Bij mij in de buurt loopt een busbaan parallel aan de autostrook, en toen ik er vandaag langs fietste viel het me op hoe schandelijk veel automobilisten die busbaan aan hun laars lappen. Score van tien minuten posteren uit nieuwsgierigheid: gemiddeld draait de
helft van de automobilisten die busbaan in. Wat erop duidt dat vrijwel niemand op de verbodsborden let, want 50% is even veel als een gelijke verdeling over twee rijstroken.
Op een gegeven moment stonden er maar liefst 40 auto's, inclusief een joekel van een touringcar, tegelijk op die busbaan.
Er is ook geenszins sprake van een onduidelijke verkeerssituatie, want de busbaan staat aangegeven met een groot neon bord met daarop een C1-verkeersbord ('weg gesloten') plus toevoeging "Uitgezonderd lijnbussen", evenals een D2-bord ('verplicht passeren aan linkerzijde') bij de splitsing van autostrook en busbaan. Vooral dat grote neon bord is zo opvallend dat je wel héél kippig moet zijn om het over het hoofd te zien. Hoe verdienen al die lui hun rijbewijs?
Als de gemeente hier eens zou gaan handhaven, zijn ze in één klap van al hun financiële zorgen af...