Uithoflijn valt tientallen miljoenen duurder uit: ‘Topje van de ijsberg’

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 11426
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43
Locatie: Golf van Mexico

Re: Uithoflijn valt tientallen miljoenen duurder uit: ‘Topje van de ijsberg’

Bericht door trolly »

Ik heb weleens iets gehooord over het doortrekken van de Uithoflijn richting Zeist, maar dat gaat geen kortetermijnwerk worden. Houd er dus rekening mee dat het best nog even kan duren voordat station Amersfoort wordt meegenomen in dit project.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
sirvinniei
Berichten: 3773
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Uithoflijn valt tientallen miljoenen duurder uit: ‘Topje van de ijsberg’

Bericht door sirvinniei »

Of je pakt het meteen goed aan en legt een uithofboog aan tussen station Bunnik en Bilthoven.
Ik heb geen onderschrift
Mdk
Berichten: 1264
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 12:20

Re: Uithoflijn valt tientallen miljoenen duurder uit: ‘Topje van de ijsberg’

Bericht door Mdk »

Ik bedoelde meer dat Amersfoort cs mijn toppunt van oncomfortabel wachten is, niet zozeer dat ik daar binnenkort een uithoflijn-perron zie verrijzen :X
Bij twijfel altijd klagen
Mdk
Berichten: 1264
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 12:20

Re: Uithoflijn valt tientallen miljoenen duurder uit: ‘Topje van de ijsberg’

Bericht door Mdk »

Ondertussen oud nieuws, maar de opwaardering van het meubulair van de Uithoflijn is uitgesteld tot komend voorjaar. Dit omdat er teveel ongedocumenteerde ondergrondse infrastructuur tegen is gekomen.
Provincie Utrecht Regiotram schreef:De afgelopen periode zijn vanuit het project Upgrade tramhalte op het traject Vaartsche Rijn - Utrecht Science Park de voorbereidingen gestart. Dit doen we om - voordat de echte uitvoering begint - een zo goed beeld te krijgen van de kabels en leidingen in de ondergrond. Niet alle kabels en leidingen zijn goed gedocumenteerd. De provincie Utrecht wil daarom eerst de lokale situatie goed in kaart brengen voordat we verder gaan met bouwwerkzaamheden. Hierdoor gaat de uitvoering niet deze zomer maar volgend voorjaar waarschijnlijk van start
Bij twijfel altijd klagen
Durashift
Berichten: 6078
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Uithoflijn valt tientallen miljoenen duurder uit: ‘Topje van de ijsberg’

Bericht door Durashift »

^^ het heeft, gelukkig, al veel geregend dit jaar.. (A) :X

Ik zou onvoldoende, gedocumenteerde, ondergronds infrawerk juist verwachten bij projecten / bouwsels welke al decennia staan.
Dit traject is van uit de jaren 10 in deze eeuw. Middelen te over toch om de zaak goed te documenteren, denk ik dan.
Gebruikersavatar
Vinny
Berichten: 13834
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Uithoflijn valt tientallen miljoenen duurder uit: ‘Topje van de ijsberg’

Bericht door Vinny »

Welkom in de echte wereld (A)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Durashift
Berichten: 6078
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Uithoflijn valt tientallen miljoenen duurder uit: ‘Topje van de ijsberg’

Bericht door Durashift »

Het geluid (zgn. booggeluid) in bochten van deze tram, op het trajectdeel in IJsselstein en Nieuwegein, blijft aanwezig en irritatie geven bij (direct) omwonenden. Alhoewel het volgens de Provincie, gerapporteerd in het jaarverslag "Wet lokaal spoor", aanzienlijk gereduceerd is door de genomen maatregelen.
(..)Na jaren geklaag over piepende trams, meldt de provincie Utrecht in haar jaarverslag dat er "aanzienlijke vooruitgang is geboekt in het verminderen van booggeluid". Omwonenden in Nieuwegein en IJsselstein hebben daar zo hun twijfels bij. "Ik kan nog altijd geen raam openzetten."

In haar 'jaarverslag Wet lokaal spoor' blikt de provincie Utrecht terug op het functioneren van de tramlijn afgelopen jaar. Onderdeel daarvan zijn ook de maatregelen die zijn genomen tegen het zogeheten booggeluid. (..)

In het nu gepubliceerde jaarverslag van de provincie komt een nog rooskleuriger beeld naar voren. Zo staat er in het verslag: "Het aanbrengen van smeerinstallaties, wieldempers en het slijpen van het spoor heeft geleid tot een vermindering van klachten. (..)

Hans Steenbergen moet een beetje lachen als hij die woorden hoort. Hij woont in een flat aan de Zegelstede in Nieuwegein, pal naast een bocht in de tramlijn. "Ze doen er zogenaamd alles aan, soms helpt dat een paar dagen. Maar het komt altijd terug."
Met name de tram vanuit Utrecht richting Nieuwegein/IJsselstein maakt lawaai, merkt hij. Hij spreekt van een "piepend, knarsend en bonkend" geluid. (..)
https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/389352 ... pen-zetten
DingeZ schreef: zo 27 jun 2021, 19:22 Ik vermoed dat het probleem zit in de aandrijving die bij lagevloerstrams anders in elkaar zit dan bij hogevloers. Bij een hogevloerstram zijn de wielen met starre assen verbonden, maar bij een lagevloerstram kan dat natuurlijk niet. Wel zitten in de wielstellen vaak de twee wielen achter elkaar op één aandrijfas en dat zorgt voor het afwijkende rijgedrag. (..)
Denk dat je hier wel een belangrijk punt hebt. Is het booggeluid waarschijnlijk een zgn. producteigenschap. Nou, juridisch ben je dan af, als klagende partij, vrees ik.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 87 gasten