Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
-
- Berichten: 963
- Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Gemeenteraad van Rotterdam heeft ingestemd met het plan van de MRDH om het tramnet te herstructureren muv Hillgersberg.
https://www.rijnmond.nl/nieuws/1655861/ ... et-blijven
https://www.rijnmond.nl/nieuws/1655861/ ... et-blijven
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
De VVD brengt het behouden van tram 4 naar Hillegersberg als een grote prestatie. Man man man, wat een cliëntelisme, iedereen weet dat daar de stemmers van VVD wonen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Maar lijn 4 mag dus wel vervallen op de Nieuwe Binnenweg. In elk geval het traject tot het Heemraadsplein is in mijn ogen gewoon essentieel.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Dat tram 4 op de Nieuwe Binnenweg een gevaar is voor fietsers slaat echt nergens op. Herstructueer liever de straat naar een fietsstraat met trambaan in het midden.
PSA: Links gaan, rechts staan
-
- Berichten: 757
- Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Fietsers zijn eerder een gevaar voor de tram. Ze rijden overal en nergens en hebben schijt aan de regels. Fietsers maar afschaffen?
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Ik zou zeggen verplichte draisines, veel voorspelbaarder.
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Überhaupt de beargumentatie dat de tram gevaarlijk is. De tram rijdt al zoveel jaar rond in de stad. Denk dat eerder de auto’s gevaarlijk zijn.
Om nog maar te zwijgen over het geld wat recentelijk is gestoken in het vernieuwen van de trambaan op diverse plekken. Bijvoorbeeld op de oudedijk en Delfshaven. Waar straks dus geen tram meer rondrijdt.
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Sinds wanneer reizen VVD stemmers met de tram? Behoud van lijn 4 naar Hillegersberg lijkt me juist de meest logische wijziging aangezien dit een pure knip in de lijn betrof, de vervangende buslijn zou een vrijwel gelijke route krijgen als de vervallen tramlijn. Bij lijn 7 ligt dat anders, die krijgt een nieuw eindpunt in Nieuw Kralingen terwijl de vervangende bus Meijersplein met Kralingen gaat verbinden, hier ontstaan dus nieuwe verbindingen die ook wenselijk zijn (al kun je beargumenteren dat deze ook aan te bieden zijn zonder de huidige verbinding te schrappen, maar dan moet er geld bij).
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
wie weet welke tram er vanmorgen,in de lus bij remise beverwaard er naast gelopen is? ik kon het niet zien,door alle dienstauto's en de bergingskranen van De Gier
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Het was vanmiddag (rond 15:30 - 16:00 uur) weer een flinke chaos op de metrolijnen A, B en C door een defecte metro bij station Oosterflank.
Metro's van lijn A (komende uit de richting van Blaak -> Capelsebrug) keerde op station De Terp (eigen waarneming).
Even een vraag: Heeft de RET een regeling geld terug bij vertraging?
Metro's van lijn A (komende uit de richting van Blaak -> Capelsebrug) keerde op station De Terp (eigen waarneming).
Even een vraag: Heeft de RET een regeling geld terug bij vertraging?
-
- Berichten: 36
- Lid geworden op: zo 07 nov 2021, 23:43
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Fietsers zijn in in principe niet gevaarlijk, maar op de Nieuwe Binnenweg hebben de fietsers al een bedenkelijk smalle fietsstrook, en willen automobilisten graag voor een winkel parkeren. Daarvoor is niet altijd plek, dus parkeren ze de auto dubbel. De fietsers die er omheen willen, moeten voor hun eigen veiligheid daarna tussen de sporen van de tegenrichting rijden om zo’n dubbelparkeerder in te halen.henrivanderweijden schreef:Fietsers zijn eerder een gevaar voor de tram. Ze rijden overal en nergens en hebben schijt aan de regels. Fietsers maar afschaffen?
Echter, de in de visie voorgestelde fietsstraat zal de Nieuwe Binnenweg ook niet worden, want daarin is maar een strook fileparkeerplaatsen zichtbaar en dat zullen de automobilisten niet leuk gaan vinden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Wel grappig dat ze dan de tram de schuld geven en niet de foute parkeerders
Met vriendelijke groet,
Gideon.
Gideon.
-
- Berichten: 3955
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Gewoon een vraag maar heb je er zelf ook naar gegoogled of laat je anderen dat voor jou doen?
Want ik google en ik heb direct kassa:
RET vergoedingsregeling
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Dank ... tot een aantal maanden geleden had de RET deze regelingen namelijk niet omdat het stad / regio vervoer is.
Helaas voor mij kom ik bij de vertragingen van gisterenmiddag niet in aanmerking voor vergoeding.
Helaas voor mij kom ik bij de vertragingen van gisterenmiddag niet in aanmerking voor vergoeding.
