Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
iamthedutchdude

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door iamthedutchdude »

Ik zie wel drie dagen op rij infra-storingen op hetzelfde traject. Daar zou een verband kunnen liggen, maar ik denk eigenlijk van niet. Immers, vandaag rijden er nagenoeg geen extra treinen tussen Zwolle en Leeuwarden (blijkbaar geen spits-IC's tussen Zwolle en Leeuwarden op vrijdag) en is er toch weer een storing. Daar komt bij dat ook de temperatuur de afgelopen weken invloed kan hebben...

Die persoon die op het spoor ligt heeft hier volgens mij niets mee van doen. Als die persoon tussen Meppel en Hoogeveen was gaan liggen was er immers niets aan de hand geweest :p
sneltram

Bericht door sneltram »

Vrijdag rijden juist de meest extra IC"s, namelijk vanaf het middaguur tot na de avondspits. Op maandag t/m donderdag is het alleen in de ochtend- en avondspits. Zaterdags rijdt er niets extra's. Zondagavond wel.
iamthedutchdude

Bericht door iamthedutchdude »

Klopt, iets te snel geoordeeld: 's ochtends inderdaad geen, 's middags wel (en langer door)
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

Ik zie momenteel in Amsterdam dat ook de vertrektijden van de treinvervangende metro (van spoor M) en treinvervangende bussen (van spoor BUS) op de TB-schermen staan :pos:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Lijn 45
Contacteer:

Bericht door Lijn 45 »

De 'Karel Rail' stond vanmiddag in Amersfoort zelfs met een treinsamenstelling op de schermen op het perron. :)
MetroRET

Bericht door MetroRET »

Daniel schreef: za 17 jun 2023, 13:13 Ik zie momenteel in Amsterdam dat ook de vertrektijden van de treinvervangende metro (van spoor M) en treinvervangende bussen (van spoor BUS) op de TB-schermen staan :pos:
Dat wordt dan leuk voor volgend weekend, wanneer een groot deel van de Rotterdamse metro ook vervangend vervoer gaat zijn, maar de complete dienstregeling voor oa. lijn D/E naar Beurs niet klopt (zo rijdt er in de avond en op zondag slechts elke 10 min een metro).
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

Tja, ik vermoed dat NS in Amsterdam ook iets niet helemaal lekker ingepland had. De HC van m'n trein riep om dat er om de 10 minuten een bus reed, maar ze stonden om de 5 minuten op de borden.
Bij de bussen stond dan nog in het rood dat het een geschatte vertrektijd was, maar bij de metro zo te zien niet.

Edit: voor de liefhebbers een foto erbij, niet gecheckt of deze metrotijden kloppen trouwens...
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Daniel op za 17 jun 2023, 21:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: foto toegevoegd
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Milco
OVNL-beheerder
Contacteer:

Bericht door Milco »

Door de diverse werkzaamheden bij Amsterdam ontstaan er soms aparte treinritten. Zo rijdt de 5800 dit weekend net als gisteren tussen Amersfoort en Uitgeest en vanavond rijdt trein 4686 vanaf Zwolle naar Den Helder.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands

Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
en-es

Bericht door en-es »

Groeten uit de Blauwnet IC Zwolle-Enschede die met 2 minuten vertraging vertrokken is. Dankzij werkzaamheden geen IC Amersfoort-Enschede dus omweg.
Meltrain
Donateur

Bericht door Meltrain »

Wel bijzonder dat Keolis dan ook de Intercity laat rijden. De vorige keer dat er werkzaamheden waren (op Hemelvaartsdag) gebeurde dat volgens mij niet.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
en-es

Bericht door en-es »

Ik dacht ook dat die alleen ma-vr rijdt. En ook een stop in Kennispark vanwege voetbal.
Z2N
Donateur

Bericht door Z2N »

Dat voetbal is de belangrijke factor, in de Grolsch Veste speelt Nederland straks tegen Italië om de troostprijs in de Nations League.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
PHS

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op di 19 dec 2023, 15:46, 1 keer totaal gewijzigd.
jelmerrr

Bericht door jelmerrr »

Meltrain schreef: zo 18 jun 2023, 12:49 Wel bijzonder dat Keolis dan ook de Intercity laat rijden. De vorige keer dat er werkzaamheden waren (op Hemelvaartsdag) gebeurde dat volgens mij niet.
Vanwege de voetbal rijden er nu twee ritten naar Enschede toe en vanavond twee ritten naar Zwolle toe. Tevens rijden er TVV bussen voor supporters tussen station Utrecht en station Kennispark
IIVQ

Bericht door IIVQ »

Vanwege een defecte spoorbrug bij Grou heeft (30)1860 +5, +15, +25 en +30. Er komt op Heerenveen vanuit het zuiden een DDZ op spoor 1, waar inmiddels de volgende IC naar Rtd staat aangekondigd. Iedereen in de trein stapt uit, sommiggen met een sprint naar het busstation (Gok: voor de Qliner naar Groningen). Iedereen op het perron stapt in.
2mn later komt vanuit het noorden op spoor 2 de 301860 aan naar Den Haag. Heel veel overstappers van de ene naar de andere trein, waaronder ik.
De 301860 vertrekt eerder dan die andere, wel grappig dat er dus 2 treinen linkerspoor binnenkwamen.

Na vertrek wordt omgeroepen dat de reizigers naar Groningen te Mp kunnen overstappen op de snelbus naar Groningen.

Ik had al een baaldag (eerder weggegaan bij familie wegens hooikoortshoofdpijn, vervolgens door brugopening in Heereveen de vorige trein gemist) maar deze mensen zullen er helemaal de P in hebben, met 2 tot 2.5 uur extra reistijd)
---
In Meppel vertrekt de kerende 662 naar Rtd met +5. Wij hebben inmiddels +38 en vertrekken er dus vlak achteraan, maar zijn opgeheven te Zl. Nog een 20mn wachten in de plakhitte dus. Terwijl we vertrekken komt uit het zuiden de 657 "naar Leeuwarden" aan. Het schijnt dat de beperkingen voorbij zijn.
---
De 301860 kwam om 17:50 aan te Zl spoor 3, waar zowel de IC 7527 naar Shl/Gvc van 17:47 (spoor 5) als de IC 7612 naar Ut/Rtd van 17:50 (ervoor op spoor 3) nog stonden. Er werd in beide treinen duidelijk gecommuniceerd welke trein wat was. Hulde aan de bijsturing. Die +5 rijden we er waarschijnlijl wel uit, waardoor mijn vertraging beperkt blijft tot een uur (waarvan een half uur niet aan "het spoor" te wijten)
---
Met +3 te Almere, waar de eigenlijk al -2-overstap op de 2662 naar Asd nog even aangehouden is, zodat ook die vertraging er niet meer in zit.
Goede service!
Laatst gewijzigd door IIVQ op zo 18 jun 2023, 18:38, 1 keer totaal gewijzigd.
en-es

Bericht door en-es »

Groeten uit Zwolle waar de IC van 18.50 naar Amersfoort zojuist is gecanceld. Dat wordt dus later thuis.
en-es

Bericht door en-es »

Dan maar de propvolle sprinter van 18.53 naar Amersfoort genomen. Ik gok niet op de IC van 19.20, die zou ook wel eens goed vol kunnen zitten.
Commendatore

Bericht door Commendatore »

Ondanks wat er in de reisplanner staat of stond, rijdt trein 669 met een enkel ICM-viertje. Resultaat: ramvolle trein, ook in de eerste klas. (Drietje is in Rotterdam afgetrapt.)
Dionysusnu

Bericht door Dionysusnu »

Volgens treinposities stond dat vanaf het begin gepland voor vandaag. Maar was het vorige weken wel vaak een dubbel stel. Misschien eentje voor het doorgeefluik om te verifiëren dat dit niet een permanente wijziging is.
en-es

Bericht door en-es »

Mijn sprinter van Amersfoort naar Baarn rijdt door tot Uitgeest. Kort ervoor kwam een behoorlijk volle IC uit Zwolle aan.
Milco
OVNL-beheerder
Contacteer:

Bericht door Milco »

Dat naar Uitgeest rijden gebeurt al sinds vrijdag vanwege werkzaamheden…
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands

Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
VIRM

Bericht door VIRM »

Ik deed vandaag een retourtje Zwolle - Utrecht, en het was ook goed druk met beide keren een ICM7. Op de heenweg ook gewoon staanplaatsen...
Milco schreef: za 17 jun 2023, 23:25 Door de diverse werkzaamheden bij Amsterdam ontstaan er soms aparte treinritten. Zo rijdt de 5800 dit weekend net als gisteren tussen Amersfoort en Uitgeest en vanavond rijdt trein 4686 vanaf Zwolle naar Den Helder.
En vandaag zelfs de Sprinter Olst - Utrecht via Zwolle, maar dan door werkzaamheden bij Deventer.
Beul van de blindegeleidelijn
DDietzen

Bericht door DDietzen »

Commendatore schreef: zo 18 jun 2023, 19:46 Ondanks wat er in de reisplanner staat of stond, rijdt trein 669 met een enkel ICM-viertje. Resultaat: ramvolle trein, ook in de eerste klas. (Drietje is in Rotterdam afgetrapt.)
Had je toevallig een reis gepland vanaf Rotterdam Centraal? Sinds een aantal maanden worden stellen die voor vertrek worden afgetrapt op station X, namelijk alsnog weergegeven als je de ritinfo raadpleegt vanaf dat station. Alleen bij de actuele vertrektijden van station X (en eventuele eerdere stations) staat dan een melding "Treinstel abcd rijdt niet verder dan X", en tevens op station X een melding "Voorste/Achterste deel blijft achter" wat nogal dubbelop is. ( :') )

Dat is slechts één van meerdere flinke bugs in de ritinfo: zo wordt bij raadplegen van de ritinfo na middernacht de ritinfo van hetzelfde ritnummer in de volgende nacht weergegeven, vaak met andere tijden of zelfs geheel andere routes/eindpunten. En als een trein is opgeheven op een deel van het traject, wordt dat meestal niet weergegeven; soms echter wel met grijze tekst en streep op het routedeel dat vervalt, maar dan helaas vanaf/tot één station te laat/vroeg. Volgens mij vergeet ik er nu nog wel één of twee.

Eigenlijk zou ik de appontwikkelaars eens een mail moeten sturen met al die bugs, in de hoop ze daarmee wakker schud, maar het zijn er zoveel en ze zitten er al zo lang dat ik de indruk heb dat het ze niet interesseert...
Commendatore

Bericht door Commendatore »

Vanaf Schiedam Centrum naar Zwolle, met een overstap op Rotterdam Centraal inderdaad.
Tom024
OVNL-beheerder

Bericht door Tom024 »

Ik heb me daar ook al over verwonderd ja. Bij een kerende 6600 in Nijmegen de melding dat het achterste stel niet verder gaat dan Nijmegen. :')
Plaats reactie