Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
CamilleKreemers schreef: ↑vr 24 mar 2023, 19:41
Waarom rijdt lijn 10 niet door naar Weeskinderendijk?
Lijn 10 is ergens in 2020 ingekort omdat het vanwege de coronamaatregelen niet zoveel zin meer had om naar een P+R voor de binnenstad te rijden. Sowieso was dat een verrekte inefficiënte route omdat de bus op het centraal station een rondje over het hele busstation moest maken, lijn 23 rijdt nu een stuk rechtstreekser.
Met de inkorting en verlaging van de frequentie naar 2x/uur die toen plaatsvond kon lijn 10 trouwens voortaan ook met één bus uitgevoerd worden wat weer geld scheelde.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Daarvoor bestaat gelukkig de website Busposities, waarop in dit geval zichtbaar is dat de Rosero's 6609 (diesel) en 6155 (elektrisch) de afgelopen dagen de beide omlopen hebben gereden.
Bedankt voor het antwoord. Ik weet namelijk nog steeds niet hoe ik dat op die site kan zoeken.
Daniel zei overigens dat er maar een bus nodig was, maar er zijn dus wel twee omlopen?
En waarom reed maar een van die omlopen met een elektrische bus?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Van de elektrische Rosero's zijn vijf van de zes busjes al bijna twee jaar buiten dienst. Alleen de 6155 komt nog regelmatig in actie. En aangezien een Rosero het qua actieradius niet redt om de hele dag te rijden moet er tussentijds gewisseld worden.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
De 6151-6154 staan te koop bij Womy, waar de advertentie meldt dat de bussen motorstoringen hebben. Van een twijfelachtige betrouwbaarheid hebben alle zes de Rosero's gedurende hun hele loopbaan last van gehad.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Meltrain schreef: ↑za 25 mar 2023, 15:30
Bedankt voor het antwoord. Ik weet namelijk nog steeds niet hoe ik dat op die site kan zoeken.
Heel simpel: ga naar www.busposities.nl, typ rechts bovenin het gewenste lijnnummer in (bus / tram / metro), selecteer de juiste lijn en de juiste datum.
ArrivaBas schreef: ↑za 25 mar 2023, 15:39
De 6151-6154 staan te koop bij Womy, waar de advertentie meldt dat de bussen motorstoringen hebben. Van een twijfelachtige betrouwbaarheid hebben alle zes de Rosero's gedurende hun hele loopbaan last van gehad.
Aha. Ik wist wel dat de drie bussen van Arriva van twijfelachtige kwaliteit waren (zoals vrijwel alles in deze concessie wat van Arriva werd overgenomen), maar ik dacht dat de drie bussen die Qbuzz zelf had gekocht wél voldeden.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
ArrivaBas schreef: ↑za 25 mar 2023, 15:39
De 6151-6154 staan te koop bij Womy, waar de advertentie meldt dat de bussen motorstoringen hebben. Van een twijfelachtige betrouwbaarheid hebben alle zes de Rosero's gedurende hun hele loopbaan last van gehad.
Aha. Ik wist wel dat de drie bussen van Arriva van twijfelachtige kwaliteit waren (zoals vrijwel alles in deze concessie wat van Arriva werd overgenomen), maar ik dacht dat de drie bussen die Qbuzz zelf had gekocht wél voldeden.
Ja de 2 Electrische Citea's 6161, 6162, rijden hooguit ook maar een paar uurtjes per week, als ze het doen.
de 6162 komt terug uit den bosch z.s.m.,schijnt opgelapt te zijn,tesamen met een kachelprobleem en dus hopelijk gauw weer op de dienst
Van de rosero's word er nog 1 opgeknapt en terug geplaatst,de rest is nog onduidelijk,ook i.v.m. de mogelijke verdwijning van lijn 10 in de nabije toekomst
Ik zag vandaag rond 12 uur èèn van de 2 citea's vanuit stalling schelluinen de N216 richting Gouderiaan/Schoonhoven opdraaien. Ik kon het nummer niet zien maar toen ik langs de stalling reed zag ik de andere citea op het terrein staan, dus volgens mij is hij al terug.
