Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
-
- Berichten: 19
- Lid geworden op: do 08 nov 2018, 19:16
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Ik heb er echt geen woorden voor dat GVB na al dat gestuntel met onprofessionele halteafroepstemmen en resulterend gehoon nu gewoon weer dezelfde interne mevrouw heeft gevraagd om het nieuwe GIVA-systeem in te spreken.
Uitstappen linkersijde.
Was Carolina Mout echt niet beschikbaar?
Uitstappen linkersijde.
Was Carolina Mout echt niet beschikbaar?
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Yes.
Blijkbaar. Ze is nu weer alleen in de M7 te horen.
Niet gratis. Dat is bij GVB een probleem.sergiogiorgini schreef: ↑di 28 feb 2023, 14:46 Ik heb er echt geen woorden voor dat GVB na al dat gestuntel met onprofessionele halteafroepstemmen en resulterend gehoon nu gewoon weer dezelfde interne mevrouw heeft gevraagd om het nieuwe GIVA-systeem in te spreken.
Uitstappen linkersijde.
Was Carolina Mout echt niet beschikbaar?
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Ik snap ook niet waarom Marc niet gewoon kon blijven in de metro, hij had immers ook al alle NZL-stations ingesproken.
Ik doe ook maar wat
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Een aantal stations hebben helemaal op het laatste andere namen gekregen. Ceintuurbaan > De Pijp. Buikslotermeerplein > Noord. Johan van Hasseltweg > Noorderpark. In de tram wordt "De Pijp" met afwijkende stem omroepen. "Rokin" ook. Als ze die opnames van Marc hadden, had GVB die wel gebruikt in de tram i.p.v. de metrostem denk ik?
De nieuwste fragmenten klonken ook alweer een stuk anders dan de eerste uit 2002-2003.
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Dit was al in 2012 bekend, dus zes jaar voor de daadwerkelijke opening van de Noord/Zuidlijn.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
-
- Berichten: 809
- Lid geworden op: do 11 jan 2018, 13:46
- Locatie: Groot-Utrecht
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Wat mij vooral opvalt aan de nieuwe M7 is dat de piepjes bij het openen en het sluiten van de deuren andersom zijn dan bij bijvoorbeeld de Flirt. Het geluid bij het openen van de deuren, is hetzelfde geluid bij het sluiten van de deuren van de Flirt. Lijkt mij verwarrend voor de slechtziende of blinde reiziger.
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Het scheelt wel dat er in de regio Amsterdam, of de gehele randstad (muv Dordrecht en de spoorlijn Alphen-Gouda), praktisch nooit een flirt komt.
zij/haar/hen/hun
-
- Berichten: 3955
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
ICNG heeft het ook. Dus zeer binnenkort.....
Overigens, of het klopt weet ik niet maar er zou een Flirt hebben gereden op de 2200
Overigens, of het klopt weet ik niet maar er zou een Flirt hebben gereden op de 2200
Heb ik ook al gezegd een stuk hierboven...rooddolfijn schreef: ↑wo 01 mar 2023, 08:03 Wat mij vooral opvalt aan de nieuwe M7 is dat de piepjes bij het openen en het sluiten van de deuren andersom zijn dan bij bijvoorbeeld de Flirt. Het geluid bij het openen van de deuren, is hetzelfde geluid bij het sluiten van de deuren van de Flirt. Lijkt mij verwarrend voor de slechtziende of blinde reiziger.
hauptbahnhof schreef: ↑di 28 feb 2023, 12:11 En die piepjes zijn ook nog andersom dan waar ze bij andere bedrijven voor gebruikt worden. Die bij het openen van de deuren klinkt elders bij het sluiten en die bij het openen andersom.
Laatst gewijzigd door hauptbahnhof op wo 01 mar 2023, 11:28, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 809
- Lid geworden op: do 11 jan 2018, 13:46
- Locatie: Groot-Utrecht
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Klopt, alleen de Flirt was een voorbeeld. De SNG heeft volgens mij dezelfde piepjes als de Flirt en de SNG rijdt veel al rond in Amsterdam. Ik dacht dat de piepjes bij het sluiten afgesproken waren in Europees verband, GVB heeft dan precies de volgorde omgedraaid.
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
-
- Berichten: 809
- Lid geworden op: do 11 jan 2018, 13:46
- Locatie: Groot-Utrecht
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Blijkbaar heb ik jouw bericht over het hoofd gezien.hauptbahnhof schreef: ↑wo 01 mar 2023, 11:21 ICNG heeft het ook. Dus zeer binnenkort.....
