(Geen idee of dit beter past in de alledaagse spoorgebeurtenissen of hierzo

)
Op Asdz liep de reisinfo zojuist niet lekker met de twee IC's naar
Lw en
Es vlak achter elkaar. Die twee stopten vandaag allebei op spoor 1, en liepen beide pakweg +5 op waardoor ze niet van volgorde wisselden. Bij de
1675 hadden de TBP's die vertraging echter niet door, en dus werd die aangegeven op de borden terwijl de
1875 halteerde (die gelukkig wel netjes Zwolle en Leeuwarden op de zijkant had staan).
De HC van de
1875 heeft vervolgens een paar verwarde reizigers uitgekafferd die, zoekende naar de juiste info, nog in de deuropening stonden tijdens haar fluitsignaal. De reizigers: "De informatie is niet duidelijk, we weten niet waar deze trein naartoe gaat!" HC: "Dan stap je toch in?!" Reizigers: "Maar we willen niet in Almere terecht komen, wij moeten richting Enschede" HC: "Dan kom je toch naar mij toe voor informatie?" Vervolgens kwam één van de verwarde reizigers die iets verderop stond, op haar afrennen, en gooide ze de deur in diens gezicht dicht.
Aan de vrolijke HC van de
1675 die daarna aan het perron kwam, legde ik het voorval uit, zodat 'ie wist waarom er waarschijnlijk minder reizigers in deze trein zaten. Die HC: "Och, dat is geen probleem, daar komen ze in Amersfoort wel achter, daar kunnen ze nog overstappen" Ik: "Maar die trein gaat juist niet naar Amersfoort, maar naar Almere!" HC: "Nee hoor, de IC naar Leeuwarden gaat via Amersfoort! Bedoelt u soms de Sprinter naar Leeuwarden?"
Zelfs toen ik 'm de routestrip van de
1800 liet zien, wilde het er aanvankelijk bij hem niet in dat de intercity van Amsterdam Zuid naar Leeuwarden via Almere ging. Over de sprinter naar Leeuwarden waar 'ie mee op de proppen kwam, heb ik 'm maar niet verder bevraagd