Het ding is alleen dat Heerlen-Maastricht 2x/uur nu tijdelijk lijkt te zijn (althans, volgens Arriva). Als er materieel permanent naar ZHO gaat, moet de frequentieverlaging tussen Nijmegen en Venray permanent zijn. Wat de opdrachtgever (de provincie) waarschijnlijk niet leuk gaat vinden.
Concessie Twente (2024-2028)
Re: Concessie Twente - ZHO (2024-2028)
zij/haar/hen/hun
Re: Concessie Twente - ZHO (2024-2028)
Dan snap ik nog steeds niet helemaal waarom Arriva dan niet gewoon de LINT-stellen van Syntus overneemt. Dan hoef je de treinen nauwelijks aan te passen (die zijn toch al in de Blauwnet-huisstijl) en kunnen de Limburgse LINT-stellen gewoon in Limburg blijven.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8787
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie Twente - ZHO (2024-2028)
Arriva schuift graag met materieel, kijk maar naar de bussen die nu in de Achterhoek en Rivierenland rijden
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Concessie Twente - ZHO (2024-2028)
Met 2 stellen D-GTW uit noorden.
In verband met kilometerstand en betrouwbaarheid
Beide volgens zelfde geruchtenmolen dus kan best fout zijn hoor
Re: Concessie Twente - ZHO (2024-2028)
De uitdunning op Heerlen-Maastricht is al zo lang 'tijdelijk' dat ik niet de indruk heb dat het heel veel prioriteit heeft bij Arriva. Die gebruiken hun materiaal, machinisten en stewards liever voor hun nutteloze nachttreinen om zogenaamd te concurreren met de NS dan om hun afspraken met de provincie Limburg na te komen. En de provincie treedt ook niet heel doortastend op. Een tijd geleden werd nog gedreigd met boetes voor Arriva, maar daar is niets meer van vernomen terwijl de dienstverlening nog altijd niet is hersteld.April064 schreef: ↑zo 23 apr 2023, 16:40 Het ding is alleen dat Heerlen-Maastricht 2x/uur nu tijdelijk lijkt te zijn (althans, volgens Arriva). Als er materieel permanent naar ZHO gaat, moet de frequentieverlaging tussen Nijmegen en Venray permanent zijn. Wat de opdrachtgever (de provincie) waarschijnlijk niet leuk gaat vinden.
Wat niet genoeg zou zijn, zoals de post van umbusko laat zien.
Re: Concessie Twente - ZHO (2024-2028)
Gewoon ietjes meer proppen dan past dat makkelijk.
Re: Concessie Twente - ZHO (2024-2028)
Er heeft hier iemand duidelijk niet over de Maaslijn gereisd in de ochtendspits.
Re: Concessie Twente - ZHO (2024-2028)
Voor zover ik begreep moet er meer aan de stellen gedaan worden dan alleen een andere huisstijl. Ik las onder andere iets over toiletten. De Limburgse stellen hebben die al, de huidige misschien niet?
Re: Concessie Twente - ZHO (2024-2028)
De huidige stellen van Syntus hebben ook toiletten.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Concessie Twente - ZHO (2024-2028)
Ah, misschien zijn ze dan niet rolstoeltoegankelijk? Zie deze quote uit OVmagazine over de Lints:
De treinen gaan beschikken over een werkcoupé, snelle wifi en een rolstoeltoegankelijk toilet.
Laatst gewijzigd door Lijn 45 op zo 23 apr 2023, 20:23, 1 keer totaal gewijzigd.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39291
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Twente - ZHO (2024-2028)
De toiletten in de huidige stellen van Syntus zijn qua formaat zeker rolstoeltoegankelijk.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie Twente - ZHO (2024-2028)
In dat geval is het dus een marketingpraatje.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39291
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Twente - ZHO (2024-2028)
Of hebben die stellen van Syntus langzame wifi, dat heb ik de laatste keer dat ik er in zat niet geprobeerd Maar om daar nou materieel voor te vervangen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie Twente - ZHO (2024-2028)
Onze Lintjes hebben.momenteel helemaal geen wifi. Iets met 3G routers enzo... Als ZHO behouden zou blijven hadden ze nog een upgrade gekregen.
