Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Klinkt gevaarlijk, 'gedeeltelijk afgeschaft.'
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Alleen de linkerhelft rijdt door.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Groeten uit de Finse IC27 die met ruim 20 minuten vertraging uit Tikurilla vertrok en die momenteel niet veel snelheid maakt. De reden is in het Engels vertaald een technical fault. Het is best goed toeven in de ekstra klas al vind ik de beenruimte niet erg ruim.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Eerste dag dat de 225 rijdt en meteen al +18 vanuit Amsterdam en bij Siegburg Bonn waren we een spooktrein geworden omdat de trei nontbrsk in het systeem van de treindienstleider. 105 uiteraard al voor ons en de 917 heeft ons in Siegburg ook in gehaald.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Ik was vandaag in Namur waar dit voorjaar het nieuwe busstation op het dak van het treinstation is geopend. Ziet er netjes uit, maar ik vraag me wel af welk probleem men hiermee nu heeft opgelost. Het busstation wordt enkel gebruikt door streekbussen die er hun ritten starten/eindigen. De stadslijnen in Namen rijden grotendeels van de ene buitenwijk naar de andere buitenwijk via het station, en halteren nog steeds op de haltes in de omliggende straten zoals ze dat al jaren doen. Daardoor voelt het een beetje aan als een groot nutteloos werk.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Helemaal eens. Ik was vandaag ook in Namen maar bij een eerder bezoek had ik al vastgesteld dat het idee leuk is maar de uitvoering een blunder.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Toen ik in 2018 in Namur was ervoer ik het stationsplein als chaotisch door de beperkte ruimte tussen station en centrum. Enerzijds snap ik dan de keuze om het busstation elders te bouwen, maar het schiet zijn doel voorbij als je dan alleen de streekbussen van het plein af haalt. In plaats van dat bussen nu drukte veroorzaken, krijg je extra voetgangers aan overstapbewegingen en zoekverkeer tussen alle haltes.
Maar goed. Het Belgische lijstje aan GTI's op de Nederlandse Wikipedia-pagina is dan ook de grootste in verhouding tot het aantal inwoners...
Maar goed. Het Belgische lijstje aan GTI's op de Nederlandse Wikipedia-pagina is dan ook de grootste in verhouding tot het aantal inwoners...
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
-
- Donateur
- Berichten: 1127
- Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
De streekbussen stonden slechts tijdelijk op het plein. Ze stonden eerst in een grote hal, linksaf wanneer je het station richting het centrum verliet.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Toen de plannen begonnen stonden de streekbussen onder een parkeergarage parallel aan het spoor. Dat was ook werkelijk geen gezicht.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Vandaag met de Deutschlandticket naar Frankfurt am Main. Qua drukte valt het heel erg mee. Bij de 3 Arriva treinen in Limburg 2 keer controle gehad en in Duitsland van de 7 treinen 5 keer controle gehad. Ook loopt het personeel regelmatig door de treinen. NS leest u mee?
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
NS leest zeker mee, zie zo goed als elke keer als ik de IC vanuit/naar Enschede neem een conducteur.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Ik ben gisteren van Arnhem naar Ulm gegaan via Offenburg, Konstanz en Romanshorn (en dan de boot naar Friedrichshafen Hafen) en pas vlak voor Ulm kreeg ik controle. Heb wel geteld in 10 verschillende treinen gezeten.htm_tram schreef: ↑zo 28 mei 2023, 18:02 Vandaag met de Deutschlandticket naar Frankfurt am Main. Qua drukte valt het heel erg mee. Bij de 3 Arriva treinen in Limburg 2 keer controle gehad en in Duitsland van de 7 treinen 5 keer controle gehad. Ook loopt het personeel regelmatig door de treinen. NS leest u mee?
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Kort geleden tussen Utrecht en Freiburg geen conducteur gezien.
-
- Berichten: 3661
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Waren de treinen die jij genomen hebt druk? Ik ben vandaag helemaal naar Trier gereisd (wou eerst naar het Rijndal, maar de RE17 en de RB26 waren overvol). Treinen waren qua druktes prima te doen. Alleen de RE1 in NRW was net een rijdende vuilnisbak, zo smerig. Koblenz-Trier is een heel mooi traject, druktes viel erg mee, vierzits voor mij alleen (kwam ook door SEV tussen Koblenz en Kobern-Gondorf). Trier-Köln is echt een lange reis, mede door het SEV tussen Gerolstein en Kall. Bovendien rijdt de trein tussen Trier en Gerolstein niet lekker door.cassie127 schreef: ↑zo 28 mei 2023, 22:37Ik ben gisteren van Arnhem naar Ulm gegaan via Offenburg, Konstanz en Romanshorn (en dan de boot naar Friedrichshafen Hafen) en pas vlak voor Ulm kreeg ik controle. Heb wel geteld in 10 verschillende treinen gezeten.htm_tram schreef: ↑zo 28 mei 2023, 18:02 Vandaag met de Deutschlandticket naar Frankfurt am Main. Qua drukte valt het heel erg mee. Bij de 3 Arriva treinen in Limburg 2 keer controle gehad en in Duitsland van de 7 treinen 5 keer controle gehad. Ook loopt het personeel regelmatig door de treinen. NS leest u mee?
Overigens heb ik voor het eerst sinds 7 maart 2020 geen enkele Duitser met een mondneusmasker gezien.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39287
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Vorig jaar zomer is dat me zelfs van Amersfoort tot aan Basel gelukt
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Ik vorige week nog van Lausanne naar Breda via Duitsland.
Met de TGV wordt ik ook amper gecontroleerd in de trein, en dan is een paar honderd kilometer zonder controle ook bijzonder makkelijk.
Met de TGV wordt ik ook amper gecontroleerd in de trein, en dan is een paar honderd kilometer zonder controle ook bijzonder makkelijk.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Druk is een groot woord. De helft ervan was in niet overvol Fernverkehr. De andere helft in het Regionalverkehr.Nitein-Repart schreef: ↑zo 28 mei 2023, 23:02Waren de treinen die jij genomen hebt druk? Ik ben vandaag helemaal naar Trier gereisd (wou eerst naar het Rijndal, maar de RE17 en de RB26 waren overvol). Treinen waren qua druktes prima te doen. Alleen de RE1 in NRW was net een rijdende vuilnisbak, zo smerig. Koblenz-Trier is een heel mooi traject, druktes viel erg mee, vierzits voor mij alleen (kwam ook door SEV tussen Koblenz en Kobern-Gondorf). Trier-Köln is echt een lange reis, mede door het SEV tussen Gerolstein en Kall. Bovendien rijdt de trein tussen Trier en Gerolstein niet lekker door.cassie127 schreef: ↑zo 28 mei 2023, 22:37Ik ben gisteren van Arnhem naar Ulm gegaan via Offenburg, Konstanz en Romanshorn (en dan de boot naar Friedrichshafen Hafen) en pas vlak voor Ulm kreeg ik controle. Heb wel geteld in 10 verschillende treinen gezeten.htm_tram schreef: ↑zo 28 mei 2023, 18:02 Vandaag met de Deutschlandticket naar Frankfurt am Main. Qua drukte valt het heel erg mee. Bij de 3 Arriva treinen in Limburg 2 keer controle gehad en in Duitsland van de 7 treinen 5 keer controle gehad. Ook loopt het personeel regelmatig door de treinen. NS leest u mee?
Overigens heb ik voor het eerst sinds 7 maart 2020 geen enkele Duitser met een mondneusmasker gezien.
Gisteren vrijwel de hele dag met Regionalverkehr onderweg geweest over 15 ritten, waarvan 7 keer controle waarvan 5 op diverse verbindingen waar geen kaartautomaten langs de spoorlijn staan en de verkoop in de trein plaatsvind (FreizeitExpress verbindingen). Op de normaal rijdende verbindingen geen controle gehad, behalve dan in de trein van Bregenz naar Memmingen en van Memmingen naar Ulm.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Groeten uit IC38 die met een paar minuten vertraging vertrok uit Tampere. Deze IC heeft Helsinki als bestemming en rijdt nonstop tot Tikurilla waar ik overstap voor de luchthaven van Helsinki. Het is behoorlijk druk in de ekstra klas waar gratis koffie, thee en water is.
-
- Berichten: 757
- Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Maandag 29 mei reed ICE 736 (Köln hbf - Lübeck hbf) met ICE1 kurz zoals gepland. Alleen bij de voorste motorwagen stond de stroomafnemer tegen de draad. De vertraging bij vertrek uit Köln was al 30 minuten door "reparatur am zug", in Hamburg werd dit stel uitgewisseld voor een ander stel, waarbij wel beide motorwagens de stroomafnemer op hadden staan.
Werd bij dat eerste stel de achterop lopende motorwagen meegesleept of loopt er een hoogspanningsleiding door de trein?
Verder was er onderweg nog een vage omleiding, na Gelsenkirchen ging de trein via allerlei vage goederenspoortjes en kwamen uiteindelijk bij Lünen uit op de enkelsporige hoofdlijn van Dortmund naar Münster uit, normaal wordt via Recklinghausen gereden.
Werd bij dat eerste stel de achterop lopende motorwagen meegesleept of loopt er een hoogspanningsleiding door de trein?
Verder was er onderweg nog een vage omleiding, na Gelsenkirchen ging de trein via allerlei vage goederenspoortjes en kwamen uiteindelijk bij Lünen uit op de enkelsporige hoofdlijn van Dortmund naar Münster uit, normaal wordt via Recklinghausen gereden.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
ICE 1 heeft geen hoogspanningsleiding door de trein, beide motorwagens moeten hun eigen vermogen uit de bovenleiding nemen. Dus je rijdt dan met de helft van het vermogen rond.
-
- Berichten: 757
- Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Daar haalde die nog wel 200 km/u mee op 1 motorwagen !
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Met een beetje aandringen zal dat best wel lukken. Een ICE2 heeft ook maar het halve vermogen en haalt daar ook 250 km/h mee (maar natuurlijk met 3 rijtuigen minder).
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Kwestie van simpele natuurkunde lijkt me. Zolang rolweerstand en luchtweerstand groter zijn dan het acceleratievermogen zal een trein kunnen versnellen. De vraag is vooral hoe vlot dat versnellen gaat, dus of die trein ooit bij de beoogde topsnelheid uit gaat komen. De treinlengte speelt daarbij uiteraard wel een rol, maar een rijtuig meer of minder zal niet direct een probleem zijn.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
-
- Berichten: 757
- Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
De DB Bingo van vandaag:
ICE 1050 (Binz (Rügen) - Berlin) is vervangen door ICE 2505, mijn reservering is echter niet over genomen. Geen probleem, het rijtuig is bijna leeg, maar wel slordig.
ICE 79 (vertrek 13.16 uur) staat om 12.30 uur al ruim op tijd aangekondigd op spoor 7van Gesundbrunnen. Mijn rijtuig 12 zit vooraan bij sector A. Ik vast naar voren gelopen en lekker in het zonnetje wachten.
Omdat de DB de DB is zo rond 13 uur maar eens in de DB-app gekeken en ja hoor, trein gewijzigd naar spoor 5. Hele stuk weer terug gelopen en naar spoor 5. Daar staat echter de RE naar Potsdam van 13.13 uur dus dat gaat niet passen. Een andere reiziger is al met de conducteur in discussie dat dit niet kan maar mevrouw houd vol: Trein komt op spoor 5 en vertrekt op tijd.
En beste lezer, u raadt het al: de trein wordt gespoorwijzigd terug naar spoor 7.....
Hoe moeilijk kan het zijn.....
ICE 1050 (Binz (Rügen) - Berlin) is vervangen door ICE 2505, mijn reservering is echter niet over genomen. Geen probleem, het rijtuig is bijna leeg, maar wel slordig.
ICE 79 (vertrek 13.16 uur) staat om 12.30 uur al ruim op tijd aangekondigd op spoor 7van Gesundbrunnen. Mijn rijtuig 12 zit vooraan bij sector A. Ik vast naar voren gelopen en lekker in het zonnetje wachten.
Omdat de DB de DB is zo rond 13 uur maar eens in de DB-app gekeken en ja hoor, trein gewijzigd naar spoor 5. Hele stuk weer terug gelopen en naar spoor 5. Daar staat echter de RE naar Potsdam van 13.13 uur dus dat gaat niet passen. Een andere reiziger is al met de conducteur in discussie dat dit niet kan maar mevrouw houd vol: Trein komt op spoor 5 en vertrekt op tijd.
En beste lezer, u raadt het al: de trein wordt gespoorwijzigd terug naar spoor 7.....
Hoe moeilijk kan het zijn.....
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten