Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Gelukkig komt de ICNG bijna (mogelijk volgende week). De 1100 is al een paar dagen onbetrouwbaar op dat traject, dus hopelijk kan de instroom van de ICNG ervoor zorgen dat er weer genoeg stammen beschikbaar komen.
Eerder waren er al meerdere malen beperkingen in de materieelinzet in de 900, dus het probleem is niet nieuw, alleen is het nu de 1100 die getroffen wordt. Een los ICNG achtje in de 900 zoals gepland is trouwens ook niet echt handig nu de herstelwerkzaamheden bij Voorschoten langer duren, ben benieuwd of men dit nog weet bij te sturen.
Ik zag rond 10:00 een Blokkendoos rijden tussen Lage Zwaluwe en Breda. Kennelijk is de Jaap van de Stichting 2454 Crew met een proefrit bezig en moest deze omrijden.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
De treinseries 800 en 3000 lijken iig tot 20:17 ri Asd wél op Asb maar niet op Asa te stoppen. In zuidelijke richting nu én in noordelijke richting vanaf 20:17 stoppen ze zpals normaal: wél op Asa en niet op Asb.
Wat is hiervoor de reden?
ArrivaBas schreef: ↑zo 16 apr 2023, 11:30
Ik zag rond 10:00 een Blokkendoos rijden tussen Lage Zwaluwe en Breda. Kennelijk is de Jaap van de Stichting 2454 Crew met een proefrit bezig en moest deze omrijden.
Stops op Asb zijn vanwege de wedstrijd van Ajax in de ArenA. Normaal geldt dit in beide richtingen, maar vanwege geplande werkzaamheden beginnen de series 800 en 3000 in Asd vandaag, dus zal een stop in zuidelijke richting vandaag wel minder zinvol zijn geacht.
Het opofferen van Amstel als stop gebeurt wel vaker de laatste jaren. Dat moet je ook als reiziger uit de reisplanner halen...
Overigens reed het treinvervangend vervoer tussen Zaandam en Amsterdam dit weekend naar metrostation Noord, alwaar op de metro moest worden overgestapt. Van familie begreep ik dat het GVB voor NS-reiziger geen poortje had open staan...
Het is tussen Ut en Asb niet opgeroepen dat we niet te Asa zouden stoppen. Voor Asb wel dat we ivm wekzaamheden door zouden gaan naar asd, maar niet expliciet dat we niet te Asa zouden stoppen.
Je mag wel íéts doen voor de gewoontereiziger vind ik.
Edit:correctie
Laatst gewijzigd door IIVQ op ma 17 apr 2023, 22:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Vanochtend was er een wisselstoring op of nabij Utrecht Centraal, waardoor ongeveer een uur lang vanaf 06:15 alle IC's naar Den Haag en Rotterdam waren opgeheven. Een losse SLT6 van de 4000 helpt dan niet echt om reizigers van 3 IC's mee te nemen.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Ik snap echt niet wat er nou zo mis is met dat station. Heb het idee dat veel reizigers er alleen komen omdat ze er gestrand zijn, maar als dagelijkse reiziger is het meer dan prima.
Wow, ik zat in de kortste rit van de #icng voor reizigers tot nu toe: Rotterdam-Lelylaan
(En dat record is direct weer verbroken door de terugrit Shl-Rtd )
Ik had net een nog veel kortere rit: twee tellen na vertrek uit Rotterdam (met bestemming Amsterdam Zuid) stonden we weer stil. En 10 minuten later nog.
Ik hoor nu dat ze nog een deur moeten resetten en we dan weer kunnen vertrekken.
IIVQ schreef: ↑vr 21 apr 2023, 19:05
Wow, ik zat in de kortste rit van de #icng voor reizigers tot nu toe: Rotterdam-Lelylaan
(En dat record is direct weer verbroken door de terugrit Shl-Rtd )
De iCNG-5 waar ik in zat had 3 storingen in de binnendeuren, en ik kon niet doorlopen tot over de "klassieke" bakovergangen. De deurstoring waar ik naast zat heeft de HC geprobeerd "te resetten", maar zonder succes. "Dit is een branddeur. Valt niets mee te doen".
Overigens ben ik zeer gecharmeerd van het klassieke mechanische slot op de kleine wc (en dan zit dat nog eens in de vaste wand ipv in de deur)
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS. 2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
3 Hadden een rood knipperende ledring.
Één daarvan was met de hand nog te openen, maar ging erg zwaar.
Één reageerde normaal, een druk op de knop en de deur ging open, van beide kanten.
Die boven de klassieke (niet-jacobs) bakovergang kreeg ik met de hand geen mogelijkheid open.
De rest had een groene ledring en deed het normaal.