinen zodat er genoeg capaciteit is. Er moet toch wel wat vervangend materieel opgetrommeld kunnen worden voor (pendeltreinen) in de zomer. Als je de mensen nu, na corona (nu ze het reizen ontwend zijn) en met klimaat hoog op de agenda (nu ze overwegen het vliegtuig te laten staan) niet overtuigt, wordt het de komende jaren weer lastiger.
Dat klopt allemaal dat het geregeld kan worden en klimaattechnisch en no-brainer is. Ware het niet dat NSi en DB al lang hebben uitgevogeld dat zomerdrukte, verergerd door de ICB stremming, uit te zitten beter rendeert dan extra treinen inleggen.
Als ze wel tot actie zouden zijn overgegaan zouden ze 12 januari een heel ander persbericht de wereld in gebracht hebben dan deze:
Dan hadden we nu kunnen lezen hoe blij NSi is met al die zomerreizigers is en hun reis nog beter maakt door extra treinen in te leggen die je vanaf nú kunt boeken via een onderstaande link.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Materieel is niet het enige probleem. Je moet ook genoeg personeel zien te regelen. Misschien is het verstandig om reizigers, ondanks de langere reistijd, via de reisplanners toch naar de IC via Münster te leiden?
Laatst gewijzigd door Commendatore op ma 16 jan 2023, 21:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Er is nu al een personeelstekort, ook bij NS International. En door de boom in treinverkeer in Europa ligt extra materieel ook niet bepaald voor het oprapen.
Met materieel kun je nog met oude DB IC rijtuigen (waarvan er in december weer een boel meer geen werk te doen hebben) inzetten voor een pendel Amsterdam - Düsseldorf. Een rijtuig of 12 tot 13 inclusief locs aan beide zijden zou dan mogelijk kunnen zijn. Daarvan zou je er dan 3 stammen moeten hebben om van en naar Düsseldorf te kunnen rijden.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS. 2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Hoeveel extra personeel je nodig hebt hangt er mede vanaf hoe je met dat extra materieel omgaat. Als je het gebruikt om de drukste treinen (betrouwbaar) met twee ICE-stellen te kunnen rijden en andere treinen met dat nieuwe materieel (deels) vervangt, heb je bijvoorbeeld nauwelijks méér machinisten nodig. Wel wat conducteurs waarschijnlijk.
Of je trekt de re19 als intercity door naar Utrecht/Arnhem op een bestaand NS pad. Dan heb je netto geen extra personeel nodig, maar kan je wel wat reizigers uit Utrecht overnemen. Flirts zijn waarschijnlijk goedkoper dan ICEs
Waarschijnlijk niet, er zijn niet zo veel mulitcourante Flirts. Daarnaast zou je het probleem er niet mee oplossen, er is vooral meer capaciteit nodig tussen Arnhem en Duisburg.
Er is ook te weinig ICE materieel dat geschikt is voor het Nederlandse spoor, maar die zijn een stuk duurder om te bestellen en te rijden.
Die reizigers tussen Arnhem en Duisburg stappen heus niet allemaal alleen in in Arnhem. Als je reizigers uit Utrecht/Amsterdam kunt verleiden om een goedkopere RE/IC te nemen scheelt dat capaciteit in de ICE en vul je de tegenspitsrichting Amsterdam-Utrecht.
Je kan in Nederland gewoon met NS personeel rijden.