- Nickipedia
- Berichten: 48
- Lid geworden op: vr 07 okt 2022, 20:35
- Locatie: Apeldoorn
- Contacteer:
Re: Concessie Twente - ZHO (2024-2028)
Waarom zou Keolis de concurrent in de hand werken door zijn stellen aan hun te verkopen.
Dat zou betekenen dat Arriva over een aantal jaar zou kunnen inschrijven op HRN met NS materieel, op het moment dat ze die winnen heeft NS er toch niks meer aan..
Stillstand ist der sicherste Betriebszustand
Re: Concessie Twente - ZHO (2024-2028)
Een andere huisstijl aan de buitenkant is zo gerealiseerd. Er wordt hier heel erg gekeken naar het zuiden van het land, maar Arriva heeft ook nog de Noordelijke nevenlijnen. Tel al die omlopen en treinen eens bij elkaar op en kijk dan eens wat je over hebt.
When you're tired of London, you're tired of life
Re: Concessie Twente - ZHO (2024-2028)
Ja, laten we dat veranderen in een slogan die gekozen is voor een concessie die voorlopig niet komt en waar de burger geen enkel inspraak op heeft gehad.RTBS schreef: ↑za 22 apr 2023, 10:41 Niet verkeerd lijkt me. Keer wat anders dan die rode bussen die inmiddels al roze worden.
Nog wel veel gezeur dat het Twentse Ros er weer op moet, er is zelfs al een petitie over gestart. Laat dat Ros asjeblieft achterwege, reizigers kunnen door die grote afbeeldingen op de ramen niet eens fatsoenlijk naar buiten kijken! Ik zal ze niet missen in ieder geval.
Waar de burger wel inspraak in heeft gehad is de samenstelling van Provinciale Staten van Overijssel. Die heeft zich nadrukkelijk uitgesproken vóór behoud van het Twentse Ros bron. Politiek is Provinciale Staten hoger dan Gedeputeerde Staten. Dus mag GS uitleggen waarom ze de motie niet uitvoert en Arriva de wens van de burger feitelijk negeert.
(conform PvE mag zelfs de rode Twents-huisstijl behouden blijven, waarbij enkel ‘service van Syntus’ wordt vervangen door ‘service van RRReis’. Dat laatste lijkt me prima. De merknaam ‘RRReis’ is inmiddels onlosmakelijk verbonden met die ‘Aliexpress’jes van BYD of de Fyra
Laatst gewijzigd door Tom024 op za 29 apr 2023, 10:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Url-tag hersteld
Reden: Url-tag hersteld
Re: Concessie Twente - ZHO (2024-2028)
Ik kan prima volgen dat RRReis het imago heeft van die BYD-brol, maar ik heb nog nooit van een FyRRRa gehoord?
Re: Concessie Twente - ZHO (2024-2028)
Dat is ook maar nét waar je die merknaam tegenkomt. In Veluwe-Zuid is dat beeld intussen gekanteld naar een oerdegelijke 25 meter Citaro's .. en een senioren Amba zo nu en dan mét een Volvo of Iveco als uitsmijter.
Re: Concessie Twente - ZHO (2024-2028)
Hoezo associeer je de naam van Rrreis met BYD? De passagier doet dat heus niet. Als die in een buurtbus stappen denken ze heus niet: oh, dit is van dezelfde mensen die BYD gekocht hebben. Net als dat de meeste passagier Breng associëren met die karig uitgevoerde Citaro’a in Arnhem of Twents met een Nederlandse bus.
When you're tired of London, you're tired of life
Re: Concessie Twente - ZHO (2024-2028)
@Dre: Dat is allemaal populistisch geneuzel in de provinciale politiek. De gemiddelde burger zal het worst zijn of er een pony op staat of niet. Mij hebben ze als burger niet gevraagd wat ik ervan vind.Dre schreef: ↑vr 28 apr 2023, 22:46Ja, laten we dat veranderen in een slogan die gekozen is voor een concessie die voorlopig niet komt en waar de burger geen enkel inspraak op heeft gehad.RTBS schreef: ↑za 22 apr 2023, 10:41 Niet verkeerd lijkt me. Keer wat anders dan die rode bussen die inmiddels al roze worden.
Nog wel veel gezeur dat het Twentse Ros er weer op moet, er is zelfs al een petitie over gestart. Laat dat Ros asjeblieft achterwege, reizigers kunnen door die grote afbeeldingen op de ramen niet eens fatsoenlijk naar buiten kijken! Ik zal ze niet missen in ieder geval.
Waar de burger wel inspraak in heeft gehad is de samenstelling van Provinciale Staten van Overijssel. Die heeft zich nadrukkelijk uitgesproken vóór behoud van het Twentse Ros (url= https://www.tubantia.nl/tubbergen/provi ... ~abd83b0b/]bron[/url]. Politiek is Provinciale Staten hoger dan Gedeputeerde Staten. Dus mag GS uitleggen waarom ze de motie niet uitvoert en Arriva de wens van de burger feitelijk negeert.
(conform PvE mag zelfs de rode Twents-huisstijl behouden blijven, waarbij enkel ‘service van Syntus’ wordt vervangen door ‘service van RRReis’. Dat laatste lijkt me prima. De merknaam ‘RRReis’ is inmiddels onlosmakelijk verbonden met die ‘Aliexpress’jes van BYD of de Fyra
Vraag het de reiziger die in de bus moet zitten en niet fatsoenlijk naar buiten kan kijken omdat ze tegen een enorme sticker aan moeten kijken. Als er zo nodig een pony op moet komen dan plak er een kleintje op de voorkant en eentje op de achterkant. De bus is ervoor om reizigers te vervoeren en niet om te dienen als regio-promotie!
Re: Concessie Twente - ZHO (2024-2028)
Je hebt je punt wel gemaakt nu, RTBS.
Re: Concessie Twente - ZHO (2024-2028)
En de mensen die graag paardjes zien even goed toch.
Re: Concessie Twente - ZHO (2024-2028)
Sorry, maar ‘mij hebben ze als burger niet gevraagd wat ik ervan vind’ is juist populistisch geneuzel. Dat hebben ze namelijk wel, op 20 maart 2019 via het stelsel van de representatieve democratie. Kun je veel van vinden, maar de stelling dat jij niet gevraagd bent is niet helemaal juist.
Overdrijven is ook een vak hè? Die dingen rijden al 9,5 jaar rond en er is nooit zo over geklaagd als bijvoorbeeld de Lage Landen-Koploper in de jaren ‘90. Behalve hier dan, in dit topic. En waarom nu weer dat denigrerende, “Een pony”? Is je punt inhoudelijk niet sterk genoeg en moet het op de vorm extra aangezet worden? En reizigers vervoeren én regio-promotie sluit elkaar toch niet uit? Of mag het niet én-én zijn? En zo nee, waarom dan niet?RTBS schreef: ↑za 29 apr 2023, 09:32 Vraag het de reiziger die in de bus moet zitten en niet fatsoenlijk naar buiten kan kijken omdat ze tegen een enorme sticker aan moeten kijken. Als er zo nodig een pony op moet komen dan plak er een kleintje op de voorkant en eentje op de achterkant. De bus is ervoor om reizigers te vervoeren en niet om te dienen als regio-promotie!
En ja, ik ben mij er terdege van bewust dat ik dat zelf ook doe als ik het over een ‘Ali Express’ heb, maar dat is feitelijk wel de trackrecord van de BYD K9 als ik de Stentor (of zo u wil Tubantia en AD, want daar staat hetzelfde in) lees. Dat is ook meteen mijn verklaring waarom ik RRReis associeer met BYD. Het overgrote deel van de bussen die vanaf december ‘20 daar rijdt komt van BYD. En het meeste dat je over RRReis leest in het nieuws is tamelijk negatief qua toonzetting, helaas. Los daarvan is nooit in overweging genomen of RRReis wel door moet gaan, nu Berkel-Dinkel er voorlopig i.i.g. niet komt en IJssel-Vecht feitelijk gesplitst is.
Wat dat betreft struikelen de formules over elkaar heen… Twents was er feitelijk al sinds 2005 en heeft dezelfde herstijling gekregen als het logo van de regio zelf. Maar Blauwnet, RRReis, what’s next…?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten