Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen
-
- Berichten: 68
- Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 21:37
Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen
Zag vandaag wel een leuke manier van omleidingen met trolleys doen.
De hollandweg in Arnhem is vanuit elderveld naar de batavierenweg tot begin mei dicht, en dus moeten lijn 1 en 5 in die richting omrijden(dit doen ze overigs door de route van 56 te volgen over de metamorfosenallee en de batavierenweg).
Maar wat ze hebben gedaan. Op de batavierenweg ter hoogte van afrit Elden gaat er een baan af(de rechter) voor het wegverkeer, staan er allemaal afschermpalen tussen de 2 banen, en hebben ze op de afgesloten baan een vak gemaakt waar de trolley weer op de bovenleiding kan, inclusief een, ja hoe ga je dat beschrijven, een stroomafnemer vanger(zal vast een goede term voor zijn) om de trolleys vanaf daar weer direct weer op de bovenleiding te hebben en door te laten rijden op de bovenleiding.
Vind het een creative oplossing.
De hollandweg in Arnhem is vanuit elderveld naar de batavierenweg tot begin mei dicht, en dus moeten lijn 1 en 5 in die richting omrijden(dit doen ze overigs door de route van 56 te volgen over de metamorfosenallee en de batavierenweg).
Maar wat ze hebben gedaan. Op de batavierenweg ter hoogte van afrit Elden gaat er een baan af(de rechter) voor het wegverkeer, staan er allemaal afschermpalen tussen de 2 banen, en hebben ze op de afgesloten baan een vak gemaakt waar de trolley weer op de bovenleiding kan, inclusief een, ja hoe ga je dat beschrijven, een stroomafnemer vanger(zal vast een goede term voor zijn) om de trolleys vanaf daar weer direct weer op de bovenleiding te hebben en door te laten rijden op de bovenleiding.
Vind het een creative oplossing.
Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen
Dat heet een vangbak. Dat werkt goed zolang je automatische bediening werkt. Ik had natuurlijk weer een die het niet goed deed, kom ik nog uitstappen.
When you're tired of London, you're tired of life
Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen
Maar inmiddels begint men de inzet onder controle te krijgen: Het overgrote deel wordt inmiddels gereden door gas bussen, aangevuld met de 5272 en 5273. De trolleys worden op de korte omlopen gezet zodat in de avonduren er alleen nog maar gas rijdt op 1, 2, 3 en 5, aangevuld eventueel met de 5272 en 5273. (het wordt tijd dat ze de rest ook gaan ombouwen naar 2.0, dat scheelt een hoop gedoe met omleidingen, nu hebben ze speciaal iemand lopen die net na de avondspits alle trolleys om gaat wisselen voor gas en vervolgens de trolleys af moeten tanken).
When you're tired of London, you're tired of life
-
- Berichten: 68
- Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 21:37
Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen
Ah, ik vroeg me al af waar de trolleys waren, dat verklaart.
nouja mooi idee dus met de omleiding, alleen praktisch uiteindelijk wat minder goed uitvoerbaar.
Gaan ze uiteindelijk alle hess trolleys ombouwen naar 2.0 of weet de provincie nog niet helemaal wat ze willen ermee?
nouja mooi idee dus met de omleiding, alleen praktisch uiteindelijk wat minder goed uitvoerbaar.
Gaan ze uiteindelijk alle hess trolleys ombouwen naar 2.0 of weet de provincie nog niet helemaal wat ze willen ermee?
Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen
Nou, ombouw zit niet in de planning maar zou wel wenselijk zijn.
When you're tired of London, you're tired of life
Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen
Op lijn SB58 reed eerder vandaag een 'Hermes 1170'. Is het bekend welke bus dit is?
Laatst gewijzigd door Lijn 45 op za 22 apr 2023, 17:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen
De bussen van de NIAG hebben een eigen administratief nummer gekregen van Transdev/Hermes. Welke dat is heb ik geen idee van.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen
Bij mij is de serie 1155-1169 bekend, maar een 1170 niet, vandaar de vraag.
-
- Berichten: 998
- Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54
Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen
Ik ben sinds kort een beetje aan het experimenteren met OVpay. Ik merk dat niet alle chipkaartlezers het even goed doen als ik probeer in te checken met bankkaart of mobiel. Soms moet je naar de achterdeur lopen om daar in te checken omdat hij het voorin niet doet. Iemand die deze ervaring deelt?
Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen
Ja!
Het valt mij inderdaad ook op dat ik in sommige bussen mensen naar achteren moet sturen om in te checken met hun bankpas. (Bij Arriva in Brabant)
Het valt mij inderdaad ook op dat ik in sommige bussen mensen naar achteren moet sturen om in te checken met hun bankpas. (Bij Arriva in Brabant)
🍉
Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen
Er gaat wel meer mis. Sommige bankkaarten worden niet goed herkend checken wel in maar niet uit. En bij de mobiele telefoon kan het gebeuren dat er direct weer wordt uitgecheckt.Wageningen1998 schreef: ↑di 02 mei 2023, 12:09 Ik ben sinds kort een beetje aan het experimenteren met OVpay. Ik merk dat niet alle chipkaartlezers het even goed doen als ik probeer in te checken met bankkaart of mobiel. Soms moet je naar de achterdeur lopen om daar in te checken omdat hij het voorin niet doet. Iemand die deze ervaring deelt?
When you're tired of London, you're tired of life
Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen
Is er al iets bekent over consessie Rijn-Waal?
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9199
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen
Die concessie komt er niet meer. Plan is als volgt:
- Voor de concessies Arnhem-Nijmegen en Veluwe-Zuid is er nu een contract met hermes tot juli 2026.
- In juli 2026 gaat de nieuwe concessie Arnhem-Nijmegen-Foodvalley in. De aanbesteding daarvan moet nog starten.
- Achterhoek-Rivierenland blijft in de huidige vorm bestaan.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
-
- Berichten: 3645
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen
Bah, die grote verschalingen in de veluwe blijven dus nog tot 2026
Ik heb geen onderschrift
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9199
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen
Ja zoals ik al zei: ze hadden het nooit onderhands aan Hermes moeten gunnen. Ze hadden beter de noodconcessie met Keolis kunnen handhaven. De provincie loopt zelf te klagen dat de noodconcessies duur zijn, maar dat ze dan maar 1 vervoerder benaderen...
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen
Wie zegt dat Keolis ook niet had verschraald?
De provincie had wel degelijk de keuze tussen Keolis en Hermes alleen heeft de provincie gekozen voor het geld(lees: minder uren voor hetzelfde geld) ipv dienstregeling (lees: extra geld bijleggen om de huidige situatie te laten bestaan).
Alleen de provincie wilde geen extra geld meer uittrekken en heeft zelfs verbeteringen getorpedeerd in Nijmegen (opschaling lijn 8 en opschaling verbinding Weezenhof-Plein 1944 naar 4x per uur naar een aparte lijn en lijn 331 verleggen naar Heijendaal (waardoor daar 4x per uur in de spits bij kwam).
De provincie had wel degelijk de keuze tussen Keolis en Hermes alleen heeft de provincie gekozen voor het geld(lees: minder uren voor hetzelfde geld) ipv dienstregeling (lees: extra geld bijleggen om de huidige situatie te laten bestaan).
Alleen de provincie wilde geen extra geld meer uittrekken en heeft zelfs verbeteringen getorpedeerd in Nijmegen (opschaling lijn 8 en opschaling verbinding Weezenhof-Plein 1944 naar 4x per uur naar een aparte lijn en lijn 331 verleggen naar Heijendaal (waardoor daar 4x per uur in de spits bij kwam).
When you're tired of London, you're tired of life
Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen
Ik ben het eens met je eerste opmerking, maar waarom zou het handhaven van de noodconcessie beter zijn geweest? En bedoel je dat dan alleen voor Veluwe-Zuid?regenmaker schreef: ↑vr 05 mei 2023, 22:37 Ja zoals ik al zei: ze hadden het nooit onderhands aan Hermes moeten gunnen. Ze hadden beter de noodconcessie met Keolis kunnen handhaven. De provincie loopt zelf te klagen dat de noodconcessies duur zijn, maar dat ze dan maar 1 vervoerder benaderen...
Een openbare aanbesteding voor Veluwe-Zuid was de beste optie geweest.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9199
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen
Ik las dat de provincie alleen Hermes had benaderd. Ze hadden meerdere vervoerders moeten contacteren om te kijken wie voor de beste prijs kon rijden.gkw1969 schreef: ↑za 06 mei 2023, 13:21 Wie zegt dat Keolis ook niet had verschraald?
De provincie had wel degelijk de keuze tussen Keolis en Hermes alleen heeft de provincie gekozen voor het geld(lees: minder uren voor hetzelfde geld) ipv dienstregeling (lees: extra geld bijleggen om de huidige situatie te laten bestaan).
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen
Keolis had de concessie waaruit de noodconcessie was voortgekomen gewonnen met fraude, het was politiek gezien geen optie ze daarvoor nog meer te belonen dan nu eigenlijk al gebeurd was.
Dat voor de oorspronkelijke voorziene periode van 2 jaar daarom de concessiehouder van de naastliggende concessie werd gevraagd, waarvan men toch al voornemens was het gebied bij een volgende aanbesteding in op te nemen lijkt mij daarom niet zo heel erg raar. Dat het verloop van deze concessie tot nu toe geen schoonheidsprijs verdient zullen ze in het provinciehuis inmiddels ook wel beseffen.
Dat voor de oorspronkelijke voorziene periode van 2 jaar daarom de concessiehouder van de naastliggende concessie werd gevraagd, waarvan men toch al voornemens was het gebied bij een volgende aanbesteding in op te nemen lijkt mij daarom niet zo heel erg raar. Dat het verloop van deze concessie tot nu toe geen schoonheidsprijs verdient zullen ze in het provinciehuis inmiddels ook wel beseffen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39287
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen
Kan zogauw het concessietopic voor deze concessie niet vinden, dus dan maar zo...
Hermes en Solaris tekenen contract: tien nieuwe trolleybussen voor Arnhem
Hermes, onderdeel van Transdev/Connexxion, en Solaris hebben een contract getekend voor de levering van 10 Trollino 18 trolleybussen met het MetroStyle-ontwerp. Deze emissievrije trolleybussen moeten een belangrijke bijdrage leveren aan het openbaar vervoer tussen Hogeschool Arnhem Nijmegen (HAN) en Wageningen University.
Een belangrijk kenmerk van de door Hermes bestelde trolleybussen is dat ze zonder bovenleiding kunnen rijden. Hierdoor kunnen de bussen een afstand van enkele tientallen kilometers afleggen, zonder dat ze op de bovenleiding hoeven te worden aangesloten.
Lees verder
Hermes en Solaris tekenen contract: tien nieuwe trolleybussen voor Arnhem
Hermes, onderdeel van Transdev/Connexxion, en Solaris hebben een contract getekend voor de levering van 10 Trollino 18 trolleybussen met het MetroStyle-ontwerp. Deze emissievrije trolleybussen moeten een belangrijke bijdrage leveren aan het openbaar vervoer tussen Hogeschool Arnhem Nijmegen (HAN) en Wageningen University.
Een belangrijk kenmerk van de door Hermes bestelde trolleybussen is dat ze zonder bovenleiding kunnen rijden. Hierdoor kunnen de bussen een afstand van enkele tientallen kilometers afleggen, zonder dat ze op de bovenleiding hoeven te worden aangesloten.
Lees verder
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen
Komen die alleen op de lijn tussen HAN en Wageningen University. Of ook op andere trolley lijnen?
Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen
Wanneer is er überhaupt bekend gemaakt dat de 6 doorgetrokken wordt naar Wageningen dan?
Überhaupt, dat zou dan toch volledig Ede-Wageningen moeten zijn?
Maar lijkt me ook nodig voor bijvoorbeeld de 1 op Velper Donderdag, of elke willekeurige lijn bij werkzaamheden.
Überhaupt, dat zou dan toch volledig Ede-Wageningen moeten zijn?
Maar lijkt me ook nodig voor bijvoorbeeld de 1 op Velper Donderdag, of elke willekeurige lijn bij werkzaamheden.
Frequent reiziger in de regio Arnhem-Nijmegen, in het bijzonder lijn 331 en lijn 5 tussen Nijmegen en Groesbeek.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8787
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen
De Trolley 2.0's komen uiteindelijk te rijden op de huidige lijn 352 die verlengd gaat worden naar Campus Wageningen, waarbij ik even niet weet of het een koppeling betreft met de huidige 303 of een aparte lijn.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen
Zover ik weet zouden deze moeten komen voor de 352. Ik heb zelfs al tekeningen gezien van een Trollino in ComfortRRReis kleurstelling. Wellicht zijn er plannen in de koker voor een samenvoeging van lijn 303/352/6?
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8787
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen
Lijn 352 gaat inderdaad onder de formule ComfortRRReis vallen. Mogelijk wordt dit een doorgaande lijn 303 Ede - Arnhem via de Campus en komt er wellicht een andere buslijn die om de Campus heen rijdt net als de 303 nu deels doet. Maar dat merken we natuurlijk vanzelf.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten