Kort Nederlands nieuws
-
- Berichten: 3645
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Kort Nederlands nieuws
Het is inderdaad fors. Wat dit nog extra storend maakt, is dat er verder niet gesproken wordt over enkele verbetering op de verbinding Amsterdam-Düsseldorf. Er wordt al jaren gespeculeerd over een uursdienst naar Keulen, terwijl daar nog niks van gekomen is. Dit terwijl Duitsland wel op veel andere verbindingen vakantietreinen inzet.
Het internationale spoor ligt er in Nederland sowieso niet goed bij. België heeft een hsl-lijn naar het oosten, naar het zuiden en naar het Noorden, terwijl het 6 miljoen minder inwoners heeft en veel minder treinreizigers. Nederland heeft alleen maar een HSL-zuid.
Met regionale treinen vermoed ik dat het wel mee gaat vallen. Mensen die ver willen reizen, en dat doe je meestal met een interrail pas van meerdere dagen, zullen niet zo snel in Arnhem op een boemeltje willen overstappen.
Het internationale spoor ligt er in Nederland sowieso niet goed bij. België heeft een hsl-lijn naar het oosten, naar het zuiden en naar het Noorden, terwijl het 6 miljoen minder inwoners heeft en veel minder treinreizigers. Nederland heeft alleen maar een HSL-zuid.
Met regionale treinen vermoed ik dat het wel mee gaat vallen. Mensen die ver willen reizen, en dat doe je meestal met een interrail pas van meerdere dagen, zullen niet zo snel in Arnhem op een boemeltje willen overstappen.
Ik heb geen onderschrift
Re: Kort Nederlands nieuws
Volgens mij moet het in Nederland wel mogelijk zijn de ICE elk uur te laten rijden, maar dan moet er wel voldoende materieel zijn en er moet ook aan de Duitse kant elk uur een pad zijn.
-
- Berichten: 758
- Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41
Re: Kort Nederlands nieuws
En dat extra ICE matrieel is er nu net niet .....
Je kan met de zitrijtuigen van de EN 403/402 evt een slagje Asd - Düsseldorf / Köln maken maar dan houd het wel zo ongeveer op.
Je kan met de zitrijtuigen van de EN 403/402 evt een slagje Asd - Düsseldorf / Köln maken maar dan houd het wel zo ongeveer op.
Re: Kort Nederlands nieuws
Hooguit als je alle ICE’s flink inkort in Duitsland en er ook echt helemaal niets meer kapot gaat.Bemined schreef:Volgens mij moet het in Nederland wel mogelijk zijn de ICE elk uur te laten rijden, maar dan moet er wel voldoende materieel zijn en er moet ook aan de Duitse kant elk uur een pad zijn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Kort Nederlands nieuws
ICE104/105 inkorten dus.
Re: Kort Nederlands nieuws
Alles inkorten tot Amsterdam Centraal - Düsseldorf en op je knieën alle goden aanbeden dat er geen stellen meer langdurig kapot gaan.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 3645
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Kort Nederlands nieuws
Als je tussen Keulen en Amsterdam rijdt heb je in principe geen ICE materieel nodig. Je kan daar toch nergens sneller dan 200.
Ik heb geen onderschrift
-
- Berichten: 1081
- Lid geworden op: di 06 dec 2016, 19:58
- Locatie: Emmen (DR)
Re: Kort Nederlands nieuws
Theoretisch zou zelfs het traject Amsterdam - Arnhem ingekort kunnen worden, waarbij reizigers vanaf Amsterdam en Utrecht met binnenlandse treinen naar Arnhem moeten reizen.
De vraag is in hoeverre dit gaat helpen, aangezien de genoemde pagina de enige pagina is die deze beperking vermeldt. Zelfs de planner van Interrail meldt deze beperking nog niet. Dus alleen als je deze specifieke pagina gevonden hebt ben je op de hoogte. Aangezien het product in heel Europa verkocht wordt, lijkt me de kans vrij klein dat dit maar iets helpt.
De vraag is in hoeverre dit gaat helpen, aangezien de genoemde pagina de enige pagina is die deze beperking vermeldt. Zelfs de planner van Interrail meldt deze beperking nog niet. Dus alleen als je deze specifieke pagina gevonden hebt ben je op de hoogte. Aangezien het product in heel Europa verkocht wordt, lijkt me de kans vrij klein dat dit maar iets helpt.
Als het al mag, lijkt me in elk geval dat dit een geldige reden voor retourneren is (ook voor actiepassen). Er wordt tenslotte niet langer geleverd wat bij aankoop beloofd werd.
Re: Kort Nederlands nieuws
In principe wel ja, maar het is helaas niet zo dat tricourant materieel met ETCS voor het oprapen ligt.sirvinniei schreef:Als je tussen Keulen en Amsterdam rijdt heb je in principe geen ICE materieel nodig. Je kan daar toch nergens sneller dan 200.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Kort Nederlands nieuws
Thalys PBKA stellen? Gewoon 'eventjes' een ringlijn Parijs - Brussel - Schiphol - Dusseldorf - Keulen - Luik - Brussel - Parijs invoeren om materieel uit te sparen
-
- Berichten: 1081
- Lid geworden op: di 06 dec 2016, 19:58
- Locatie: Emmen (DR)
Re: Kort Nederlands nieuws
Dat statement is inmiddels ook gerectificeerd: https://twitter.com/ns_int/status/16208 ... VwHMLimu4Q
Zelf zou ik het ook fijn vinden als je iets van een tekstje toevoegt aan een bericht met alleen een link.