Heb ik ook al gezegd een stuk hierboven...rooddolfijn schreef: ↑wo 01 mar 2023, 08:03 Wat mij vooral opvalt aan de nieuwe M7 is dat de piepjes bij het openen en het sluiten van de deuren andersom zijn dan bij bijvoorbeeld de Flirt. Het geluid bij het openen van de deuren, is hetzelfde geluid bij het sluiten van de deuren van de Flirt. Lijkt mij verwarrend voor de slechtziende of blinde reiziger.hauptbahnhof schreef: ↑di 28 feb 2023, 12:11 En die piepjes zijn ook nog andersom dan waar ze bij andere bedrijven voor gebruikt worden. Die bij het openen van de deuren klinkt elders bij het sluiten en die bij het openen andersom.
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
De M5 had natuurlijk altijd al een lange piep als sluittoon, dus dat hebben ze dan bij de M7 ook gedaan. En toen moesten ze wat anders verzinnen als open-toon
Ik doe ook maar wat
-
- Berichten: 3955
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Of die van M5 aanpassen....
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Wat dan uiteraard totaal niet verwarrend zou zijn.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Zojuist mijn eerste M7 in dienst gezien. Behalve de lengte valt aan het design toch wel gelijk op dat het anders is dan de M5/M6. Wat mij ook opviel is het GVB logo op het dak.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
-
- Berichten: 641
- Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Klopt, en zelfs ook de piepjes bij het openen zijn in de TSI afgesproken: https://eur-lex.europa.eu/legal-content ... 1e34-168-1rooddolfijn schreef: ↑wo 01 mar 2023, 11:21 Klopt, alleen de Flirt was een voorbeeld. De SNG heeft volgens mij dezelfde piepjes als de Flirt en de SNG rijdt veel al rond in Amsterdam. Ik dacht dat de piepjes bij het sluiten afgesproken waren in Europees verband, GVB heeft dan precies de volgorde omgedraaid.
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Dat is nogal een berg tekst om door te spitten op zoek naar een paar piepjes. Kan je de specifieke passage noemen, of beter nog: citeren?
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
-
- Berichten: 641
- Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Daar zou de link automatisch naartoe moeten scrollen, en ik bedoelde het ook in tekst te vermelden, dus hier alsnog: De deurpiepjes staan gedefiniëerd in Appendix G.
Link naar overzicht van het document, waar je ook andere talen kan kiezen: https://eur-lex.europa.eu/legal-content ... 32014R1300
Link naar overzicht van het document, waar je ook andere talen kan kiezen: https://eur-lex.europa.eu/legal-content ... 32014R1300
Laatst gewijzigd door Dionysusnu op wo 01 mar 2023, 15:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Dank je wel, dat is inderdaad een helder verhaal.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Inderdaad, voor treinen is het heel duidelijk. Ik vraag me dan vervolgens af of er ook zulke duidelijke Europese regels voor metro's bestaan?
"Laat je ledematen bewegingen maken"
-
- Berichten: 275
- Lid geworden op: do 25 jun 2020, 18:05
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Nog niet, maar dat wil niet zeggen dat je als vervoerder [of fabrikant] je de TSI hierin niet zou moeten volgen
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Ik vraag me ook af wat ze daar bij CAF over gezegd hebben. Ik kan me nauwelijks voostellen dat daar niet standaard van de TSI wordt uitgegaan — wat dan weer zou betekenen dat iemand bij GVB echt nadrukkelijk besloten moet hebben dat het bij de Amsterdamse metro precies omgekeerd gaat.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Ik mis het geluid van de Z6400Dionysusnu schreef: ↑wo 01 mar 2023, 14:52Door opening — Characteristics
—A slow pulse multi tone (up to 2 pulses per second) of 2 tones emitted sequential.
Frequencies
—2 200Hz +/– 100Hz
and:
— 1 760Hz +/– 100Hz
Door close — Characteristics
—A fast pulsed tone (6-10 pulses per second)
Frequency
—1 900Hz +/– 100Hz
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Heeft iemand hier al een klacht bij GVB ingediend?trolly schreef: ↑wo 01 mar 2023, 19:51 Ik vraag me ook af wat ze daar bij CAF over gezegd hebben. Ik kan me nauwelijks voostellen dat daar niet standaard van de TSI wordt uitgegaan — wat dan weer zou betekenen dat iemand bij GVB echt nadrukkelijk besloten moet hebben dat het bij de Amsterdamse metro precies omgekeerd gaat.
Wat ik ook opvallend vind: de M7 heeft dezelfde netwerkstrip als de M5 boven de deuren, met Noorderpark en Noord op extreme afstand van CS. Toen de M7 besteld werd was dacht ik al lang bekend dat de kans klein is dat de Ringlijn naar Noord doorgetrokken wordt. Waarom dan weer voor precies dezelfde configuratie lichtjes kiezen? Het ziet het er niet uit.
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Als je voelt over de plakkaten (of er een treft waar de sticker er af is getrokken) zie je dat die in M5 is voorbereid op zowel de ringlijn naar CS als naar Noorderpark. Met volgens mij nog 3 tussenliggende stations.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 42 gasten