Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
diederickx schreef: ↑ma 19 jun 2023, 16:12[...] Vanaf enig moment in september gaat de dienst op Lyon dagelijks rijden, en pakweg een maand later ook die op Marseille.
Die twee datums zijn nu ook bekend: Barcelona-Lyon 5 september, Barcelona-Marseille 3 oktober.
EDIT. Ik zie nu dat het voor de AVE Barcelona - Marseille allemaal net iets anders ligt dan ik schreef.
Van Barcelona naar Marseille elke vrijdag, zaterdag en zondag vanaf 28 juli, dagelijks vanaf 2 oktober.
Van Marseille naar Barcelona zaterdag, zondag en maandag vanaf 29 juli, dagelijks vanaf 3 oktober.
Laatst gewijzigd door diederickx op wo 21 jun 2023, 19:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS. 2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Volgens mij staat dat precies 4 berichten hierboven ook al
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS. 2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dit is al een eerste vooruitgang, de huidige reisinformatie is uitzonderlijk tekstueel. Tot nu toe wordt een converter gebruikt die informatie geschikt voor de oude stationsborden omzet in informatie leesbaar op LCD-schermen.
In Frankrijk staan ook nieuwe lay-outs voor de schermen op de stations op stapel, maar daar was meteen op de dag van de presentatie al ophef omdat men voorstelde de kleuren blauw en groen voor vertrekkende en aankomende treinen naar iets met minder groot kleurverschil te wijzigen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Neem aan dat ze dan ook massaal de schermen zelf moeten vervangen, van de huidige low-tech schermen met een letter per vakje naar iets met een daadwerkelijk normaal scherm.
Het is hard nodig, de perronschermen zijn gevoelsmatig misschien wel het grootste verschil als ik van België naar Nederland reis.
De lettergrootte lijkt wel een stuk kleiner dan bij de NS, waardoor de borden van minder ver weg leesbaar zijn. Of zijn de Belgische schermen een stuk groter dan de Nederlandse?
Maar het voor een DB trein weer logischer is om Saarbrücken aan te doen vanwege de op dit moment minimale fernverkehrsverbindingen ten op zichte van enkele jaren terug voordat de Süwex kwam. Daarnaast rijden de meeste TGV/ICE ritten nu al over Strasbourg en rijden er tussen Strasbourg en Paris al zat TGV's t.o.v. tussen Saarbrücken en Paris.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS. 2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
1 keer per dag. De hele rit zou ongeveer 7 uur gaan duren, dat is hoe dan ook een stuk sneller dan nu (met 1 overstap ongeveer 8,5 uur) dan maakt 10 minuten meer of minder niet zo veel uit.
cassie127 schreef: ↑vr 23 jun 2023, 14:22
Maar het voor een DB trein weer logischer is om Saarbrücken aan te doen vanwege de op dit moment minimale fernverkehrsverbindingen ten op zichte van enkele jaren terug voordat de Süwex kwam. Daarnaast rijden de meeste TGV/ICE ritten nu al over Strasbourg en rijden er tussen Strasbourg en Paris al zat TGV's t.o.v. tussen Saarbrücken en Paris.
Vanuit vraagperspectief lijkt het mij logischer om juist de trein naar Berlijn via Straatsburg te laten gaan, Saarbrücken kan altijd nog bediend worden door een andere rit die alleen Parijs-Frankfurt rijdt.
Maar op termijn was het idee 2x per dag, dus dan kunnen beide routes bediend worden.
Maar wat is nu het concrete nut van een trein die maar 1 keer dag rijdt? Ik vind dat wat lastig, aan de andere kant is de afstand Parijs - Berlijn zodanig dat voor het gehele traject me ook geen hele grote marktvraag lijkt te bestaan.
Aanbod creëert vraag: Parijs - Milaan is van 3 naar 5 treinen per dag gegroeid in de afgelopen jaren, met een reistijd van 7 uur. Dan is een trein Parijs - Berlijn, die ook nog andere relaties bedient, prima te beredeneren.
De regio Parijs - Île-de-France heeft er weer een nieuwe tramlijn bij sinds dit weekend. Tramlijn T10 verbindt het RER-station La Croix de Berny met het bos van Clamart, via de plaats Châtenay-Malabry waar tot dit weekend geen railgebonden vervoer naar beschikbaar was. De lijn wordt geëxploiteerd door de RATP, de trams zijn van het type Citadis en technisch gelijk aan die van tramlijn T9.