Zelf zou ik het ook fijn vinden als je iets van een tekstje toevoegt aan een bericht met alleen een link.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Kort Nederlands nieuws
Wat een smiechten daar bij NS International.
-
- Berichten: 3645
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Kort Nederlands nieuws
Wat is de volgende stap? Studentenovs die worden gemeden in treinen in de randstad?
Ik heb geen onderschrift
Re: Kort Nederlands nieuws
Het gaat wat mij betreft ook wat te ver om een grote groep reizigers te weren, maar het zal wel een afgewogen besluit zijn op basis van het reisgedrag van reizigers met Interrail en de marge die NS International en DB op Interrailers maken (of beter gezegd, het gebrek aan winstmarge). Het druist ook een beetje in tegen de vervoersplicht die beide bedrijven hebben, omdat Interrail normaliter wel een geldig vervoerbewijs is in de ICE. Het risico op uitvallende verbindingen door de technische staat van de treinstellen is echter dusdanig groot dat een toestroom aan (eventueel niet reserverende) Interrailers ervoor kan zorgen dat mensen die de ICE geboekt hebben met een duurder normaal ticket niet mee kunnen. De huidige treinstellen zijn doordat ze nooit een grondige revisie gehad hebben technisch helemaal op. Een reserveringsplicht is slechts een pleister op de wonde, omdat de reizigers die een uitvallende trein reserveren dan eventueel niet mee kunnen omdat de volgende trein ook door Interrailers is volgeboekt.
Bedenk wel dat dit besluit een tijdelijke situatie betreft in de piek van een hoogseizoen. Als het lukt om op de korte termijn de ICE3neo in dienst te nemen op de ICE-verbindingen naar Brussel en Amsterdam is het voor NSI en DB makkelijker om in te spelen op meer of langere treinen in de piekperiodes, omdat er beduidend meer multicourant materieel beschikbaar is dan met de huidige vloot (73 nieuw tegen 16 nu).
Bedenk wel dat dit besluit een tijdelijke situatie betreft in de piek van een hoogseizoen. Als het lukt om op de korte termijn de ICE3neo in dienst te nemen op de ICE-verbindingen naar Brussel en Amsterdam is het voor NSI en DB makkelijker om in te spelen op meer of langere treinen in de piekperiodes, omdat er beduidend meer multicourant materieel beschikbaar is dan met de huidige vloot (73 nieuw tegen 16 nu).
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39291
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Kort Nederlands nieuws
Bedenk daarbij wel dat als al die Interrailers nu een enkeltje Arnhem - Oberhausen zouden kopen zonder reservering, je exact hetzelfde probleem hebt. Terwijl een reserveringsplicht wel afschrikwekkend zou werken en met name voor degenen die ergens in het Ruhrgebied een overstap op een andere trein maken het kiezen voor een regionale trein de grens over stimuleert.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Kort Nederlands nieuws
De spoorwegmaatschappijen zitten een beetje in hun maag met interrailers. Het is wachten op meer van dit soort maatregelen.
Re: Kort Nederlands nieuws
Beetje overvallen door het succes van internationaal treinreizen?
Maar ja, het is het bedrijf waarbij de wachttijd van gtbv-claims zijn opgelopen tot 7-9 maanden.
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Kort Nederlands nieuws
Dat is het vreemde, treintickets zijn bij de ICE niet plaatsgebonden. Er kunnen in principe onbeperkt tickets worden verkocht. Terwijl zitplaats reservering beperkt is tot het aantal zitplaatsen in de trein.Daniel schreef: ↑do 02 feb 2023, 07:54 Bedenk daarbij wel dat als al die Interrailers nu een enkeltje Arnhem - Oberhausen zouden kopen zonder reservering, je exact hetzelfde probleem hebt. Terwijl een reserveringsplicht wel afschrikwekkend zou werken en met name voor degenen die ergens in het Ruhrgebied een overstap op een andere trein maken het kiezen voor een regionale trein de grens over stimuleert.
Ben blij dat ik mijn Interrail reizen in april en mei gepland heb.
Re: Kort Nederlands nieuws
Nauwelijks. Als er één trein uitvalt is de volgende trein weer overvol.
En ook dat los je niet op met een reserveringsplicht. Het is gewoon een paardemiddel om reizigers die geen direkte inkomsten genereren te weren.
Re: Kort Nederlands nieuws
Bij de overbelasting van de ICE kun je Interrailers niet helemaal de schuld geven. Ook DB Netz heeft niet geleerd van de situatie die vorig jaar ontstaan is door werkzaamheden die zij ingepland hadden op de route van de IC Berlijn door opnieuw in de zomerperiode hetzelfde traject buiten dienst te stellen voor werkzaamheden. Als die dan zo veel extra reistijd krijgt dat de overstapverbinding via Duisburg Hbf sneller is zou ik het ook wel weten als ik niet zo bekend met het treinnetwerk was en braaf volg wat de reisplanner zegt.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Kort Nederlands nieuws
Maar dat is toch gewoon de schuld van DB?!ArrivaBas schreef: ↑do 02 feb 2023, 06:58 Het risico op uitvallende verbindingen door de technische staat van de treinstellen is echter dusdanig groot dat een toestroom aan (eventueel niet reserverende) Interrailers ervoor kan zorgen dat mensen die de ICE geboekt hebben met een duurder normaal ticket niet mee kunnen. De huidige treinstellen zijn doordat ze nooit een grondige revisie gehad hebben technisch helemaal op.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Kort Nederlands nieuws
Ja, maar je bent de schuldvraag nu al lang voorbij. De vraag is nu: hoe kom je de zomer door (of eigenlijk: de periode totdat BR 408 instroomt).
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten