Als eerste passeert een vierbaks VIRMstel door Bunnik. Op het bankje zit een mannetje met een filmcamera.
Met een vertraging van een minuut of 8 komt SGMm 2975 binnen in Bunnik als sprinter richting Utrecht Centraal en Breukelen.
Aangekomen in Utrecht Centraal met +11 omdat Prorail de Heimwee Expres belangrijker vond (wat zitten daar eigenlijk voor apen?) werd ik onaangenaam verrast door de materieelkeuze voor de Intercity richting Deventer. "Gelukkig" hoef ik daar voorlopig nog niet te zijn ;)
Er wordt in Utrecht trouwens wel druk gewerkt aan spoor 5 zo te zien. Ben benieuwd wat dit gaat worden in ieder geval.
De museumpendel werd gereden met een dubbele plan V. Heb niet echt op nummers gelet. Er was nog iemand die een foto van die trein maakte. Die figuur staat helemaal rechts op de volgende foto. Eerst de museumpendel:
Vervolgens een VIRM richting Nijmegen op spoor 14, met spotter. Op spoor 14 staat vlak bij de kop nog een tweede spotter. Het was gezellig :)
Daarna ging ik voor de lange rit naar Rhenen. Hier staat SGMm 2977 uit te rusten op het eindpunt van de lijn.
Tot slot op de terugweg: Bij de kruising in Veenendaal Centrum bleek dat de trein van een half uur later wel met Plan V reed. Wel jammer, want ik had een eersteklas kaartje gekocht in de verwachting dat alles daar met Plan V gereden werd. Nou ja, toch een leuk ritje, volgende keer beter. Ik was eigenlijk allang blij dat het droog bleef :)