Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
In de provincie Luik is vandaag en spontane staking van het treinpersoneel uit solidariteit met een conductrice welke gisteren ochtend in de RE29 tussen Welkenraedt en Aachen met een mes bedreigd werd:
Volgens DSO is de invoering van de getrokken treinen (DSB-Vectron met DB-IC-rijtuigen) tussen Hamburg en Kopenhagen tot minstens half juni (in plaats van april) vertraagd omdat DB de toelating voor de rijtuigen in Denemarken niet op tijd heeft aangevraagd....
Dan ga je maar Hamburg-Nyborg pendelen en daar de reiziger laten overstappen op IC3'en naar Kopenhagen. Heb je in elk geval flinke uitbreiding van de capaciteit.
htm_tram schreef: ↑zo 05 feb 2023, 17:31
Vanuit ICE 28 te Koblenz HBF 2 playmobil treintjes gezien met een NS logo. De 3048 en 3049 tussen 2 remwagens en 3 locomotieven.
Deze hebben vanuit Koblenz dan niet de directe weg naar Nederland genomen maar nog een omweg via Bad Bentheim: https://treinposities.nl/foto/147110
Groeten uit de IC145 ergens tussen Rheine en Osnabruck die stipt op tijd lijkt aan te komen. Mijn aansluitende ICE naar Hamburg heeft echter ongeveer een half uur vertraging.
Net uit Osnabruck vertrokken met ICE612 naar Kiel met 38 minuten vertraging. Lang wachten in de kou is geen pretje maar in de ICE is het heerlijk warm.
Groeten uit de IC396 die zojuist met 15 minuten vertraging uit Padborg is vertrokken. O.a. omdat in Schleswig drie reizigers zonder plaatsbewijs uit de trein zijn geplukt door de BuPo. Ze hadden ook geen identificatie en spraken geen Duits. In Padborg paspoortcontrole en aflossing personeel. De Deense conducteur deelde flesjes water uit in de 1e klasse.
Op tijd in Kopenhagen aangekomen en mijn aansluiting naar Malmo gehaald. In Triangeln een propvolle oresundstag gezien waar niemand meer bij kon. In Malmo aangekomen in het ondergrondse gedeelte. Op de begane grond nog de snaltaget wintersporttrein naar Oostenrijk gezien.
ICE11 schreef: ↑vr 20 jan 2023, 15:19
In Bayern is een werktreinstel in brand gevlogen en dan enkele kilometers zelfstandig gerold voordat met het in de station Freilassing op een zijspoor kon leiden en blussen. Het is al de tweede gelijkaardige incident met een treinstel van deze serie. De eerste was in zomer 2020 in het Schwarzwald en in de toenmalige onderzoek zijn diverse adviezen voor nodige bijwerking van de remmen en de brandbeveiliging gegeven.
Is dat nieuw, dat de omroepmevrouw in Duitsland tegenwoordig ook "Broesel-Tsoejt" zegt en daarna vrij redelijk Bruxelles-Midi, of was het me gewoon nog nooit opgevallen?
Ik heb de geheimtaal van de NMBS over de doorgaande trein Antwerpen-Centraal - Lille-Flandres afgelopen donderdag gekraakt
Richting Lille moet je letten op de mededeling “Reizigers naar Bissegem, Wevelgem, Menen, Wervik, Komen, Ieper, Poperinge mogen niet instappen in de laatste drie rijtuigen”. Als in Kortrijk vervolgens de trein naar Poperinge en Lille vanaf hetzelfde perron vertrekken en het treinstelnummer van het achterste stel begint met een 4, dan heb je een doorgaand treinstel naar Lille te pakken.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.