Een tas vol politiek!

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
en-es
Berichten: 4566
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door en-es »

Frans als premier. Lijkt me wel interessant. Zoals de verkiezingen heel interessant gaan worden. We gaan het zien.
iamthedutchdude
Berichten: 1080
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 19:58
Locatie: Emmen (DR)

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door iamthedutchdude »

PHS schreef: do 20 jul 2023, 20:52
TffpaA schreef: do 20 jul 2023, 15:29 Maar waar lees jij dat Suus witte cismannen het zwijgen wil opleggen? Ik heb de discussie die het betreft namelijk nog eens aandachtig doorgelezen, maar nergens lees ik - noch verbatim, noch impliciet - dat Suus dat beoogt.
Dat heeft AppleMoose hierboven al uitgelegd, ik zou dat ook nog even lezen.
Sorry, maar ook ik zie wat jullie nu aanhalen als "witte cismannen het zwijgen opleggen" niet terug in de discussie, zelfs na de uitleg van de interpretatie van AppleMoose (en blijkbaar ook van jou). Ik snap de opmerking van TffpaA dan ook wel: het lijkt er sterk op dat jullie zelf graag in de slachtoffer-rol kruipen.
huibf schreef: vr 21 jul 2023, 07:25 Nou als Timmermans premier wordt dan had Rutte nog wel 50 jaar premier mogen blijven. Die doorgeslagen milieumaatregelen...
Wat volgens mij de reden is van die "doorgeslagen milieumaatregelen", is dat er de afgelopen jaren (nagenoeg) niets is veranderd in de aanpak. Dit is mede te zien aan het feit dat het kabinet voor die aanpak op de vingers is getikt door de rechter (de zogenaamde Urgenda-uitspraak). Door die onveranderde aanpak zal je nu veel grotere stappen moeten maken om hetzelfde te bewerkstelligen. Als we de afgelopen jaren telkens een beetje hadden gedaan, had het nu mijns inziens niet zo abrupt gehoeven.
PHS

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 15:26, 1 keer totaal gewijzigd.
TffpaA
Berichten: 3452
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door TffpaA »

Natuurlijk wel:
Suus schreef: zo 16 jul 2023, 21:30 [...]

Verder blijf ik het erg verwonderlijk vinden dat hier mensen woest worden dat ik hun privilege benadruk nadat ze concluderen dat de reden van Kaag’s vertrek wel iets anders dan haat moet zijn en vervolgens de golf van haat die door Nederland trekt bagataliseren. Blijkbaar doet het pijn. Helaas is de reactie op de pijn niet diegene die ik had gehoopt dat het had gegeven, namelijk empathie en inlevingsvermogen om eens anders te kijken naar wat er in dit land gebeurd maar om terug te slaan. Ik ben er echter niet uit om iemand te cancellen, ik ben erop uit om mensen uit te nodigen eens te laten reflecteren waarom ik hun reactie niet begrijp.
Maar jij bent je hakken zo verontwaardigd in het zand aan het zetten, dat verdere discussie hierover eigenlijk geen zin heeft.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10650
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door trolly »

PHS schreef: vr 21 jul 2023, 09:42 Verder: mocht mijn lezing van de posts van Suus niet overeenkomen met haar bedoeling, dan heeft zij inmiddels alle ruimte gehad om dat recht te zetten. Dat zij dat niet heeft gedaan, zegt genoeg.
"Maar ze zei geen nee!"

Weet je zeker dat je dat argument wil gebruiken?
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
dennistd
Berichten: 5571
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door dennistd »

VIRM schreef: vr 21 jul 2023, 07:51 Het is leuk en aardig dat er wordt gemopperd op Timmermans en zijn milieumaatregelen (geldt dat ook voor jou, Dennistd?). Maar de wereld staat qua milieu in brand. Klimaatverandering heeft gevolgen voor iedereen, los van politieke kleur. TEmperaturen stijgen, de zeespiegel stijgt en de mensheid behandelt de aardbol als een vuilnisbelt.
Ik mopper niet op de milieumaatregelen, ik mopper op de persoon Timmermans. Zijn belerende toon erger ik me kapot aan, en als ie dan ook nog dingen zegt die gewoon niet kloppen (MH17, storm Poly).... :roll:
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9199
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door regenmaker »

Beter dan de VVD van Dilan die de boel jaren laat verloederen (toeslagenaffaire, Groningen, GGZ, Jongerenzorg, Stikstof, OV, UWV fraudeopsporing, etc. etc. etc...) en er dan geen actieve herinneringen aan heeft. ;)
Je moet iemand beoordelen op zijn daden en niet op zijn woorden.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
TffpaA
Berichten: 3452
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door TffpaA »

Daarover gesproken: Peter Breedveld vindt Timmermans wel een goede keuze - al was het maar om rechts te pesten:

https://www.frontaalnaakt.nl/archives/f ... -zijn.html

Pas op tere zieltjes en 18-minners want tetten.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13684
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Vinny »

Suus schreef: vr 21 jul 2023, 08:10
Vinny schreef:Met Ahmet Aboutaleb was er een kans geweest dat ik iets linkser zou stemmen dan bij de vorige verkiezing, maar ik sla denk ik komend jaar nog maar weer over.
Je kan zijn naam niet eens goed schrijven en de verkiezingen zijn dit jaar. Kortom, in things that were never going to happen anyway, deze post.
Ja en ik kan Yezilgus ook niet schrijven. Gelukkig hoeft dat niet voor verkiezingen: je hoeft alleen maar een hokje rood te maken. :Y
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
huibf
Donateur
Berichten: 4120
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: EEWn

Bericht door huibf »

Suus schreef: do 20 jul 2023, 16:07 ...Frans Timmermans heeft in de afgelopen maand een van de grootste klimaatwetgevingspakketten ooit door een zeer vijandig parlement weten te loodsen...
Ja dat dus. Dat is dus de grootste ramp.
Tis maar waar jex trot op kunt zijn.
TffpaA
Berichten: 3452
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door TffpaA »

huibf schreef: vr 21 jul 2023, 20:18 Dat is dus de grootste ramp.
Kijk, vrijheid van meningsuiting en alles, maar zo ononderbouwd ontstijgt dit niet het geroep en gereaguur op een doorsnee socialemediaplatform.

Wat maakt het passeren van deze wet voor jou tot 'de grootste ramp'? En welke andere rampen heb jij hiertegen afgezet om het tot 'de grootste' te betitelen?
Durashift
Berichten: 5700
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Durashift »

TffpaA schreef: vr 21 jul 2023, 17:53 Daarover gesproken: Peter Breedveld vindt Timmermans wel een goede keuze - al was het maar om rechts te pesten:

https://www.frontaalnaakt.nl/archives/f ... -zijn.html
(..)
Inhoudelijk vind ik het ook maar magertjes, als iemand zo tegen Timmermans aankijkt:
(..)kun je de leiding over Links maar beter aan iemand geven die weliswaar zelf geen non-binaire, bipolaire veganist van kleur is, maar die wel zijn strepen heeft verdiend in de strijd voor een duurzame samenleving, zowel sociaal als op het gebied van klimaat en milieu..(..)
Welke strepen heeft Timmermans dan al verdiend in zijn EC tijd? Ja, de plannen voor de GreenDeal en, onderdeel daarvan -zijn natuurherstelwet- zijn geaccepteerd via het democratisch besluitproces. De resultaten laten nog wel even op zich wachten, toch? Naar mijn weten verdient men strepen als aanmerkelijke, daadwerkelijke, prestaties in het verleden zijn verricht. Misschien zijn verleden op BuZa?

Verders snap ik dit soort vaststellingen niet zo:
(..)De kiezer is dom (..)
.
Duss, hij is zelf ook dom. :?: . immers kiest hij dadelijk ook:
(..)Of ik op die nieuwe fusiepartij ga stemmen, weet ik nog niet. Ik vind het heel erg belangrijk dat Sylvana Simons in de Kamer blijft, maar BIJ1 is een zeperd gebleken, daarover later meer. En om heel eerlijk te zijn, ben ik de afgelopen tijd tot de ontdekking gekomen dat ik me eigenlijk het meest een D66’er voel. Een wat pragmatisch ingestelde progressieve liberaal. (..)
Duss, D66 heeft er dadelijk één dommerd bij die op hen stemde.. :X

PHS schreef:(..)mocht mijn lezing van de posts van Suus niet overeenkomen met haar bedoeling, dan heeft zij inmiddels alle ruimte gehad om dat recht te zetten. (..)
Nee, dat zie je, volgens sommigen, verkeerd: heb jij al gereflecteerd op het niet begrijpen van jouw stellingname door Suus?
;)
VIRM schreef:(..)Maar de wereld staat qua milieu in brand. Klimaatverandering heeft gevolgen voor iedereen, los van politieke kleur. TEmperaturen stijgen, de zeespiegel stijgt en de mensheid behandelt de aardbol als een vuilnisbelt.(..)
Fik de mensheid maar af.. dan gaat het vast goed komen met moeder aarde. :|
TffpaA
Berichten: 3452
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door TffpaA »

Durashift schreef: vr 21 jul 2023, 20:29 Fik de mensheid maar af.. dan gaat het vast goed komen met moeder aarde.
Volgens mij is op VIRM's constatering van hoe de mensheid de aarde momenteel behandelt weinig aan te merken, als je kijkt naar de toestand van ons klimaat, de biodiversiteit en de grote hoeveelheden afval die overal in de biosfeer belanden (bijv. de plasticsoep).
Ik denk dat het vooral tijd wordt dat de mensheid daar eens verantwoordelijkheid voor gaat nemen. Er zijn daar bemoedigende tekenen voor, dat moet gezegd. Maar per saldo holt de boel nog achteruit.
Durashift
Berichten: 5700
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Durashift »

^^ het is de mensheid (in delen van) die de aarde in de afgelopen eeuw heeft behandeld tot in welke staat het klimaat nu is, naar mijn mening.

Ik denk dat vele mensen hier in het westen de regeltjes voor een beter milieu best wel toepassen zover dit binnen hun persoonlijke macht reikt én ze niet aan het werk zijn (bij vervuilende bedrijven, bijvoorbeeld).

Goed beschouwd: de mensheid in de welvarende werelddelen hebben geprofiteerd.. in de opkomende (economische) werelden willen ze dit profijt nog meemaken.. maar dat kan niet vanwege de grondstoftekorten.. Kortom.. opdonderen met de mensheid en het milieu heeft er geen last van. Allemaal begraven, dan hebben de beestjes in de grond er alvast wat aan. ;)

* is mijn gedachtegang, utopisch natuurlijk*
** maar dat vind ik van een vergelijk met dat het klimaat in brand staat ook. Wat in brand staat is meestal niet meer te redden.. duss vandaar dat ik denk dat de mensheid de aarde niet kan redden.. of er nu collectief vanaf te stappen. Dan wordt er geen verdere schade meer toegebracht door de manieren van leven op de diverse werelddelen van deze planeet. **
TffpaA
Berichten: 3452
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door TffpaA »

Dat is een vals dilemma. Het ligt nu al binnen onze technologische mogelijkheden om de transitie naar een uitstootvrije energievoorziening te maken - die is ook al in volle gang.

Verlies van biodiversiteit en de proliferatie van vervuiling zullen nog een stuk lastiger blijken, omdat die nóg meer verbonden zijn met onze huidige manier van leven.

Dus daar moet uiteindelijk wat aan veranderen. Ik verwacht dat dat uiteindelijk wel zal gebeuren, en niet eens zozeer uit ideologische overwegingen, maar omdat de wal op den duur vanzelf het schip zal keren.
TffpaA
Berichten: 3452
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door TffpaA »

Voor wie zich afvraagt welke kant de VVD na Rutte op gaat bewegen:

https://www.nrc.nl/nieuws/2023/07/21/vv ... n-a4170295

Het wordt nog keuzestress op rechts. En maar klagen.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12905
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Hainje »

Als de VVD serieus gaat samenwerken met de PVV, dan zou het mij niet verbazen dat het nog mee gaat vallen met de nederlaag voor D66. Zou me niet verbazen dat de PVV voor veel van hen een brug te ver naar rechts is.

(Artikel zit achter een muur, dus geen idee of dat ook in het artikel is besproken)
🍉
TffpaA
Berichten: 3452
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door TffpaA »

Even koekjes weggooien en je kunt weer lezen.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12905
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Hainje »

*gooit rol Mariakaakjes weg*

Nog steeds een betaalmuur hoor. -0-
🍉
TffpaA
Berichten: 3452
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door TffpaA »

Jammer voor je.

Ondertussen stemden de communisten met een verhouding die je alleen in communistische landen vindt weer voor Lilian Marijnissen als hun Grote Roergangster:

https://nos.nl/artikel/2483774-sp-wijst ... leden-voor

Die wíllen ook gewoon niet winnen.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12905
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Hainje »

Zo te zien had ze ook geen uitda(a)g(st)er, naar goed SP-gebruik. Dat was 15 jaar geleden al (toen ik nog actief was). en dat zal ook niet snel veranderen. Het geeft te denken.
🍉
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50998
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

TffpaA schreef:Voor wie zich afvraagt welke kant de VVD na Rutte op gaat bewegen:

https://www.nrc.nl/nieuws/2023/07/21/vv ... n-a4170295

Het wordt nog keuzestress op rechts. En maar klagen.
Als de journalistiek goed hun best doet, kunnen ze dit conflict bij de VVD goed uitdiepen. Stel dat Yesilgöz (sorry, op mijn mobiele telefoon krijg ik geen cedille onder de s) zegt dat samenwerken met de PVV geen taboe is, wat is er dan concreet veranderd bij de PVV sinds Mark Rutte aangaf dat er niet meer samengewerkt zou worden? En wat vindt zittend premier Rutte ervan als de VVD toch weer met de PVV samenwerkt?

Maargoed, vandaag had de Telegraaf een Timmermans-special dus daar verwacht ik deze kritische vragen niet van…
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
umbusko
Donateur
Berichten: 5407
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door umbusko »

Suus schreef: za 22 jul 2023, 20:12 (sorry, op mijn mobiele telefoon krijg ik geen cedille onder de s)
Geen zorgen, de NOS en de NRC krijgen het ook niet voor elkaar. :X :roll:
TffpaA
Berichten: 3452
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door TffpaA »

TffpaA schreef: za 22 jul 2023, 15:35 Jammer voor je.

Ondertussen stemden de communisten met een verhouding die je alleen in communistische landen vindt weer voor Lilian Marijnissen als hun Grote Roergangster:

https://nos.nl/artikel/2483774-sp-wijst ... leden-voor

Die wíllen ook gewoon niet winnen.
Ghehehe:

https://archive.ph/80IIw
PHS

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 15:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten