Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Als LM past het wel, maar met het risico dat de achterste deur niet langs het perron staat. Het perron is namelijk 5 meter te kort voor een volledige ICM7. Op zich zou dat met wat passen en meter wel nog krap passen omdat de deuren niet precies op de kop zitten, maar dan zou de machinist vanuit zijn perspectief een stoptonend sein voorbij moeten rijden. Het sein richting Almelo is namelijk een dwergsein wat vanuit de hoge cabine van een ICM niet meer te zien is als je er te dichtbij staat. En ik kan me goed voorstellen dat een machinist liever niet een stoptonend sein uit het oog verliest omdat een een of andere forummer vond dat er wel ICM7 langs het perron zou moeten passen.
Als het maar om 1 deur gaat kun je die makkelijk blokkeren door er een conducteur bij te zetten. Zoals men o.a. in Duitsland regelmatig doet, ook met ICE’s. Maar dan moet daar wel de wil voor zijn.
Of je sluit het hele stel eerder af. Maar dat is dan weer vertragingsgevoelig en eigenlijk dus ook niet nodig.
Bemined schreef: ↑di 11 jul 2023, 17:24
Als LM past het wel, maar met het risico dat de achterste deur niet langs het perron staat. Het perron is namelijk 5 meter te kort voor een volledige ICM7. Op zich zou dat met wat passen en meter wel nog krap passen omdat de deuren niet precies op de kop zitten, maar dan zou de machinist vanuit zijn perspectief een stoptonend sein voorbij moeten rijden. Het sein richting Almelo is namelijk een dwergsein wat vanuit de hoge cabine van een ICM niet meer te zien is als je er te dichtbij staat. En ik kan me goed voorstellen dat een machinist liever niet een stoptonend sein uit het oog verliest omdat een een of andere forummer vond dat er wel ICM7 langs het perron zou moeten passen.
Sorry maar ik zag vandaag nog dat alle deuren aan het perron zitten. De machinist en conducteur stappen daar namelijk uit en in. En het sein maakt het verschil niet uit voor reizigers lijkt me? De trein staat er al. Er hoeft maar 1 ding gebeuren: alle deuren ontgrendelen. Meer is het niet. Daarbij eerder reed de IC ook tot aan Wierden en toen was er ook TVV door Wierden.
umbusko schreef:Als het maar om 1 deur gaat kun je die makkelijk blokkeren door er een conducteur bij te zetten. Zoals men o.a. in Duitsland regelmatig doet, ook met ICE’s. Maar dan moet daar wel de wil voor zijn.
Het mag niet. Alle perrons op de route van de trein moeten even lang of langer zijn dan de trein die er stopt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Bemined schreef: ↑di 11 jul 2023, 17:44
Je kan hoog en laag springen, maar een trein van 187 meter langs een perron van 182 meter gaat niet gebeuren met de huidige normen en regels.
Dus een volgens papier te lange trein maar leeg wel aan een perron keren maar met reizigers niet, terwijl alle deuren aan perron staan? Echt regeltjes ten top
Dat toevallig die ene trein schijnbaar wel alle deuren langs het perron had staan is geen garantie dat dit bij de volgende trein ook zo is. Bij het bepalen of een trein past moet rekening gehouden worden met de stoptolerantie, niet elke machinist zet de trein exact op dezelfde plek stil.
Maar ik ben er niet op uit de regels te verdedigen, wat mij betreft zou een HC die bij aankomst het achterste balkon bewaakt ook een optie moeten zijn. Maar het ging mij om de onjuiste bewering dat het 'prima' zou passen. Als het prima zou passen had je geen uitzondering op de regeltjes nodig.
umbusko schreef:Als het maar om 1 deur gaat kun je die makkelijk blokkeren door er een conducteur bij te zetten. Zoals men o.a. in Duitsland regelmatig doet, ook met ICE’s. Maar dan moet daar wel de wil voor zijn.
Het mag niet. Alle perrons op de route van de trein moeten even lang of langer zijn dan de trein die er stopt.
Dat had ik begrepen, al denken de regeltjesmakers daar in andere landen anders over. Volgens wiens regels mag het eigenlijk niet, op welk niveau is dat bepaald?
zich op of langs gedeelten van een hoofdspoorweg, met uitzondering van een perron, die niet zijn gelegen in een gelijkvloerse kruising met een weg of in een voor het openbaar verkeer openstaande weg, te bevinden of daarop of daarlangs dieren te drijven of te laten lopen;
Uiteraard met in lid 2 de nodige uitzonderingen voor ProRail-personeel en personeel van spoorvervoerders.
Het verhaal van "geen deuren buiten het perron" lijkt dus een ProRail-regel. Het "handhaven" van bovenstaande wetsartikel kan ook door de conducteur de deur te latenblokkeren.
Ik kan me overigens ook voormalige spoorweghalte Achter de Hoven herinneren: daar pasten de (gekoppelde) Arriva-GTW's ook niet aan het perron en bleven dus enkele deuren buiten het perron. Geen idee waarom dat dan wel mocht...
De 674 gereden door stel 7623 kwam niet verder dan Zwolle:Het stel had problemen met de traktie.
De in Zwolle langszij komende 774 liet planmatig een stel,de 4019,achter.Vrij snel werd dit stel dan ook aangewezen als vervangende 300674 naar Rotterdam.Vertrek uit Zwolle met +9,aankomst Utrecht met +5
PHS schreef: ↑di 11 jul 2023, 17:41
Ik vermoed dat de reden waarom er tot Rijssen en niet tot Wierden wordt gereden is dat het station van Wierden niet zo veel TVV-bussen van ook nog eens verschillende lijnen aankan. Bovendien zal het qua tijd niet veel schelen: bij Wierden moet je zo te zien nog een heel stuk door het dorp, terwijl je bij Rijssen vrij snel op de doorgaande weg zit.
Wierden is inderdaad een stuk door de woonwijk heen. Ben er vanavond nog even geweest. Qua tijd was het nu goed te doen met TVV-lijn 823. Overigens 'slechts' 3 omleidingen in die lijn tussen Borne en Almelo
Lijn 824 rijdt trouwens deels met jonge museumbussen van OVCN, zoals deze gelede O405:
Welke woonwijk dan? TVV route loopt, lijkt me, via de Almelosestraat en dan richting het spoor over een 50 weg langs de Albert Heijn en de cafetaria. Draaien kan via industrieterrein en spoortunnel.
De 2416 vertrok vanochtend al om 8:22 uit Asdz, terwijl de vertrektijd 8:26 is. Voor mij persoonlijk was het overigens wel prettig, want de trein kwam nu iets eerder aan te Dvd, waardoor ik ook een metro eerder haalde.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
T-hijs schreef: ↑wo 12 jul 2023, 10:49
Voor een museumbus (inclusief Connexxion-logo's!) heeft die Mercedes wel een heel nieuw kenteken! Weet iemand hoe dat zit? #dtv
OVCN heeft hem uit Duitsland gehaald omdat ze een gelede O405 wilden in de Connexxion uitvoering en er in Nederland geen ex-Connexxion exemplaren meer rijden. Het nummer en de de Connexxionlogo's hebben er nooit opgezeten voordat hij in Nederland kwam (foto). Uiteindelijk krijgt hij de volledige Connexxion kleur.
Laatst gewijzigd door Lijn 45 op wo 12 jul 2023, 11:31, 1 keer totaal gewijzigd.
jelmerrr schreef: ↑wo 12 jul 2023, 10:17
Welke woonwijk dan? TVV route loopt, lijkt me, via de Almelosestraat en dan richting het spoor over een 50 weg langs de Albert Heijn en de cafetaria. Draaien kan via industrieterrein en spoortunnel.
Akeleistraat - Anjelierstraat. Vind ik toch aardig woonwijk daar.
jjasloot schreef: ↑wo 12 jul 2023, 11:59
Ik zag er gisteren iemand in Keolis uniform instappen als chauffeur (iig turquoise overhemd)
Dat was een ex-Keolis-chauffeur die zijn uniform nog had liggen, en voor deze gelegenheid uit de kast gehaald had