Een tas vol politiek!

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5829
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door isadora »

En, Timmerfrans wil DESNOODS ook nog wel de Kamer in.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
PHS

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 15:25, 1 keer totaal gewijzigd.
TffpaA
Berichten: 3452
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door TffpaA »

Maar waar lees jij dat Suus witte cismannen het zwijgen wil opleggen? Ik heb de discussie die het betreft namelijk nog eens aandachtig doorgelezen, maar nergens lees ik - noch verbatim, noch impliciet - dat Suus dat beoogt. Wel dat ze om begrip vraagt voor het feit dat eenieder die buiten dat stempeltje valt - of dat nu 'vrouw', 'transseksueel', 'homoseksueel', 'zwart' of een combinatie van al die kenmerken is - in deze maatschappij vrijwel altijd en overal met 1-0 achterstaat, en ook met een hele hoop onbegrip en gewoon regelrechte haat te maken krijgt.

En dat merkte ze op omdat een andere witte cisman - jij dus - nogal makkelijk over dat gegeven heen stapte toen je de opgegeven reden voor het vertrek van Kaag duidde als een prettig van pas komend voorwendsel om een vermeende banalere reden mee te verbloemen (bewijs daarvoor heb je overigens vooralsnog niet kunnen overleggen). Terwijl de opgegeven reden precies datgene is wat Suus probeerde duidelijker te maken.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8924
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door ArrivaBas »

Laten we eerst maar afwachten hoe het partijprogramma er onder Timmermans uit gaat zien. Voor mij is de Europese samenwerking wel een zwaarwegende factor bij nationale verkiezingen.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50998
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Ik vind het heel interessant dat er ten rechterzijde altijd gemopperd werd over het rumoer dat progressievere politici graag een wat betere afspiegeling van de maatschappij willen, dat het vervolgens amper werd besproken toen Yeşilgöz als de meest waarschijnlijke kandidaat van de VVD naar voren werd geschoven (merk op op dat de meeste kritiek van progressieven over Yeşilgöz gingen over haar opmerkingen over woke) en nu de kandidaat van Groen&Links toch een witte cishet man lijkt te worden, de progressieven opeens worden aangevallen op het gebrek aan diversiteit. Behoorlijk hypocriet dat het nu opeens een thema van rechts is (A)

Maargoed, ik snap het wel. Want als er in een open speelveld opeens een ervaren bestuurder met bewezen daadkracht naar voren wordt geschoven, die meerdere succesvolle verkiezingscampagnes op zijn naam heeft staan, een groot internationaal netwerk heeft en bij een aanzienlijk deel van het electoraat goed ligt, dan zou ik ook elke kans aangrijpen om vooral niet inhoudelijk aan te vallen. Let's go Timmermans!!! *O*
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
dennistd
Berichten: 5571
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door dennistd »

Ik hoop dat Omtzigt mee gaat doen en de grootste wordt, alleen al om het gedram van Timmerfrans de boskabouter niet aan te hoeven horen.... Eindelijk van Rutte af, zou je hem er voor terug krijgen :roll:

(overigens alles beter dan Caroline als premier, dat wel)
TffpaA
Berichten: 3452
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door TffpaA »

Suus schreef: do 20 jul 2023, 15:49 [...] dan zou ik ook elke kans aangrijpen om [Frans Timmermans] vooral niet inhoudelijk aan te vallen.
dennistd schreef: do 20 jul 2023, 15:51 [...] het gedram van Timmerfrans de boskabouter [...]
Man, I love the smell of QED in the morning!
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15394
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

EEWn

Bericht door ODRAIL »

ODRAIL schreef: do 20 jul 2023, 11:36 Timmermans ... die man is een ramp voor de Nederlandse en Europese politiek.
TffpaA schreef: do 20 jul 2023, 11:50 Vertel, waarom zou dat zo zijn?
Een paar weken geleden na de grote zware storm die over ons land trok zei de heer Timmermans dat die storm het gevolg was van klimaatveranderingen. Maar dit is helemaal niet waar volgens het KNMI en vele klimaatdeskundigen.

Als je zulke ongefundeerde uitspraken durft te doen hoor je niet in de politiek.
umbusko
Donateur
Berichten: 5407
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door umbusko »

Suus schreef: do 20 jul 2023, 15:49 dan zou ik ook elke kans aangrijpen om vooral niet inhoudelijk aan te vallen.
Ik ben nog steeds kwaad om die lompe, vuile, nergens op gebaseerde haatcampagne van de SP destijds.
TffpaA
Berichten: 3452
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: EEWn

Bericht door TffpaA »

ODRAIL schreef: do 20 jul 2023, 15:58
ODRAIL schreef: do 20 jul 2023, 11:36 Timmermans ... die man is een ramp .
TffpaA schreef: do 20 jul 2023, 11:50 Vertel, waarom zou dat zo zijn?
Een paar weken geleden na de grote zware storm die over ons land trok zei de heer Timmermans dat die storm het gevolg was van klimaatveranderingen. Maar dit is helemaal niet waar volgens het KNMI en vele klimaatdeskundigen.

Als je zulke ongefundeerde uitspraken durft te doen hoor je niet in de politiek.
Het is een ongelukkige uitspraak, maar niet echt een antwoord op mijn vraag. Want hoe leid jij uit deze flater van Timmermans af dat de man - in je eigen woorden - een ramp voor de Nederlandse en Europese politiek zou zijn?

Ik ken namelijk wel meer politici die op invloedrijke posities niet al te handige uitspraken deden, maar daarmee het land en Europa niet naar de gallemiezen hielpen.

Ben je je dan eigenlijk niet een beetje schuldig aan het maken aan dezelfde manier van overtrokken voorbarige conclusies trekken als je Timmermans verwijt?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50998
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: EEWn

Bericht door Suus »

ODRAIL schreef: do 20 jul 2023, 15:58
ODRAIL schreef: do 20 jul 2023, 11:36 Timmermans ... die man is een ramp voor de Nederlandse en Europese politiek.
TffpaA schreef: do 20 jul 2023, 11:50 Vertel, waarom zou dat zo zijn?
Een paar weken geleden na de grote zware storm die over ons land trok zei de heer Timmermans dat die storm het gevolg was van klimaatveranderingen. Maar dit is helemaal niet waar volgens het KNMI en vele klimaatdeskundigen.

Als je zulke ongefundeerde uitspraken durft te doen hoor je niet in de politiek.
Frans Timmermans heeft in de afgelopen maand een van de grootste klimaatwetgevingspakketten ooit door een zeer vijandig parlement weten te loodsen, maar hij doet één uitspraak over een stormdode (zomerstormen worden overigens wel natter door klimaatverandering, zegt ook het KNMI) en meteen is hij voor altijd afgeschreven :cry:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10650
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door trolly »

dennistd schreef: do 20 jul 2023, 15:51 Ik hoop dat Omtzigt mee gaat doen en de grootste wordt, alleen al om het gedram van Timmerfrans de boskabouter niet aan te hoeven horen.... Eindelijk van Rutte af, zou je hem er voor terug krijgen :roll:

(overigens alles beter dan Caroline als premier, dat wel)
Ik hoop ook dat Omtzigt nog een duit in het zakje gaat doen. Niet omdat ik zijn gedram nou bijzonder appetijtelijk vind, maar omdat zijn deelname vooral een bedreiging voor de boeren en burgers van Caroline zou zijn. Dat kan alleen maar gunstig uitpakken voor de bende van Frans.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5829
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: EEWn

Bericht door isadora »

Suus schreef: do 20 jul 2023, 16:07
Frans Timmermans heeft in de afgelopen maand een van de grootste klimaatwetgevingspakketten ooit door een zeer vijandig parlement weten te loodsen,.....
Maar niet zonder krassen of deuken, de natuurherstelwet is op cruciale punten afgezwakt, aldus NRC.

https://www.nrc.nl/nieuws/2023/07/12/op ... l-a4169611
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
PHS

Re: EEWn

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 15:25, 1 keer totaal gewijzigd.
TffpaA
Berichten: 3452
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door TffpaA »

PHS schreef: do 20 jul 2023, 20:52 Dat heeft AppleMoose hierboven al uitgelegd, ik zou dat ook nog even lezen.
Dat heb ik gelezen, maar ik zie hem slechts hetzelfde doen als jij, namelijk Suus' woorden interpreteren alsof ze wil zeggen dat jullie je mond maar moeten houden. Die interpretatie komt dan toch echt op jullie conto - het is nergens terug te lezen in wat zij zegt. Maar ik snap dat het op zich mooi uitkomt om jezelf als gecanceld slachtoffer neer te zetten.

Het is overigens heel leuk om te roepen dat voor rechts slechts telt wat iemand kan, maar dat is in een maatschappij waarin ook nog heel erg wordt gelet op wat je bent natuurlijk een naïeve gedachte. Precies ook de reden waarom Suus zich niet van Twitter weg laat jagen. En laten we wel wezen: het is juist rechts dat hele bevolkingsgroepen om wat zij zijn buiten de deur wil houden of op zijn minst het zo moeilijk mogelijk wil maken dit land binnen te komen - en dat gaat tegenwoordig echt niet meer alleen voor de PVV op.

Net zo goed als het vooral rechts was dat Kaag uiteindelijk uit de politiek wist te verdrijven om wat zij was, het zestiende-eeuwse schrikbeeld van de vrouw-als-heks daarbij ruimhartig gebruikend.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10650
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: EEWn

Bericht door trolly »

PHS schreef: do 20 jul 2023, 20:52 Dat Yeşilgöz een vrouw is en als vluchteling naar Nederland is gekomen, wordt hoogstens leuk gevonden om links mee te pesten [...]
Ah, dus links pesten is inderdaad een politiek doel op zich. Ik zou je bijna een pluim geven voor je eerlijkheid, als het niet het soort eerlijkheid was van zo'n schoffie dat net de bal door het raam van de burman heeft getrapt: "ja, maar ik zeg het toch eerlijk?"

Fijn links pesten, dan hoeft het niet te gaan over de bende waarin we dankzij decennia rechts beleid terecht zijn gekomen *O*
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Durashift
Berichten: 5700
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: EEWn

Bericht door Durashift »

isadora schreef: do 20 jul 2023, 18:39
Suus schreef: do 20 jul 2023, 16:07
Frans Timmermans heeft in de afgelopen maand een van de grootste klimaatwetgevingspakketten ooit door een zeer vijandig parlement weten te loodsen,.....
Maar niet zonder krassen of deuken, de natuurherstelwet is op cruciale punten afgezwakt, aldus NRC.

https://www.nrc.nl/nieuws/2023/07/12/op ... l-a4169611
Klopt, voor het frame vijandigheid kan ook gewoon gesteld worden dat andere groepen EU parlementariërs opkwamen voor deugdelijke belangen in hun landen die de natuurherstelwet onevenredig zou kunnen bedreigen.
Suus schreef: do 20 jul 2023, 14:09 Marjolein Moorman en Ahmed Aboutaleb hebben zich afgemeld voor het lijsttrekkerschap van de Links&Groen combinatie. (..)
Jammer, dát zou verfrissend leiderschap kunnen zijn, in mijn ogen.
Ik snap het van Klaver en Kuiken ook niet zo goed: juist nu de door hen gewenste samensmelting voor de Tweede Kamer is gerealiseerd, stappen ze eruit. Ga er mee door en zorg bij een volgende verkiezingsronde dat er een stevig bouwwerk staat, denk ik dan.

Maar Suus.. ik zag wat oudere beelden van Timmermans, nog zonder baard. Ziet er een stuk frisser uit. Duss, als fangirl: kan jij niet ff zorgen dat hij zijn baard afscheert?
Of zou zo'n baard het 'opa groene imago' goed doen onder de jongere kiezersgroepen die hem ook in de EU hebben gestemd?
VIRM schreef: do 20 jul 2023, 14:10
Tom024 schreef: do 20 jul 2023, 12:40 Ik wil het graag omdraaien: Timmermans zal alleen van Brussel naar Den Haag willen gaan als er grote kans is op een goed resultaat/invloedrijke positie, (..)
Dat kan best een rol spelen. Volgend jaar zijn natuurlijk weer de Europese verkiezingen: hoe groot is dan de kans dat hij kan doorgaan als Eurocommissaris?
Ik las al ergens (vorige week al) dat Diederik Samsom zijn opvolger wordt, voorgedragen door Nederland. Kan die mooi een jaartje warm draaien én dan de volgende ronde vól doorgaan op de door hun samen bewandelde weg deze afgelopen jaren.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13684
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: EEWn

Bericht door Vinny »

Met Ahmet Aboutaleb was er een kans geweest dat ik iets linkser zou stemmen dan bij de vorige verkiezing, maar ik sla denk ik komend jaar nog maar weer over.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10650
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door trolly »

Maar m'n beste Vinny toch, heeft je moeder je nooit verteld dat jokken niet netjes is? Al zou de paashaas hoogstpersoonlijk de lijsttrekker van GroenLinksPvdA worden, er zou geen háár op je hoofd zijn dat er ook maar een halve seconde over zou peinzen op die verfoeide communisten te stemmen.

Geeft niks, ieder z'n smaak, maar de vaderlijke adviezen over wie er dan wel de lijsttrekker van de tegenstander zou moeten worden (want deze is "geen man van het volk", "te links", "een man!", "te intellectueel", "een vrouw!", "te dom", "een heks", etcetera enzovoorts) gelardeerd met een vage hint dat zo'n verandering wel eens één stem zou kunnen opleveren (quod non, dus) vind ik wel vermakelijk, hoewel het ook een beetje misselijk maakt. Een beetje zoals een bezoekje aan het spiegelpaleis na consumptie van een suikerspin zeg maar.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
huibf
Donateur
Berichten: 4120
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door huibf »

Nou als Timmermans premier wordt dan had Rutte nog wel 50 jaar premier mogen blijven. Die doorgeslagen milieumaatregelen...

Hoewel ik de laatste decennia toch op GL en PvdDieren heb gestemt ben ik er wel zon beetje klaar mee. Sommige zaken zijn simpelweg tever doorgeslagen m.i.
Ik heb het volste vertrouwen in Dilan Yeşilgöz.
Ik heb mijn twijfels bij BBB, ik moet het partijprogramma eens lezen. Daarnaast, en dat heeft ze zelf ook toe, is ze niet geschikt als premier wellicht alleenvoor binnenland, maar voor buitenland zou er een 2de moeten zijn.
VIRM
Berichten: 7711
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door VIRM »

dennistd schreef: do 20 jul 2023, 15:51 Ik hoop dat Omtzigt mee gaat doen en de grootste wordt, alleen al om het gedram van Timmerfrans de boskabouter niet aan te hoeven horen.... Eindelijk van Rutte af, zou je hem er voor terug krijgen :roll:

Durashift schreef: vr 21 jul 2023, 00:26
isadora schreef: do 20 jul 2023, 18:39
Suus schreef: do 20 jul 2023, 16:07
Frans Timmermans heeft in de afgelopen maand een van de grootste klimaatwetgevingspakketten ooit door een zeer vijandig parlement weten te loodsen,.....
Maar niet zonder krassen of deuken, de natuurherstelwet is op cruciale punten afgezwakt, aldus NRC.

https://www.nrc.nl/nieuws/2023/07/12/op ... l-a4169611
Klopt, voor het frame vijandigheid kan ook gewoon gesteld worden dat andere groepen EU parlementariërs opkwamen voor deugdelijke belangen in hun landen die de natuurherstelwet onevenredig zou kunnen bedreigen.
huibf schreef: vr 21 jul 2023, 07:25 Nou als Timmermans premier wordt dan had Rutte nog wel 50 jaar premier mogen blijven. Die doorgeslagen milieumaatregelen...

Hoewel ik de laatste decennia toch op GL en PvdDieren heb gestemt ben ik er wel zon beetje klaar mee. Sommige zaken zijn simpelweg tever doorgeslagen m.i.
Ik heb het volste vertrouwen in Dilan Yeşilgöz.
Ik heb mijn twijfels bij BBB, ik moet het partijprogramma eens lezen. Daarnaast, en dat heeft ze zelf ook toe, is ze niet geschikt als premier wellicht alleenvoor binnenland, maar voor buitenland zou er een 2de moeten zijn.

Het is leuk en aardig dat er wordt gemopperd op Timmermans en zijn milieumaatregelen (geldt dat ook voor jou, Dennistd?). Maar de wereld staat qua milieu in brand. Klimaatverandering heeft gevolgen voor iedereen, los van politieke kleur. TEmperaturen stijgen, de zeespiegel stijgt en de mensheid behandelt de aardbol als een vuilnisbelt.
Beul van de blindegeleidelijn
TffpaA
Berichten: 3452
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door TffpaA »

Precies. En Timmermans ziet dat in als pendant van links, waar rechts vooral ontkent en vertraagt. Dus als je al op je eigen toekomst wilt stemmen, maar zeker die van de generaties na je, zou ik het wel weten.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50998
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Vinny schreef:Met Ahmet Aboutaleb was er een kans geweest dat ik iets linkser zou stemmen dan bij de vorige verkiezing, maar ik sla denk ik komend jaar nog maar weer over.
Je kan zijn naam niet eens goed schrijven en de verkiezingen zijn dit jaar. Kortom, in things that were never going to happen anyway, deze post.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5829
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door isadora »

Suus schreef: do 20 jul 2023, 11:28 *O* *O* TIMMERSMANS *O* *O*

#fangirl
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
TffpaA
Berichten: 3452
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door TffpaA »

Wel eerlijk kwoten he - ze corrigeert zichzelf immers direct:
Suus schreef: do 20 jul 2023, 11:28 *O* *O* TIMMERSMANS *O* *O* TIMMERMANS *O* *O*
Lerend vermogen, zeg maar.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Google [Bot] en 22 gasten