En laten we hopen dat lijn 10 nog een tijdje blijft rijden. Echt veel mensen trekt ie niet maar het is toch wel een leuke route. Het zou trouwens wel bij Qbuzz passen, bij veel lijnen word eerst de route aangepast en vervolgens de frequentie verlaagd om dan uiteindelijk te worden opgeheven omdat er te weinig reizigers gebruik maken van een lijntje dat van niets naar nergens rijdt zonder aansluiting.
Instagram: ov_spotter_nl_
Altijd op zoek naar reisgenoten voor een rondje bussen of treinen
Over lijn 10:
Dit jaar zijn de vertrekteden iets aangepast, hierdoor sluit die in de richting van het centrum goed aan op de intercity uit Amsterdam. De andere kant op helaas minder, maar dat gaat ook moeilijk in de huidige opzet. Veel volk trekt het niet, maar leeg is het zekere niet. Ik woon zelf aan de route van lijn 10 en vooral in de spits en op de zaterdagmiddag zit het busje toch vaak zitvol. Het lijkt mij dan ook niet dat Qbuzz deze lijn zal opheffen, zeker ook omdat je dan een aanzienlijke hoeveelheid mensen - met name aan de noordkant van het centrum - van openbaar vervoer verstoot. Zou volgens de concessie-eisen ook niet mogen.
ray78 schreef: ↑wo 29 mar 2023, 14:29
de 6162 komt terug uit den bosch z.s.m.,schijnt opgelapt te zijn,tesamen met een kachelprobleem en dus hopelijk gauw weer op de dienst
Bus is al op dienst en dat was die de afgelopen dagen wel meer. Of bedoel je de 6161? Die is al een ruime week niet meer op dienst geweest
De tweede Rosero zal waarschijnlijk de 6154 worden. Die heb ik van de week gespot bij Bluekens in Breda. Van de andere vier is de verzekering volgens de RDW-gegevens stopgezet.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
ray78 schreef: ↑wo 29 mar 2023, 14:56
dit is het probleem van de gemeente,die wil lijn 10 weg hebben of helemaal anders laten rijden dan nu het geval is
Kan lijn 10 niet in beide richtingen via de Merwekade gaan?
CamilleKreemers schreef: ↑wo 29 mar 2023, 15:21
Kan lijn 10 niet in beide richtingen via de Merwekade gaan?
ongetwijfeld kan dat,maar wil jij 2x door de wijnstraat heen met slechts een paar uitwijkmogelijkheden...laat de gemeente maar tobben,deden ze vroeger ook in de SVD tijd,toen kwam ook alles op zijn pootjes terecht
ray78 schreef: ↑wo 29 mar 2023, 14:56
dit is het probleem van de gemeente,die wil lijn 10 weg hebben of helemaal anders laten rijden dan nu het geval is
De huidige situatie is om onduidelijke redenen ergens in de Arriva-tijd ontstaan (waarschijnlijk minder bussen nodig hebben), maar niet persé het meest ideaal omdat nu sommige verbindingen slechts met een omweg mogelijk zijn en de noordwestkant van het centrum amper nog bediend wordt.
De variant die SVD op het laatst reed en Arriva in de eerste jaren is juist de versie waar de gemeente in het verkeerscirculatieplan voor de binnenstad voor gekozen had. En die had die nadelen niet, waarbij de dienstregeling wel uit ging van niet kruisen in de Wijnstraat.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Toen de Lange Geldersekade eruit lag door werkzaamheden heb ik als bezorger ook regelmatig over de Wijnstraat gereden voor de adressen aan de omliggende havens. Wat mij vooral stoorde is dat je in een gedeelte van de straat korte passeerplaatsen hebt waar je tussen geparkeerde auto's moet wachten op tegenliggers, maar als er dan een of andere figuur daarin parkeerde en/of een automobilist met het verkeersinzicht van een aardbei meeliftte waardoor de passeerruimte te krap is, staat gelijk de hele straat stil of te stunten.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022