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Mededeling in de reisinformatie: "Door grote drukte in de metrostations worden reizigers verzocht om gebruik te maken van de gehele lengte van het perron". Ja, dat gaat werken met metro's die zelfs slechts 70% van de lengte van het perron benutten
Overigens was er net nog een korte opstopping op Beurs, metroverkeer richting zuid heeft zo'n 10 minuten stilgelegen kort voor de start van de marathon maar kon gelukkig weer snel worden hervat. Er is een tweetje RSG3 buiten dienst gegaan en er valt nu één wagendienst uit op lijn D.
Overigens was er net nog een korte opstopping op Beurs, metroverkeer richting zuid heeft zo'n 10 minuten stilgelegen kort voor de start van de marathon maar kon gelukkig weer snel worden hervat. Er is een tweetje RSG3 buiten dienst gegaan en er valt nu één wagendienst uit op lijn D.
-
- Berichten: 963
- Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
RET heeft de grootst mogelijke moeite om alle reizigers te vervoeren als je de foto ziet in het artikel van Rijnmond.
Poortjes zijn vanwege de veiligheid open gezet maar je moet nog wel in- en uitchecken...
https://www.rijnmond.nl/nieuws/1656914/ ... r-marathon
Vroeger tijdens de Marathon zette RET altijd 4 metrostellen aan elkaar gekoppeld in, waarom gebeurd dat op lijn D niet meer?
Poortjes zijn vanwege de veiligheid open gezet maar je moet nog wel in- en uitchecken...
https://www.rijnmond.nl/nieuws/1656914/ ... r-marathon
Vroeger tijdens de Marathon zette RET altijd 4 metrostellen aan elkaar gekoppeld in, waarom gebeurd dat op lijn D niet meer?
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Personeelstekort?
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Men rijdt dezelfde dienstregeling als de afgelopen jaren, maar er waren meerdere verstoringen vanmorgen, op een gegeven moment reed lijn D met vertragingen tot 20 minuten rond.
-
- Berichten: 963
- Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Super dat men de marathon dienstregeling rijdt.
Rest de vraag waarom er geen 4tjes meer rijden op lijn D tijdens de marathon? Is dat vanwege tekort aan voertuigen?
Rest de vraag waarom er geen 4tjes meer rijden op lijn D tijdens de marathon? Is dat vanwege tekort aan voertuigen?
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Ik kan me niet herinneren dat er ooit viertjes gereden hebben sinds de speciale marathondienstregeling is ingevoerd. Waarschijnlijk ben je in de war met de tijd dat er geen speciale dienstregeling was en men dus met lagere frequentie reed. Tegenwoordig rijdt men elke 3 minuten tijdens de marathon, dat bied meer capaciteit dan elke 5 minuten met viertjes.
-
- Berichten: 963
- Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Lang geleden zetten RET wel 4tjes in tijdens de marathon... vond dit youtube filmpje... Helaas nu niet meer mogelijk waarschijnlijk...
https://www.youtube.com/watch?v=V_fFI1aZaaY&t=450s
https://www.youtube.com/watch?v=V_fFI1aZaaY&t=450s
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Zoals gezegd, vroeger reed men een normale zondagsdienst met langere metro's, tegenwoordig rijdt men een hogere frequentie. Het is het een of het ander, je kan niet én vaker én langer rijden.
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
In theorie wel, op lijn D rijden tijdens de marathon 12 omlopen, dus 48 stellen als je ze allemaal met 4tjes wil laten rijden, hierdoor speel je 3 omlopen SG3 (die er normaal rijden) vrij voor lijn C, die daardoor maximaal 21 stellen nodig heeft, voor de overige 7 omlopen (3 van de 10 rijden dus met de SG3 van lijn D).
Dan kom je op een totaal van 69 van de 80 stellen 5300/5400 (86%, 14% reserve)
Voor de overige omlopen zijn dan qua SG3 nodig: 16 stellen voor lijn A, 26 voor lijn B, 6 voor lijn C en 22 voor lijn E (die tijdens de marathon gekgenoeg lang keert op Gvc), wat een totaal van 70 van de 86 stellen bedraagd (81%, 19% reserve).
Dan kom je op een totaal van 69 van de 80 stellen 5300/5400 (86%, 14% reserve)
Voor de overige omlopen zijn dan qua SG3 nodig: 16 stellen voor lijn A, 26 voor lijn B, 6 voor lijn C en 22 voor lijn E (die tijdens de marathon gekgenoeg lang keert op Gvc), wat een totaal van 70 van de 86 stellen bedraagd (81%, 19% reserve).
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Tijdens de Marathon werden in het verleden ook altijd enkele extra reservetreinen op strategische plekken gestationeerd om in te vallen bij vertraging of drukte, als je al het beschikbare materieel gaat inzetten kan dat niet meer. En gezien de solo SG3s van de laatste tijd is er ook niet zoveel materieel beschikbaar.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten