PHS schreef: ↑vr 17 mar 2023, 09:30
Ik weet dat in jouw ééndimensionale kijk op het politieke landschap alles ter rechterzijde van de D66 fascistisch is en je er daarom alles aan doet om de BBB weg te zetten als de nieuwe FVD, alleen slaan je frames de plank volledig mis. Ook het geciteerde frame: uit
kiezersonderzoek van Ipsos - dat op de avond van de uitslagen uitgebreid werd besproken op TV - blijkt dat slechts een beperkt deel van de kiezers van de BBB afkomstig is van FVD. De BBB trekt vooral kiezers van de PVV, de VVD, het CDA en de SP, en in mindere mate FVD. Dat is ook logisch, want de BBB is veel groter dan de FVD ooit is geworden.
Ah, je hebt niet één, maar twee stropoppen nodig voor je ad hominem, en negeert zo compleet het punt dat flitspartijen als BBB Nederland onbestuurbaar maken.
Ten eerste is de Godwin waarmee je je persoonlijke aanval opent: nee, Caroline van der Plas zou ik niet direct fascistisch noemen. Daarin onderscheidt ze zich van de door jou hier stevig verdedigde beweging van dhr. Baudet — waarvan je je voor zover ik weet niet gedistantieerd hebt, hoewel de aap intussen toch wel uit de bruine hemdsmouw is gekropen.
Dan: ik beweer nergens dat het electoraat van BBB afkomstig zou zijn van FvD. Wel dat dat electoraat een verrekt slecht geheugen heeft, juist omdat ze afkomstig zijn van de partijen die je noemt (misschien met uitzondering van de SP, maar dat lijkt me ook voornamelijk een kwestie van gedachteloze woede tegen de gevestigde orde).
Maar mijn berichten gingen dus niet over hoe rechts de BBB wel of niet zou zijn. Ik maak mij vooral zorgen over de stabiliteit van die partij, en over de vraag of Nederland op slot blijft en een gerechtelijke uitspraak genegeerd gaat worden, of dat de soep uiteindelijk toch minder heet gegeten zal gaan worden. Het zou natuurlijk mooi zijn als dat compleet ten onrechte is. Kan je me daar nog eens lekker de oren over wassen.