Algemene verzoeken doet men eigenlijk nooit iets mee. Mensen voelen zich niet aangesproken of verwachten dat anderen wel wat met het verzoek doen waardoor zij niet hoeven. Dus enige wat in zo'n geval moet, is dat de HC daadwerkelijk mensen op de balkons persoonlijk aanspreekt en ze naar de voorste trein stuurt.
Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
-
- Berichten: 3955
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Vandaag voor het eerst gespot in Rtd: op de TBP's wordt bij de treinsamenstelling van de IC Brussel nu aangegeven in welke rijtuigen de 1e klas zich bevindt. Vreemd genoeg gebeurt het nog niet bij de binnenlandse treinen met ICR, hoewel daar inmiddels toch ook de 1e klas in vaste rijtuigen zit. Of zijn er nog een paar 9-baksstammen overgebleven waar de 1e klas niet op plek 3 en 7 zit, zoals ik vroeger nog wel sporadisch zag rondrijden?
Ik neem aan dat men het eerst kleinschalig wil testen.
Ik neem aan dat men het eerst kleinschalig wil testen.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Internationale treinen hebben prioriteit, omdat ze de treinsamenstellingsschermen die op de perrons staan willen uitfaseren.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Het wordt nu inderdaad als eerste voor de internationale treinen aangegeven, sinds vandaag toevallig ook voor Thalys.
Binnenlandse treinen volgen op een later moment, maar staan zeker ook op de agenda.
Binnenlandse treinen volgen op een later moment, maar staan zeker ook op de agenda.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ik heb het een aantal weken geleden ook al in Breda gezien bij de IC Brussel.DDietzen schreef: ↑do 30 mar 2023, 19:59 Vandaag voor het eerst gespot in Rtd: op de TBP's wordt bij de treinsamenstelling van de IC Brussel nu aangegeven in welke rijtuigen de 1e klas zich bevindt. Vreemd genoeg gebeurt het nog niet bij de binnenlandse treinen met ICR, hoewel daar inmiddels toch ook de 1e klas in vaste rijtuigen zit. Of zijn er nog een paar 9-baksstammen overgebleven waar de 1e klas niet op plek 3 en 7 zit, zoals ik vroeger nog wel sporadisch zag rondrijden?
Ik neem aan dat men het eerst kleinschalig wil testen.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
De deuren van de 5055 werden op verzoek van de conducteur tot 5 minuten na aankomsttijd in Rtd dichtgehouden. Er staan nu ook wat V&S'ers bij het achterste stel op het perron met iemand te praten.
zij/haar/hen/hun
-
- Berichten: 354
- Lid geworden op: wo 03 mar 2021, 14:27
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Hoe wordt de eerste klas aangegeven, met een 1'tje?DDietzen schreef: ↑do 30 mar 2023, 19:59 Vandaag voor het eerst gespot in Rtd: op de TBP's wordt bij de treinsamenstelling van de IC Brussel nu aangegeven in welke rijtuigen de 1e klas zich bevindt. Vreemd genoeg gebeurt het nog niet bij de binnenlandse treinen met ICR, hoewel daar inmiddels toch ook de 1e klas in vaste rijtuigen zit. Of zijn er nog een paar 9-baksstammen overgebleven waar de 1e klas niet op plek 3 en 7 zit, zoals ik vroeger nog wel sporadisch zag rondrijden?
Ik neem aan dat men het eerst kleinschalig wil testen.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
In Rotterdam zag het er twee weken geleden zo uit:
-
- Berichten: 354
- Lid geworden op: wo 03 mar 2021, 14:27
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ziet er goed uit, nu mis ik wel de pijl die wijst naar de rijrichting. Misschien moeten ze die voor- en achter gaan plaatsen.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Groetjes uit de 1139, die voor onbekende redenen op Rtd vast werd gehouden en daardoor een trein van de 2200 moest voorlaten, en daarna ook nog een goederentrein. De schade bij het wegrijden uit Rtd is +11.
zij/haar/hen/hun
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Groeien terug uit een losse 2/6 als 32236. Waarom nou toch zonodig losse tweetjes op de Maaslijn?
- AppleMoose
- Berichten: 6053
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
- Locatie: Skogen
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Maar Arriva kan het toch beter dan NS? Is dat dan niet waar?
Goh.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39287
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
In dit geval gaan ze gelijk op. Dat NS geen losse tweetjes inzet komt alleen omdat ze die niet meer hebben, want vroeger gebeurde dat ook geregeld
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Vandaag in een los tweetje van NS gezeten. Voldoende zitplaats voor iedereen
Het aantal reizigers in de Noord-oost daalt ook behoorlijk als er een knip wordt gezet tussen Amersfoort en Zwolle. Lekker rustig tussen Rotterdam en Gouda.
Het aantal reizigers in de Noord-oost daalt ook behoorlijk als er een knip wordt gezet tussen Amersfoort en Zwolle. Lekker rustig tussen Rotterdam en Gouda.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
De 500 was inderdaad lekker rustig vandaag. Deze had tot Nunspeet moeten rijden maar op het laatste moment kwam men er achter dat er, ondanks dat er een bediend sein staat op spoor 2, toch niet gekeerd kon worden hier en is de hele omloop omgegooid zodat men in 't Harde keerde. Dit was dusdanig laat in het planproces doorgevoerd dat de automatische omroep het als wijziging omriep, en ook de snelbussen nog van/naar Nunspeet reden. Tussen 't Harde en Nunspeet was de IC dan ook bijna geheel leeg.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39287
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Weinig van te merken nu in de 563 anders, die zit flink vol.
Ah, vandaar die melding "rijdt verder naar 't Harde door logistieke beperkingen".
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39287
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Bij de Thalys zag het er vandaag zo uit, restauratierijtuigen en rijtuignummers worden nu dus ook getoond. Beide weergaven alterneren...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
De 528 vanochtend was ook best rustig, maar alleen in het achterste stel. Op de terugweg heb ik de 4062 genomen, dus zag ik niet hoe druk de ICs rond dat tijdstip waren.
zij/haar/hen/hun
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ik vind het niet terecht dat de eerste klas alleen in het Engels met "1st" aangegeven wordt. In het Nederlands is dat "1e" of evt. "1ste", en dat is nog steeds de landstaal hier, ook al is dit een internationale trein. Of je kiest voor een enkele "1", dat is internationaal. Het conflicteert dan misschien met de rijtuignummers, maar uit de context is dat toch wel duidelijk.
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
-
- Berichten: 757
- Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Op beide foto's is de hele getoonde pagina in het Engels. Staat er op de Nederlandse pagina ook 1st?
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ik zou 1st gewoon zien als afkorting van 1ste, dan is het "probleem" denk ik opgelost
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Op station Dordrecht wordt vanochtend het meubilair van de Broodzaak in een busje van een veilinghuis geladen. Vaarwel Broodzaak…
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ik ben dan wel benieuwd waarom NS oorspronkelijk dan maar tot Nunspeet wilde rijden, terwijl men blijkbaar wel tot 't Harde kón rijden.Bemined schreef: ↑zo 02 apr 2023, 15:58 De 500 was inderdaad lekker rustig vandaag. Deze had tot Nunspeet moeten rijden maar op het laatste moment kwam men er achter dat er, ondanks dat er een bediend sein staat op spoor 2, toch niet gekeerd kon worden hier en is de hele omloop omgegooid zodat men in 't Harde keerde. Dit was dusdanig laat in het planproces doorgevoerd dat de automatische omroep het als wijziging omriep, en ook de snelbussen nog van/naar Nunspeet reden. Tussen 't Harde en Nunspeet was de IC dan ook bijna geheel leeg.
Je wilt reizigers toch zo veel mogelijk per trein vervoeren?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
En de kering van de IC zou of vrij kort zijn of net aan de lange kant. Afgelopen weekend zat er 5 Minuten tussen vertrek en aankomst van een IC op 't Harde waar de planningsnorm voor de overkruis beweging aldaar 6 minuten is.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 83 gasten