Nou, de schade van vandaag op een enkele reis Luzern - de Klomp: 0 tot 30 minuten, afhankelijk van het feit of je een 4 minuten overstap op
Ah haalbaar vind of niet.
Wel de nodige hindernissen vooraf: ik had Luzern 14.54 uur gepland, Basel SBB 16.13 uur, Frankfurt (M) 19.28 uur en Arnhem 22.32 uur, aankomst
Klp 22.48 uur.
Tot zover de planning.
Afgelopen week al een mail van de DB, doen ze goed altijd, dat de geplande reis niet mogelijk was. De ICE vanaf Basel reed niet via Frankfurt hbf vanwege een kapotte brug. Treinbinding vervallen.
Gister kwam daar nog de Gotthard storing bij dus mijn plannen radicaal omgegooid. Het vertrek uit Luzern werd 11.54 uur met de IC2 Lugano - Basel. SBB had in één nacht een compleet andere drg bedacht via de oude Gotthard route, ten zuiden van de Gotthard een uur eerder dan normaal gesproken. Deze trein was niet druk. Ondertussen in de trein nog een (achteraf overbodige) reservering gemaakt voor ICE 72 en 106 van Basel naar Köln hbf. De 72 kreeg +10 vanwege een seinstoring maar de 106 wachtte keurig in Karlsruhe hbf. In Köln hbf de 122 ruim gehaald, deze kreeg + 10 omdat de aansluiting van EC 8 werd overgenomen. Nonstop ging t via allemaal goederenlijntjes achter Düsseldorf, Duisburg en Oberhausen langs en met +10 in
Ah aangekomen.
Ik heb in de bistro vast een paar Erdinger genomen om dit heuglijke feit te vieren.
Of dit resultaat een garantie is voor de toekomst? Ik vraag t me af, de 224 heeft alweer +60.....