Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39258
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

Suus schreef: ma 31 jul 2023, 20:49De ICE4 heeft een rijtuig 1, en ik weet niet hoe de ICE-L ingedeeld gaat worden.
Wel alleen in de 13-delige, de 7-delige heeft 2x/3x-rijtuignummers.

Nou is het natuurlijk ook vooral relevant voor op de borden wat er Nederland in komt: de ICE3neo heeft geen rijtuig 1 in ieder geval ;)
ICE-L lijkt op basis van de impressies in de lage wagennummers te zitten, dus daar zou wel een rijtuig 1 in kunnen zitten. Ook gebaseerd op dat alles bij DB Fernverkehr wat niet gekoppeld rondrijdt (de ICE-1 en de lange ICE-4) een rijtuig 1 blijkt te hebben.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10645
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door trolly »

Ik weet niet helemaal of dit pisbericht nog alledaags genoemd kan worden, maar doe er uw voordeel mee...
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50978
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Zowel de 12- als 13-delige ICE heeft een rijtuig 1. De 12-delige ICE mist rijtuig 8.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
TffpaA
Berichten: 3423
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door TffpaA »

trolly schreef: ma 31 jul 2023, 21:51 Ik weet niet helemaal of dit pisbericht nog alledaags genoemd kan worden, maar doe er uw voordeel mee...
Ssst - ze zijn te druk met nummertjes.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10645
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door trolly »

:Y

Altijd hetzelfde gezeik.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
TffpaA
Berichten: 3423
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door TffpaA »

Nu ja. Het orgaan heb je in ieder geval correct.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15381
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door ODRAIL »

waldo79 schreef: ma 31 jul 2023, 08:42 Het maakt zo'n scherm allemaal wel vol en druk.
Kunnen die schermen niet wat groter? Dan past er meer informatie op :idea: .
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50978
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

trolly schreef:Ik weet niet helemaal of dit pisbericht nog alledaags genoemd kan worden, maar doe er uw voordeel mee...
Dit is alweer de derde ronde, ik kan mij voorstellen dat het door andere gebeurtenissen een beetje is weggedrukt, maar in 2020 is er een kortstondige crisis geweest waarbij op allerlei plekken waar sporen niet regelmatig nat worden van de regen, de houten dwarsliggers problemen hadden met de zouten in urine. Dat was in de Willemsspoortunnel maar ook de sporen van Den Haag HS.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
henrivanderweijden
Berichten: 756
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door henrivanderweijden »

ArrivaBas schreef: ma 31 jul 2023, 20:22 Ik ben een absolute beginner in de wereld van zitplaatsen reserveren, maar tot nu toe ben ik geen rijtuig 1 tegengekomen. Ik heb eind augustus in enkele treinen gereserveerd met Interrailkorting. Voor ICE 255 begonnen de rijtuignummers bij 31 en ICE 27 heeft nummers in de 20- en 30-tallen. Bij ÖBB kon ik wel zitplaatsen reserveren, maar niet specifieke stoelen kiezen voor Railjet 162 een week later.
Laat je ons tzt weten of je de aansluiting 255 >> 27 op Frankfurt Flugh gehaald hebt? Gemiddeld lukt dit vanuit trein 225/255 namelijk ongeveer eens per week.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15381
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door ODRAIL »

Suus schreef: ma 31 jul 2023, 22:27
trolly schreef:Ik weet niet helemaal of dit pisbericht nog alledaags genoemd kan worden, maar doe er uw voordeel mee...
Dit is alweer de derde ronde, ik kan mij voorstellen dat het door andere gebeurtenissen een beetje is weggedrukt, maar in 2020 is er een kortstondige crisis geweest waarbij op allerlei plekken waar sporen niet regelmatig nat worden van de regen, de houten dwarsliggers problemen hadden met de zouten in urine. Dat was in de Willemsspoortunnel maar ook de sporen van Den Haag HS.
Hmm ... ik dacht dat alle houten dwarsliggers al jaren geleden vervangen waren door beton / kunststof dwarsliggers.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50978
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Je wil ze niet met de hand tellen, er moeten echt nog wel honderdduizenden houten dwarsliggers in Nederland zijn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12889
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Hainje »

Die honderdduizendpoot bij mijn moeder in de tuin be like: "Hold my beer"

Ik laat mezelf wel uit.
.
.
.
*Klik*
🍉
MaartenD
Berichten: 743
Lid geworden op: ma 14 nov 2016, 22:31

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door MaartenD »

Suus schreef: ma 31 jul 2023, 21:52 Zowel de 12- als 13-delige ICE heeft een rijtuig 1. De 12-delige ICE mist rijtuig 8.
In de vernieuwde ICE 1 is rijtuig 8 altijd het Bordrestaurant.
Ook de IC-2's tellen vanaf 1. De klassieke IC's weer niet, de telling is daar vanaf de bordbistro dat 11 is, 2e klas telt terug, 1e klas telt op.
umbusko
Donateur
Berichten: 5379
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door umbusko »

Het is vragen om moeilijkheden als je nummers dubbel gebruikt. Zo was mijn collega laatst niet zo gelukkig toen hij met de EC 46 uit Polen terugkwam en een gereserveerde zitplaats met het nummer 46 had, omdat mensen hem steeds kwamen vertellen dat hij op hun stoel zat. :mrgreen:
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3500
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Tom024 »

De berichten over de afgeschaalde DRGL als gevolg van de GP in Zandvoort heb ik in een apart topic geplaatst.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39258
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

De grens over komen met de trein valt niet mee vandaag... Heen met de 225 met een halve trein en +20, dat werd staan naar Duisburg.
En nu vanuit Münster op de terugweg in een 142 met +45, maar daar is de gereserveerde stoel gelukkig wel aanwezig.

Opvallend overigens: die trein zat vrijwel helemaal vol gereserveerd toen ik gister nog mooi een plekje kon reserveren, maar als ik de displays in de trein mag geloven komt er niemand meer bij in het halfvolle coupétje waar ik zit.

Vergeleken hiermee in Duitsland zelf eigenlijk amper vertraging gehad.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50978
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Dankzij de ICNG drie minuten te vroeg op Rotterdam Centraal aangekomen met de 1068. Love it.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
en-es
Berichten: 4545
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door en-es »

Mijn Eurostar naar Londen reed net Rotterdam Centraal voorbij op spoor 4 zonder te stoppen.
Bemined
Berichten: 6008
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Bemined »

Het perron vanaf waar beveiligd vertrokken kan worden is deze week buiten gebruik vanwege werkzaamheden.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50978
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Dankzij de VIRM vanochtend 3 minuten te vroeg met de 2214 op Dordrecht aangekomen :)

Spoorgebruik tussen Rotterdam Centraal en Dordrecht is sowieso echt een kermis deze week, kijk mijn ogen uit bij elke treinrit.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21460
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

Bemined schreef: vr 04 aug 2023, 14:44 Het perron vanaf waar beveiligd vertrokken kan worden is deze week buiten gebruik vanwege werkzaamheden.
Wel bijzonder dat Eurostar dan nog rijdt, want tijdens de werkzaamheden in Amsterdam wil men niet van/tot Rotterdam rijden.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
verfmeer
Berichten: 789
Lid geworden op: di 08 apr 2014, 21:31

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door verfmeer »

Meltrain schreef: vr 04 aug 2023, 17:13
Bemined schreef: vr 04 aug 2023, 14:44 Het perron vanaf waar beveiligd vertrokken kan worden is deze week buiten gebruik vanwege werkzaamheden.
Wel bijzonder dat Eurostar dan nog rijdt, want tijdens de werkzaamheden in Amsterdam wil men niet van/tot Rotterdam rijden.
De controlecapaciteit in Amsterdam is veel groter dan in Rotterdam.
PHS

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op di 19 dec 2023, 14:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15381
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door ODRAIL »

Goed ... vanmiddag de eerste claim ingediend sinds 2018.

Afgelopen zaterdag reden er een uur lang geen treinen tussen Utrecht Centraal en Woerden i.v.m. spoedwerkzaamheden c.q. schouwen langs de baan. Een uur extra wachten vond wel iets te lang. Dus vandaar de claim.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8750
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Milco »

Was er geen omreismogelijkheid via Breukelen of leverde dat juist >60 minuten vertraging op?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten