Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
fred1954 schreef: ↑do 22 jun 2023, 16:48De Amsteltram naar Uithoorn zal ongetwijfeld razend populair worden, omdat er geen alternatief meer is. CXX lijnen 347/348 worden vakkundig de nek omgedraaid door de Vervoerregio, als de tram eenmaal doorgetrokken is.
Wie weet dat die gekoppelde trams dan alsnog nodig zijn een groot deel van de dag en tram 25 in z'n huidige vorm kan blijven. Probleem opgelost?
Daar zou je best eens gelijk in kunnen hebben. Ik denk dat als de “afschaling” grotendeels teruggedraaid wordt er helemaal geen lijn 6 komt. En alles blijft zoals eerst bedacht: lijn 5 naar Stadshart en lijn 25 gekoppeld naar Uithoorn.
Maar wie weet wat er nog uit de toverdoos komt van het GVB. En CXX zal ook aan de bak moeten, de westelijke as Busstation - Keizer Karelweg - Amsterdamseweg - Amstelveenseweg [M] zal zeker in de spits versterking moeten hebben. Maar dat is een andere discussie.
Dat van die reisinfo blijft rssr, want als je op de gvb site kijkt duurt 'de omleiding' voor de tram tot 16 july en de bus tot 24. Dus de actie is niet zo begrijpelijk.
wat betreft de leesbaarheid van de led schermen: die kan beter zacht gezegd op de nieuwste bussen is het dat ook. Vooral het overstralen [en dimmen op de CAF's] van het lijnnummer [en dat is toch het belangrijkste is ergerlijk.
Ik doelde op het wisselbeveiligingssysteem bij het Stadshart (waar de trams naar Stadshart en Westwijk samenkomen). Wordt dat automatisch aangestuurd of is die verbonden met een controlepost ergens?
Ik heb niet echt een idee wat je precies bedoelt met controlepost ofzo maar dit is wat ik weet.
Werkt in eerste instantie hetzelfde als bij een normale tramwissel. Tram rijdt over vecomlus, wissel wordt in de goede stand gelegd, mits er op dat moment geen conflicterende bewegingen al zijn aangevraagd en plaatsvinden. Er wordt dan een veilig seinbeeld getoond en de tram kan zijn weg vervolgen. De volgende tram kan direct erna inmelden maar krijgt pas een veilig seinbeeld als de tram uit de wisselsectie is. Hier staan dus seinen die niet stoptonend gepasseerd kunnen worden.
Bij normale tramwissels rijdt de bestuurder ook over de vecomlus met de tram en het wissel zal direct in de goede stand gaan liggen. Daarna moet de bestuurder zelf opletten of er geen conflicten op dat moment zijn of dat er mogelijke conflicten kunnen plaatsvinden als het wissel in een verkeerde stand kan liggen. In die gevallen moet er gewacht worden totdat het wel veilig is. De volgende tram kan pas inmelden als de tram het wissel volledig gepasseerd is en de lamp gedoofd is. Hier staan dus wisselaanwijzers die alleen de wisselstand tonen als het wissel in de juiste stand en goed aangesloten ligt.
Laatst gewijzigd door hauptbahnhof op di 27 jun 2023, 14:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Verder is er een document gepubliceerd over de mogelijkheden die onderzocht worden m.b.t. het sluiten van de (kleine) ringlijn.
In de appendix vind je de verschillende alternatieven overwogen, uiteenlopend van een verlengde Oostlijn tot een BRT-corridor.
Ik zou toch denken dat de veerponten veel gevoeliger zijn voor storm dan de vrijliggende (en deels ondergrondse) metro.
Desnoods zou GVB een aangepaste metrodienst kunnen rijden (de 54 wel, de 51-53 niet, en de 50 aangepast: Sloterdijk - Zuid - Gaasperplas).
Woensdag avond stonden nog her en der zo'n 65 trams op straat [deels met panto op, deels neer, daaar was geen lijn in te ontdekken]. Voor het wegslepen werd ppk de H47 [heeft een diesel aggregaaat van de museumlijn ingezet [plaatje: https://www.at5.nl/artikelen/221369/gvb ... stregeling.
Vanochtend rijdt alles normaal, alleen de 1 kan nog niet langs het Leidsebosje [probleem op de Overtoom].
Busdienst gisteravond was mager.
En de website is ook weer normaal
^^ de fixatie op nieuwe instroom snap ik ook niet zo goed.
Ga nou eens gericht in gesprek met de mensen die zich terzijde ('ziek') melden, het hoe en waardoor vragen (niet waarom, dan zit je gelijk in het (ver)oordelen veld). en pak die uitval aan zodat er geen ziekmeldingen komen doordat een medewerker niet voor de fun een dag vrij vraagt en niet toegewezen krijgt.
.. en anders maar een rondje door ons land doen, statushouders oppikken en de academy induwen zodat ze een stuur(tafel) in handen krijgen.