Dienstregeling 2024

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 22076
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Dienstregeling 2024

Bericht door Meltrain »

MetroRET schreef: di 04 jul 2023, 20:12 Hopelijk wordt buiten deze periode wel zoveel als mogelijk een 15" gereden, ipv 10/20 intervallen.
Er staat expliciet vermeld dat de 5000 en 5100 buiten de spits in een 10/20-verdeling rijden, dus dat zal ongetwijfeld ook voor de 2200 en 2400 gelden.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
MetroRET
Berichten: 3948
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Dienstregeling 2024

Bericht door MetroRET »

De 5000/5100 is om de 5200 in te passen.
Bemined
Berichten: 6410
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Dienstregeling 2024

Bericht door Bemined »

En het gaat ook niet alleen op Rotterdam - Den Haag maar bijvoorbeeld ook Schiphol - Utrecht waar je een 10/20 interval zou krijgen als de 3200 in de daluren geschrapt wordt. En omdat de overkruisende goederenpaden om vanaf Asdar om 17/47 voorzien zijn op maandag - donderdag kun je de 3100 ook niet zomaar vroeger laten rijden vanaf Bijlmer zonder de goederenpaden opnieuw te verdelen. Op vrijdag - zondag zijn de goederenpaden om 25/55 gelegd en kan men dus wel een kwartierdienst rijden met de 3000 en 3700.
Roeland
Berichten: 2340
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Dienstregeling 2024

Bericht door Roeland »

PHS schreef: di 04 jul 2023, 17:49 Het lijkt er inderdaad op dat de 4600 een spitstrein wordt. Nog een afschaling dus op de Flevolijn boven op die van vorig jaar, toen de 2400 een spitstrein werd tussen Amsterdam Zuid en Lelystad Centrum. Voortaan in het dal 2x/u een sprinter tussen Almere Centrum en Almere Oostvaarders is erg mager naar mijn mening. Bedenk hierbij dat de 2400 tussen Almere Centrum en Lelystad Centrum (met stop in Almere Buiten) nog steeds alleen in de spits blijft rijden - alleen tussen Amsterdam Zuid en Almere Centrum wordt de kwartiersdienst hersteld.
(Gelukkig voor de forens heeft de overheid de afgelopen jaren fors geïnvesteerd in extra rijstroken tussen Amsterdam en Almere - de mobiliteitstransitie in optima forma :') )
Ik kan me niet voorstellen dat een serieuze vervoerder de 4600 wil uitkleden tot een spitsdienst. Zit die trein dan zo leeg buiten de spits?
Zeker wanneer de 4600 buiten de spits vervalt, zou de 2400 (ook voor Almere Buiten) op werkdagen overdag naar Lelystad moeten doorrijden (en dan evt. ook in Oostvaarders stoppen). Dat scheelt maar één omloop extra.

Als deze uitkleding van de treindienst over de Flevolijn echt doorgaat, dan is dat een mooie opsteker voor Syntus Almere, die met R-net 330 van Almere Buiten naar Amsterdam Bijlmer in 2024 frequenter rijdt dan NS...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 51365
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2024

Bericht door Suus »

Nee hoor, de s4300 gaat doorrijden naar Lelystad.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Roeland
Berichten: 2340
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Dienstregeling 2024

Bericht door Roeland »

Mijn idee om de 2400 ook tussen 9 en 16 uur tot Lelystad te laten rijden is niet vanwege de minimumbediening van Buiten en Oostvaarders, maar voor een fatsoenlijke bediening van deze middelgrote stations. Maar idealiter blijft gewoon de 4600 als volwaardige treindienst rijden.
Nogal inconsequent van NS: enerzijds roepen dat forensen meer buiten de spits moeten gaan reizen, en vervolgens bij de Almeerse forensenstations de treindienst buiten de spits tot een minimum uitkleden. Echt een bizar idee om de 4600 tot een spitsdienst uit te kleden.
Je wilt die Almeerders toch niet de auto injagen?
April064
Berichten: 758
Lid geworden op: za 25 jun 2022, 16:59
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2024

Bericht door April064 »

Ik ben niet verbaasd dat ze helemaal gaan opschalen zoals het idee was, maar het blijft alsnog wat karig. Vooral tussen Amsterdam en Almere Oostvaarders en tussen Woerden en Utrecht waar de dienst dus slechter wordt dan dat het in de huidige dienstregeling is.
zij/haar/hen/hun
Staatslijn K
Berichten: 209
Lid geworden op: wo 05 feb 2020, 14:54

Re: Dienstregeling 2024

Bericht door Staatslijn K »

Ben ik de enige die erover verbaasd is dat Science Park dus ook slechts eens per half uur een trein krijgt buiten de spits? Juist door de UvA heb je daar toch nog aardig wat reizigers de hele dag door. Bijvoorbeeld voor studenten die om 11 of 13.30 uur colleges hebben zijn zulke treinen erg prettig
Treinserie 2900 (1982 /1983) Intercity Amsterdam CS, Sloterdijk, Haarlem, Beverwijk, Alkmaar, Noord, Heerhugowaard, Schagen, Anna Paulowna, Zuid en Den Helder
Roeland
Berichten: 2340
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Dienstregeling 2024

Bericht door Roeland »

Dat verbaast mij ook zeer.
Blijkbaar roept NS met de mond "ga alsjeblieft meer buiten de spits reizen" maar zegt NS tegelijk met de drg-2024 "ga alsjeblieft in de spits reizen, want we halveren de bediening van Sciencepark en van de Almeerse stations buiten de spits"

Ik hoop dat het Locov hier een forse aanmerking bij maakt, en dat de 4600 ook in 2024 als een volwaardige treindienst blijft rijden.
JothamvW
Berichten: 1261
Lid geworden op: zo 14 feb 2016, 11:10

Re: Dienstregeling 2024

Bericht door JothamvW »

Tom024 schreef: di 04 jul 2023, 16:41 Sowieso dat 'op traject x gaat het aantal Sprinters van een naar twee per uur.' Dat is geen verbetering, maar de terugkeer naar wat tot een jaar geleden nornaal (en nodig) was. Maar in ieder geval positief dat de 6600 weer naar twee keer per uur gaat in de avond en weekenden.
En ondertussen op zaterdagen wel de 7600 laten doorrijden naar Wc maar niet de 6600 naar Ah...
Frequent reiziger in de regio Arnhem-Nijmegen, in het bijzonder lijn 331 en lijn 5 tussen Nijmegen en Groesbeek.
MetroRET
Berichten: 3948
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Dienstregeling 2024

Bericht door MetroRET »

Ach... anders rijdt die toch leeg van/naar Wc, zoals op zondag en in de avonduren...
Bemined
Berichten: 6410
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Dienstregeling 2024

Bericht door Bemined »

Die zou juist kort moeten gaan keren te Nijmegen op spoor 4a.
Gamma
Berichten: 374
Lid geworden op: zo 06 jul 2014, 15:44

Re: Dienstregeling 2024

Bericht door Gamma »

Weet iemand in welk jaar de kwartierdienst Weesp - Almere is ingevoerd?
MetroRET
Berichten: 3948
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Dienstregeling 2024

Bericht door MetroRET »

Zo te zien al vanaf de opening van de Flevolijn: https://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Alme ... /Bediening
RobertT
Berichten: 621
Lid geworden op: ma 12 okt 2015, 23:54
Locatie: Tilburg

Re: Dienstregeling 2024

Bericht door RobertT »

het begon met een halfuursdienst,alleen in de spits aangevuld tot een kwartiersdienst
MetroRET
Berichten: 3948
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Dienstregeling 2024

Bericht door MetroRET »

Ik zie het inderdaad, de genoemde 4900 was slechts een spitstrein; die vanaf 1993 is omgezet in de 5300 via de Zuidtak.
PHS

Re: Dienstregeling 2024

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op di 19 dec 2023, 09:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 22076
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Dienstregeling 2024

Bericht door Meltrain »

Ik neem aan dat vooral het personeelstekort een rol speelt.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 9330
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2024

Bericht door Milco »

In de Hafas reisplanner is dienstregeling 2024 zichtbaar. Ik zou zeggen doe er uw voordeel (of nadeel) mee. ;)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/

Updates:
31-10-2024 --> 62 foto's uit Nederland en Duitsland NIEUW
19-10-2024 --> 53 foto's uit Nederland
06-10-2024 --> 53 foto's uit Nederland
sneltram
Berichten: 421
Lid geworden op: wo 18 mar 2015, 11:00

Re: Dienstregeling 2024

Bericht door sneltram »

Alleen is nog lang niet alles daarin verwerkt, zoals het opheffen van de 4600 in de daluren.
DDietzen
Berichten: 1466
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Dienstregeling 2024

Bericht door DDietzen »

De 6400 is nog doorgekoppeld in Eindhoven, daar zou toch een knip komen?
sneltram
Berichten: 421
Lid geworden op: wo 18 mar 2015, 11:00

Re: Dienstregeling 2024

Bericht door sneltram »

Alleen vrijdag t/m zondag.
DDietzen
Berichten: 1466
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Dienstregeling 2024

Bericht door DDietzen »

Aha, ik zie het nu :@
MetroRET
Berichten: 3948
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Dienstregeling 2024

Bericht door MetroRET »

sneltram schreef: vr 08 sep 2023, 11:11 Alleen is nog lang niet alles daarin verwerkt, zoals het opheffen van de 4600 in de daluren.
Ook de 800 rijdt op vrijdagen, met zo te zien een overstap op Ass van/naar de 2900.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 9330
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2024

Bericht door Milco »

De 4600 is ‘s avonds en in het weekend echter wel opgeheven tussen Amsterdam en Almere. Wellicht blijft hij tussen de spitsen dan wel gewoon rijden?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/

Updates:
31-10-2024 --> 62 foto's uit Nederland en Duitsland NIEUW
19-10-2024 --> 53 foto's uit Nederland
06-10-2024 --> 53 foto's uit Nederland
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten