Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Vanaf 16 juli is er bovendien een andere drgl, die hem net iets aantrekkelijker zou moeten maken: betere aansluiting 320 in de hoofdrichting, doorgaande ritten zonder wachttijd in Zuid, en in Zuid bediening van RAI>Zuid/WTC>VU - in die volgorde. Geen wereldachokkende verbeteringen, maar vooral de betere verbinding naar het ziekenhuis zal wel wat doen voor personeel dat vanuit Huizen komt.
Overigens wordt die route de 17e juli (na 1 dag! ) alweer omzeep geholpen door werkzaamheden tot oktober, maar soit.
Edit: 16/17 juli ipv 26/27
Laatst gewijzigd door IIVQ op za 15 jul 2023, 23:38, 1 keer totaal gewijzigd.
De 321 is inderdaad vaak bijna leeg, ik reis er best vaak mee en ik heb nooit een gevulde bus gezien. Heeft vast ook wel te maken met dat mensen in het weekend overstappen op het Amstelstation ipv Muiden P+R.
Een doortrekking van 320 naar RAI en station Zuid vanaf Amstelstation elk half uur lijkt mij dan beter (efficienter gebruik van busmaterieel omdat je geen aparte bussen hebt rijden naar Zuid).
Laatst gewijzigd door Citea op ma 26 jun 2023, 22:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Dan jaag je de reizigers naar Zuid (die er doordeweeks wel zijn) zeker weg gezien de bus dan de stad door moet in plaats van rechtstreeks over de A10. Dat lijkt mij ook weer niet de bedoeling...
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands
Website: http://ov-almere.weebly.com/ Updates: 25-05-2025NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam! 14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
^^^ vanuit Amstelstation is er een hogere frequentie (320 en metro) en dus een makkelijkere overstap. De 321 rijdt 2x per uur. Die bussen rijden in het weekend bijna leeg rond dus ik neem aan dat die reizigers via Amstelstation reizen.
Milco schreef: ↑ma 26 jun 2023, 18:44
Dan jaag je de reizigers naar Zuid (die er doordeweeks wel zijn) zeker weg gezien de bus dan de stad door moet in plaats van rechtstreeks over de A10. Dat lijkt mij ook weer niet de bedoeling...
Het is ook doordeweeks niet erg vol, hoewel het veel beter is dan het weekend. En er zullen vast veel mensen zijn die de directe bus nemen, ipv overstappen, ook als overstappen sneller is.
Ik zou wellicht wel de route Huizen - Amsterdam Zuid de spits rijden als spitsbus (221)
vanaf Huizen Busstation naar Amsterdam Zuid (bushalte Strawinskylaan) kost op zaterdag overdag (niet aanstaaande ivm werkzaamheden)
- 320 naar Amstel + metro 51+ lopen: 1h04-1h07.
- 320 naar Hilversum + IC + lopen: 1h00
- 320 naar Muiden P+R + 321: 0h40
Ik zou op Muiden overstappen ipv op Amstel de metro pakken (tenzij ik elders op het metronetwerk moest zijn)
Ik denk eerder dat de lijn nog moet groeien. Laat Transdev maar eens flink promotie maken, zeker voor reizigers naar het zuidelijke deel van het centrum van Amsterdam zoals de vele musea kan lijn 321 zeer interessant zijn. Alleen het vergt dan wel een extra overstap in Muiden, dus wat dat betreft zou ik de 321 ook in het weekend verlengen naar Huizen.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands
Website: http://ov-almere.weebly.com/ Updates: 25-05-2025NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam! 14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
Maar dan wel met een lusje via station Zuid, dat deed lijn 221 dan weer niet.
De Ebusco's 2191 - 2194 hebben de reguliere Transdev-huisstijl en rijden op de reguliere lijnen. Geen idee of ze net als de VDL's overal op gaan rijden of dat ze op specifieke lijnen of omlopen gaan rijden.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands
Website: http://ov-almere.weebly.com/ Updates: 25-05-2025NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam! 14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
Er komen uiteindelijk 7 "witte" (transdev-stijl) ebusco's, dat is inclusief reserve.
Deze zullen ingezet worden op de ritten waar de behoefte aan grote bussen het grootst is, maar sowieso op lijn 200. Die lijn is zo lang dat de twee kleine VDL's geen 2 ritten achter elkaar kan maken. Maar in principe kunnen ze op alle lijnen, al is mij gevraagd ze niet op lijn 2/3 in te zetten als daar een servicehost aanwezig is.
De route van lijn 321 wordt volgende week alweer veranderd, als omleiding, vanwege werkzaamheden aan ik dacht de De Boelelaan. En later deze zomer nog eens vanwege werkzaamheden aan de A10.
Is er ergens al iets te vinden over het vervoerplan van 2024? Ik ben benieuwd of lijn 200 verbeterd gaat worden, net zoals met lijn 221 is gebeurd. Het is duidelijk dat lijn 200 veel meer reizigers zou trekken als er meer ritten zouden zijn en deze lijn 's middags zou aansluiten op collegetijden.
Per 4 september is er een kleine wijziging op lijn 110: rit 5 vertrekt 10 minuten later uit Bussum, om 7:47, zodat de bussen elkaar niet in het krappe Muiderberg tegen komen. Daarmee ligt deze rit weer in patroon met alle andere ritten van lijn 110.
Nee.
De reizigerscommunicatie wordt volgende week opgestart, ik weet niet precies wanneer.
Maar er zijn eigenlijk geen grote wijzigingen, alleen wat kleine routewijzigingen, een paar lijnen hebben iets andere tijden, maar dan echt minutenwerk.
Lijn 3 rijdt ook terug naar station via het sportpark, lijn 110 gaat een grotere ronde door Muiden rijden en de Arenapark-ritten van lijn 320 rijden enkel nog vanaf station naar Arenapark of terug. Daarnaast opent de nieuwe P+R in Blaricum. Bij de lijnen 320/321 worden de rijtijden op drukke tijden en trajecten verruimd.
Dit alles naar aanleiding van de dienstregeling die online staat op de website van de vervoerder en in de ovinfo-app.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands
Website: http://ov-almere.weebly.com/ Updates: 25-05-2025NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam! 14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
Meltrain schreef: ↑di 21 nov 2023, 21:13
Ik snap alleen nog steeds niet waarom lijn 100 tijdens de daluren niet tussen Huizen ''t Merk en Blaricum P&R rijdt.
Tsja, dat was zo en dat blijft zo.
En een leuke verrassing: Er is ook een routewijziging die nog niet in de KV1 (ovinfo &co) is opgenomen Maar die merken jullie later wel.
Meltrain schreef: ↑di 21 nov 2023, 21:13
Ik snap alleen nog steeds niet waarom lijn 100 tijdens de daluren niet tussen Huizen ''t Merk en Blaricum P&R rijdt.
Tsja, dat was zo en dat blijft zo.
Maar waarom is dat zo? De bediening van Blaricum Bijvanck 8s zo wel erg karig.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.