Korte vragen
Re: Korte vragen
Ik heb NS Flex…
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 354
- Lid geworden op: wo 03 mar 2021, 14:27
Re: Korte vragen
Ah oke, dat is het dus. Ik heb nu ook NS Flex en ik meen me te herinneren dat dat vroeger niet zo was. Is dat gewoon een implementatiefout van de NS of van ov-chipkaart?
Re: Korte vragen
Weet iemand of de reisinformatie in Google Maps en Deutsche Bahn over de dienstregeling van de Spaanse treinen betrouwbaar is?
Re: Korte vragen
In de basis zal wat er staat waarschijnlijk ook zo gepland zijn, maar in ieder geval bij DB is de informatie incompleet. Zo zocht ik eens voor een vriend uit hoe hij in Sevilla kon komen en bleken er twee rechtstreekse RENFE-treinen Barcelona-Sevilla per dag te zijn, waarvan eentje wel en de andere niet bij DB te vinden was. Daar is dus echt geen peil op te trekken.
Re: Korte vragen
In de reisplanner van DB en Interrail missen alle voorstadstreinen en de smalspoortreinen. De dienstregeling van hogesnelheidstreinen (dus AVE, Avant en Alvia) is meestal tijdig bekend, die van de lagere categorieën zoals MD en R zijn wispelturiger.
Mijn tip: download de ADIF-app. Ziet er niet uit, maar is zover ik weet de enige app die alle treinen kent op het ADIF-net, wat 90-95% van het Spaanse spoorwegnet is. Die kan echter niet verder dan 24 uur vooruit kijken.
Mijn tip: download de ADIF-app. Ziet er niet uit, maar is zover ik weet de enige app die alle treinen kent op het ADIF-net, wat 90-95% van het Spaanse spoorwegnet is. Die kan echter niet verder dan 24 uur vooruit kijken.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Korte vragen
Veel dank! En als ik voor ongeveer 6 weken van tevoren een reis door Spanje wil plannen/boeken, moet ik dan bij Renfe zelf zijn?
Re: Korte vragen
Feve staat wel in Google maps, maar met de verkeerde tijden.
Re: Korte vragen
Ik zou voor de langere afstand in Spanje de website van thetrainline.com gebruiken. Daar zie je tenminste alle vervoerders (Renfe AVE/Avlo, Iryo en Ouigo) en die kunnen fiks verschillen in prijs of comfort.
Re: Korte vragen
Ik was negen jaar geleden in Spanje en heb toen de website van RENFE gebruikt, zowel voor boeken tickets als dienstregeling raadplegen.
Re: Korte vragen
Daarvoor moet je op de FEVE-site zijn. Weliswaar onderdeel van de RENFE-site maar een aparte reisplanner.... En ook voor de Rodalies in Catalonië moet je een apart deel van de site hebben, of een aparte site.
Re: Korte vragen
Ik heb geweldig nieuws: het deel van de FEVE dat als voorstadstrein functioneert is sinds half juli opgenomen in de bijbehorende voorstadsreisplanners van Bilbao, Cantabrië en Asturië. Je hebt ook geen aparte +Renfe & Tú kaartjes meer nodig voor de breedspoor-Cercanias en smalspoor-Cercanias
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Korte vragen
Super veel dank voor jullie snelle en goede antwoorden!!
Kan ik hiermee concluderen dat het met DB informatie altijd meevalt (dus er ontbreken treinen, maar de treinen die er in staan rijden) of kan het ook andersom (treinen die DB aangeeft in de dienstregeling kunnen in de praktijk niet rijden)?
Re: Korte vragen
De reisplanner van DB klopt niet altijd helaas, werkzaamheden waardoor treinen zijn ingekort zijn niet verwerkt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Korte vragen
Overigens zijn werkzaamheden bij de FEVE überhaupt nergens vermeld, daar weet alleen het personeel van werkzaamheden en consequenties. Doordat de trein zo langzaam is heeft het voor de reistijd gelukkig geen hele grote gevolgen.
-
- Berichten: 1645
- Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59
Re: Korte vragen
Ikzelf ben ook een Spaanse rondreis aan het plannen voor oktober. Aarzel niet vragen te stellen, samen weten we hier bijna alles.
Kortingsabonnement bus in de spits
Weet iemand hoe busabonnementen werken bij overgang van daluren naar spits? U-OV Dal Voordeel is niet geldig in de spits van 16.00 - 18.00 uur. Als ik incheck om 16.01, betaal ik vol tarief, weet ik uit ervaring. Maar als ik om 15.59 incheck en om 16.15 overstap? Betaal ik vanaf de overstap dan vol tarief? Betaal ik dan twee keer opstaptarief?
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8786
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Korte vragen
Als ik komende zaterdag om 7:37 de intercity uit Amersfoort pak naar Groningen, is de aankomsttijd daar 9:13 op spoor 7 (extra stop in Haren onderweg). Als ik dan wil overstappen op de trein naar Weener van 9:17 van 1b zegt de reisplanner dat dit niet haalbaar is.
Weet iemand of de vier minuten inderdaad aardig krap zijn of dat het als je aan de goede kant van de intercity uitstapt misschien wel haalbaar is om in die korte tijd over te stappen in Groningen (spoor 7 --> spoor 1b)?
Weet iemand of de vier minuten inderdaad aardig krap zijn of dat het als je aan de goede kant van de intercity uitstapt misschien wel haalbaar is om in die korte tijd over te stappen in Groningen (spoor 7 --> spoor 1b)?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39286
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Korte vragen
Klinkt inderdaad wel krap, met al het geslinger rond de bouwput in Groningen. Zo uit m'n hoofd staat de trein op spoor 7 een stuk meer naar het oosten dan spoor 1b ligt.
Google Maps laat ook zien dat de oversteek over de overige sporen (zichtbaar als gat in spoor 4/5/6) best ver oostelijk zit, dus je plek in de trein helpt niet heel veel.
Google Maps laat ook zien dat de oversteek over de overige sporen (zichtbaar als gat in spoor 4/5/6) best ver oostelijk zit, dus je plek in de trein helpt niet heel veel.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 1080
- Lid geworden op: di 06 dec 2016, 19:58
- Locatie: Emmen (DR)
Re: Korte vragen
Ik heb ook even gekeken naar de geplande materieelinzet die dag (ICM-10, dus heeft de trein een groot deel van spoor 7 nodig), dat geeft ook wat extra informatie over de plaatsing van de trein aan het perron. Mijn inschatting is dat de overstap met 4 minuten te halen is, als je niet de passage direct bij het stationsgebouw hoeft te gebruiken. Daar is het namelijk van nature zeer druk en mijn ervaring is dat je er wel eens lastig tussendoor komt.
Mijn tip zou zijn om in het achterste treinstel plaats te nemen en dan in Groningen bij voorkeur bij de voorste deur (in rijrichting) uit te stappen, dan sta je hoogstwaarschijnlijk al aan de b-zijde van het station en heb je die passage niet nodig. (Mocht NS toch korter materieel inzetten, dan achteraan uitstappen en over het perron van spoor 7 naar de b-zijde van het station lopen.)
Kijk anders ook eens op OpenStreetMap, die geeft de huidige omstandigheden in Groningen (incl. het afgesloten deel i.v.m. werkzaamheden Spoorzone Groningen) vrij goed aan. Google Maps is gezien die werkzaamheden op het station nou niet de meest betrouwbare bron...
Mijn tip zou zijn om in het achterste treinstel plaats te nemen en dan in Groningen bij voorkeur bij de voorste deur (in rijrichting) uit te stappen, dan sta je hoogstwaarschijnlijk al aan de b-zijde van het station en heb je die passage niet nodig. (Mocht NS toch korter materieel inzetten, dan achteraan uitstappen en over het perron van spoor 7 naar de b-zijde van het station lopen.)
Kijk anders ook eens op OpenStreetMap, die geeft de huidige omstandigheden in Groningen (incl. het afgesloten deel i.v.m. werkzaamheden Spoorzone Groningen) vrij goed aan. Google Maps is gezien die werkzaamheden op het station nou niet de meest betrouwbare bron...
Re: Korte vragen
Binnenkort reis ik met de 'nieuwe' 6-delige Kiss van de DB (4010). Zijn er ergens plattegronden te vinden met zitplaatsnummers van deze stellen?
Re: Korte vragen
Op vagonweb staan wel plattegronden van de 4110. Zou de 4010 erg afwijken?
https://www.vagonweb.cz/popisy/mista/mista.php?k=DB
https://www.vagonweb.cz/popisy/mista/mista.php?k=DB
Re: Korte vragen
Ja, de zesdelige Kiss heeft in de 1e klas dezelfde stoelen als in de 2e klas en een 2×2 opstelling. De vierdelige heeft een 2×1 opstelling met wat bredere stoelen en in deze stellen zitten ook nog de loungebanken die de zesdelige Kiss niet meer heeft (is daar nu een bagagerek)
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
-
- Donateur
- Berichten: 1515
- Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
- Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv
Re: Korte vragen
Over het Deutschlandticket: Als het goed is heb ik ruim op tijd voor 1 september mijn Deutschlandticket opgezegd, echter: In DB Navigator staat een nieuw ticket voor September, terwijl de bank en DB abo service zeggen dat er ik het per 31.08.2023 heb opgezegd. Moet ik actie ondernemen of komt het vanzelf goed?
Edit: leest de DB mee? Het ticket voor September is automagisch uit DB Navigator verdwenen.
Edit: leest de DB mee? Het ticket voor September is automagisch uit DB Navigator verdwenen.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Re: Korte vragen
Zoals gemeld in het MIEK-topic heb ik in het ziekenhuis gelegen; daar ben ik vorige week dinsdag ontslagen en moet verder thuis herstellen. Omdat dit mijn vakantie nou niet bepaald ten goede komt, annuleer ik die ook meteen. Ik kan helaas de treintickets (ICE) niet meer annuleren volgens mijnNS en dan betekent dat ik meer dan €100 kwijt zou zijn.
Is er de mogelijkheid om hier nog iets aan te doen? Ik vind het wel zuur om dat geld te verliezen door deze situatie.
Is er de mogelijkheid om hier nog iets aan te doen? Ik vind het wel zuur om dat geld te verliezen door deze situatie.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Re: Korte vragen
Als het echt tickets zijn die volgens de voorwaarden niet terug betaalbaar zijn dan vrees ik dat er niks meer aan te doen is. Er zijn helaas tarieven waar dat van toepassing is.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten