Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
IIVQ schreef: ↑wo 01 mar 2023, 21:31
Als je voelt over de plakkaten (of er een treft waar de sticker er af is getrokken) zie je dat die in M5 is voorbereid op zowel de ringlijn naar CS als naar Noorderpark. Met volgens mij nog 3 tussenliggende stations.
Dat heb ik ook wel eens gezien. Maar ik dacht dat bij de M5 alleen lampjes tussen Isolatorweg en Noorderpark zaten? Niet tussen Isolatorweg en CS.
Best luie keuze om die strip er nu al zo uit te laten zien. Het zou geen groot probleem moeten zijn om op normale afstand van CS lichtjes te hebben voor Noord en Noorderpark die gebruikt worden zolang de verlenging niet gerealiseerd is. Tegen die tijd programmeer je het systeem wel anders met nieuwe netwerkstrip.
Na Isolatorweg kunnen nog uiterlijk 5 nieuwe tussenstations gemaakt worden. Het geheel zou kunnen aansluiten op "Sixhaven", of zelfs op Noorderpark met ruimte voor een station Sixhaven.
Aternatief zouden ze Centraal Station kunnen neerzetten waar de ringlijn op aansluit en dan nog Noorderpark en Noord.
Of je laat de lijn na Isolatorweg en nog 2 stations terugslaan naar Centraal station.
Dat zou er (heel professionele edit) zo uit kunen zien:
n-evo schreef: ↑wo 01 mar 2023, 21:40
Best luie keuze om die strip er nu al zo uit te laten zien. Het zou geen groot probleem moeten zijn om op normale afstand van CS lichtjes te hebben voor Noord en Noorderpark die gebruikt worden zolang de verlenging niet gerealiseerd is. Tegen die tijd programmeer je het systeem wel anders met nieuwe netwerkstrip.
Misschien begrijp ik je verkeerd, maar het aanpassen van die panelen (met lampjes) zal vast niet makkelijk of goedkoop zijn.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Dus straks zijn ze af van 2 verschillende stickers (met en zonder gaten) en nu vinden we dat er alsnog een kaart moet komen die afwijkend is dan de eerste...
Is het met de komst van de M7 niet duidelijk dat er naar uniformiteit gestreefd wordt?
^Dat hoeft niet direct te betekenen dat je bij een nieuwe generatie tot in detail dezelfde keuzes moet kopiëren.
Daarbij: die uniformiteit is oppervlakkig. De M7 is een compleet ander product dan de M5 en van een andere fabrikant, dus met andere onderdelen e.d. zit GVB toch. Dan lijken twee soorten netwerkstrips niet echt veel moeite.
Meltrain schreef: ↑do 02 mar 2023, 13:15Misschien begrijp ik je verkeerd, maar het aanpassen van die panelen (met lampjes) zal vast niet makkelijk of goedkoop zijn.
Achteraf aanpassen ga je hiervoor niet doen nee. Ik bedoel dat het een beetje jammer is dat het niet direct gebeurd is.
Maar als je het nu aangepast zou hebben aan de huidige situatie, zou het in de toekomst dus veel tijd, geld en moeite hebben gekost om het weer aan te passen. Nu is het in elk geval 'future proof'.
Andere vraag: heeft er al eens een uitwisseling van de delen van de M5/M6 plaatsgevonden?
Dus dat een trein bestond uit bijvoorbeeld de 113 en 126?
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Als je direct links van CS 2 of 3 extra lichtjes had gehad voor Sixhaven > Noorderpark en Noord + die op de huidige ver weg locatie. Dan hoef je in de toekomst hooguit 3 stations van lichtje te veranderen. Dat moet relatief makkelijk te programmeren zijn.
Iedereen heeft het over Noord met de lampjes, maar wat ik me afvraag is hoe de verlenging naar Schiphol hierop zou moeten werken? De 52 en de 50/51 gaan samen naar Amstelveenseweg voordat ze splitsen. Ik zie even niet hoe dat zou werken.
Gek, want dit was altijd al de meest voor de hand liggende uitbreiding van het netwerk.
Geen fan van het font op de bestemmingsdisplays, vindt het doordat het niet gecentreerd is zo onprofessioneel ogen Gelukkig werken ze überhaupt en tonen ze meer dan alleen ‘M’.
Vind de integratie van de schermen binnen ook mooier bij M5/6, maar ben wel blij met hetzelfde systeem als in de bussen en trams. Klopt het dat je nu ook ziet hoe laat je ergens aankomt?
Ja druk is het altijd wel lijkt me. Ook in gekoppelde tram. Maar ik heb toch echt liever frequenter (is ook minder lang wachten bij uitval of net missen).
TheAgedGamerYt schreef: ↑ma 13 mar 2023, 18:46
De werkzaamheden bij Station Zuid zijn afgerond, maar voor een onbegrijpelijke reden moet Tram 25 nog steeds tot 14 April 2023 los rijden.
Je zou GVB Klantenservice kunnen vragen wat de reden is. Via social media reageren ze meestal wel snel.
Er rijden weer (enkele) gekoppelde trams, maar zo te zien nog steeds de frequentere dienstregeling in de spits.
Zal die datum 14 april toch niet kloppen en word er toch veel eerder teruggeschakeld naar de eerder gereden zomerdienst?