Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
ICE11 schreef: ↑zo 18 jun 2023, 17:45
Men moet ook eerlijk zeggen dat het ook erg optimistisch is om deze lijn volgens dienstregeling geen enkele minuut bij de eindhalte Aachen Bushof te laten staan. En ja, dat de Arriva-chauffeurs daarom haast hebben dat merk je soms, want als zij hun rij op Aachen Bushof niet zo kunnen door vliegen zijn ze al aan het toeteren....
Tja, ook niet handig als er een chauffeur is die aan de linkerkant gaat staan bufferen. Maar goed, het getoeter hielp wel
Bushof is gewoon een ramp. Veel te weinig plaats voor het aantal bussen. De halte van de 350 is het rechtse perron. Meestal staan er bussen tot op de hoek te bufferen zodat je met de Volvo 13 meter er niet langs komt. En dan beginnen de chauffeurs te toeteren terwijl er niemand in de bus zit die hindert. Ik ga daar niet staan toeteren, zoek de makkelijkste weg en dat is middelste perron. Halteer ik daar wel, gaat het snelst.
Dat Bushof is ook een draak van een busstation met die donkere hal en daarbuiten op allerlei locaties in de omgeving haltes. Als onbekende reiziger enorm zoeken
Zolang er geen ritten uitvallen is er genoeg plek. Maar als er zoals het momenteel vaak gebeurt een ASEAG-chauffeur pauze heeft maar de bus niet door een collega wordt overgenomen moet de bus natuurlijk ergens naartoe. En dat een bus aan de linkerkant van de spoor van haltes 1-3 staat te bufferen dat mag natuurlijk niet, want op haltes 1 en 2 staan de lijnen 14/24 en 16/46 volgens plan langere tijd stil en dus zal onze surveillance niet dogen dat er aan de linkerkant ook nog iemand staat (maar kan natuurlijk ook niet overal tegelijkertijd zijn).
huibf schreef: ↑vr 16 jun 2023, 08:15
Hoe vaak komt dat voor dat het busje vol zit?
Mij lijkt dat op een gegeven moment moeg inzien dat Flex ook hier niet meer werkt en er gewone bussen ingezet moeten worden.
Nauwelijks eigenlijk. Het komt vaker voor op lijn 88 dan op onze vlinderlijnen.
sven_engelen schreef: ↑do 06 jul 2023, 08:13
^^ Zeker. Lijn 813 is op zondag het rustigst terwijl lijn 811 doordeweeks zeer rustig is.
Ik ben nu ook op lijnverkenning op lijn 80, 81, 82, 87 en 88 want die gaan we in de vakantie met de vlinderbussen rijden. Ik ben werkelijk benieuwd hoeveel passagiers ik zal moeten laten staan op de haltes omdat mijn bus te vol zit
Ik zag gisteren lijn 80 inderdaad met een klein busje rijden. Gaat het zo slecht in Limburg met de reizigersaantallen (?)
Ik kan me niet voorstellen dat dit goed gaat.
Het staat ook niet al voetnoeten in de busboekjes voor dit jaar. Het lijkt dus een noodgreep (?)
Is dit puur een kostenaspect. Of zijn er gewoon niet voldoende chauffeurs om met een grote bus te rijden in het weekend en avond ?
Volgens ben je dat verplicht te melden. Zeker bij een laatste rit, melding maken bij ASL dat zij maar één oplossing zoeken. Mensen moeten toch thuiskomen…
Het heeft meer met de beschikbaarheid van chauffeurs te maken dan met de centen, vermoed ik. Mensen met een B-rijbewijs zijn makkelijker te vinden dan die met een D-rijbewijs. Het is om dezelfde reden dat Syntus Utrecht in het weekend ook op stillere lijnen 8-persoonsbusjes inzet.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
sven_engelen schreef: ↑wo 19 jul 2023, 16:59
dan neem je dat handjevol achterblijvers op de koop toe.
Wablief? Reizigers achter laten is al not done (voor de reiziger), en je bussen kleiner maken waardoor je reizigers achter laat is IMHO echt volstrekt uit den boze. Als Arriva zoiets gaat doen hoop ik dat ze er een hele dikke boete voor krijgen.
Je opmerking is zo verschrikkelijk vanuit de vervoerder gedacht en getuigt van een ontzettende klanthaat. Je rijdt voor die mensen! Stel dat die achterblijver op een bepaalde tijd moet beginnen met werk, bijvoorbeeld in een winkel, en dan komen ze een uur later. Geen probleem zeker!? Het is zeker ook geen probleem als jij een uur later met je werk kunt beginnen he?
Nee echt, ik kan verschrikkelijk boos worden van zo'n opmerking.
Laatst gewijzigd door MaartenD op do 20 jul 2023, 10:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoewel ik het zeker eens ben met het mikken op nul achterblijvers en Arriva daar de materieelinzet op moet aanpassen met de inzet van grote bussen, zullen zij wel beter weten dat hun inzetbaarheid van personeel dat niet toelaat. En dan heb je met de inzet van grote bussen mogelijk zelfs meer achterblijvers dan met kleine busjes, namelijk doordat er ritten uitvallen.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
De vervoerder krijgt zijn spul niet op de rit en de reiziger mag daar blij voor zijn. Ik weet het niet hoor. De vervoerder moet er voor zorgen dat hij zijn reizigers vervoert.
Als er iemand blijft staan dan neem ik aan dat er 5 minuten later een taxi staat? Dan zou het nog wel acceptabel zijn.
MaartenD schreef: ↑do 20 jul 2023, 10:38
De vervoerder krijgt zijn spul niet op de rit en de reiziger mag daar blij voor zijn. Ik weet het niet hoor. De vervoerder moet er voor zorgen dat hij zijn reizigers vervoert.
Als er iemand blijft staan dan neem ik aan dat er 5 minuten later een taxi staat? Dan zou het nog wel acceptabel zijn.
Als jij nog mensen kent die chauffeur wilt worden laat ze zich aanmelden zou ik zeggen. Als er geen chauffeurs beschikbaar zijn dan word het toch knap lastig om de dienstregeling uit te kunnen voeren.
MaartenD schreef: ↑do 20 jul 2023, 08:11Je opmerking is zo verschrikkelijk vanuit de vervoerder gedacht en getuigt van een ontzettende klanthaat. Je rijdt voor die mensen!
Dat kun je Sven toch niet aanwrijven? Die krijgt een taxibus mee om de rit te rijden, en vol is nu eenmaal vol.
Op de late uurtjes en op zondagen was een lijn 88 al tot taxibus gedegradeerd en daar kun je ook niet met 10 man in. Verschil is uiteraard wel dat die ritten wel met een opmerking in de dienstregeling staan en die voetnoot overdag nu ontbreekt.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."