Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Dan is het wel een beetje respectloos om de grootste loonsverhoging ooit te weigeren als vakbond/werknemer.
DB heeft een bod gedaan, de vakbondsleden hebben dat bod niet geaccepteerd (want hoogstwaarschijnlijk onvoldoende om de inflatie te compenseren). Dat is naar voor de reizigers, dus het is heel begrijpelijk dat DB probeert de vakbond in een kwaad daglicht te stellen door hoog op te geven van hun fan-tas-ti-sche bod, maar meer dan ketelmuziek is dat uiteraard niet.
Wat me wel amuseert is dat je in een zakelijk onderhandelinsproces één van de partijen opzadelt met de plicht zich respectvol te gedragen. Dat klinkt alsof werknemers per definitie blij moeten zijn met wat ze toegestopt wordt door hun baas. Je kunt je afvragen of zo'n instelling anno 2023 nog realistisch is.
Gezien het gierende personeelstekort, en het feit dat door demografische ontwikkelingen dat personeelstekort op lange termijn alleen maar erger gaat worden, zijn de medewerkers perfect in staat om te staken tot er een beter bod ligt.
Dit is echt geen goed bod van DB. Een tijdelijke vergoeding regelen en pas in de loop van 2024 de lonen verhogen. Denken ze in de DB Tower dat mensen dom zijn ofzo
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Voor diehard kilometer kampioen, vindt er een vanaf 5 augustus een 'kilometer kampioen' XXL plaats. Een race van Londen naar Istanbul via verschillende checkpoints. Zijn er hier gegadigden?
Brandalarm in een trein of station (het is nog niet duidelijk) van de tube vanavond in London, omdat de deuren vergrendeld waren zijn de passagiers in paniek door de ingeslagen ruiten gevlucht, uiteindelijk bleek het vals alarm te zijn: https://www.bbc.com/news/uk-england-london-65501041
Voorstellen voor de dienstregeling 2024 in Zwitserland. Wat vooral opvalt is dat de SBB ieder half uur een snelle trein naar Ticino wil laten rijden. Hopelijk kan dan tussen Ticino en Milano ieder half uur een snelle trein rijden (1x/uur een IC/EC en 1x/uur de RE80) en misschien kan de SBB de omlopen vereenvoudigen in bijvoorbeeld 1x/uur de IC2 Zürich-Chiasso(-Milano), 1x/uur de IC21 Basel-Luzern-Lugano en 1x/uur de IR46 Zürich-Bellinzona-Locarno en kunnen tweeuursdiensten tot het verleden behoren.
Laatst gewijzigd door Nitein-Repart op ma 08 mei 2023, 09:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Op dit moment is er toch al (bijna) een halfuursdienst door de Gotthardtunnel? Af en toe valt er een gat van een uur, maar verder is er volgens mij al een halfuursdienst.
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
De IR-treinen bieden een uursdienst, de IC/EC vaak een halfuursdienst.
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
rooddolfijn schreef: ↑ma 08 mei 2023, 12:38
De IR-treinen bieden een uursdienst, de IC/EC vaak een halfuursdienst.
IC rijdt een uursdienst, EC Zürich-Milano een tweeuursdienst.
Het is daardoor afwisselend het ene uur wel, het andere uur niet een halfuursdienst.
(Behalve in de spits, dan rijden er extra treinen in de spitsrichting.)
Laatst gewijzigd door reisthijs op ma 08 mei 2023, 14:06, 1 keer totaal gewijzigd.
De EC's naar Milano die via Olten en Luzern rijden hebben hele lange stops in Lugano en Chiasso, omdat de RE80 tussen Locarno en Milano in de weg rijdt. Is het voor Olten en Luzern echt belangrijk dat ze een rechtstreekse trein hebben met Milano? Als je Olten en Luzern hun internationale treinen afneemt, dan biedt dat wel mogelijkheden om ieder uur een EC te rijden tussen Zürich en Milano, waarbij enkele treinen vanuit Zürich doorrijden naar Basel en Frankfurt.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
En op momenten dat er een rechtstreekse trein Basel - Milaan via Luzern rijdt kan er prima een extra trein rijden tussen Zürich en Arth-Goldau, dus in de opzet van de IR Treno Gotthardo hoeft eigenlijk ook niets te veranderen. Op de andere halve uren kan er dan wel een strakke uursdienst gereden worden tussen Zürich en Lugano/Chiasso.
Gamma schreef: ↑ma 08 mei 2023, 12:45
Snapt iemand wat de passage over IC6/61 inhoudt? Wat heeft dit voor gevolgen voor de bediening van Interlaken?
Enkele IC-treinen tussen Basel, Bern en Interlaken gaan in plaats daarvan naar Brig rijden. Dan kan het zijn dat op die momenten de IC-trein Romanshorn - Zürich HB - Bern - Brig naar Interlaken wordt geleid, of dat er een pendeltrein tussen Spiez en Interlaken gaat rijden.
De verdeling van de beide intercities over het uur was vrij ruk, dus dit is mooi. Hopelijk verschuift het in Biel niet te veel, dan kan ik mooi zo via IC51 naar Basel, zou een tikje sneller moeten zijn.
In Yverdon-les-Bains, Neuchâtel, Biel enerzijds en Genève anderzijds is er veel boosheid over het nieuwe voorstel van de SBB meer intercity's van/naar Lausanne te laten rijden waardoor de reistijd tussen de eerdergenoemde plaatsen niet meer overstapvrij kan en 8 minuten langer wordt. De komende tijd zal SBB het West-Zwitserse dienstregelingoverleg een oplossing zoeken voor dit nieuwe dienstregelingsconflict.
Ik snap het wel van SBB, gezien de drukte daar. Biel - Geneve betekent een ongelijkvloerse kruising ten westen van Bussigny. Dan moet je dus al het verkeer kruisen. Biel - Lausanne is "met de stroom mee", gezien ook de viaducten bij Renens en de (al aangelegde?) nieuwe sporenlayout/viaducten tussen Renens en Lausanne.
In het STEP-2035 plan van de SBB was het de bedoeling om IC51 te verlengen vanaf Biel naar Genève, non-stop vanaf Yverdon-les-Bains.
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
De spoorlijn tussen Genève en Lausanne is volledig volgepland, dus voor extra treinen langs het meer van Genève moet er extra spoor gebouwd worden. In het STEP 2035 is budget beschikbaar voor extra sporen.