Een tas vol politiek!

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
TffpaA
Donateur

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door TffpaA »

PHS schreef: wo 06 sep 2023, 14:15 Dus graag rectificeren, of het meldknopje naar het beheer wordt weer ingedrukt.
:')

Je hebt dat inderdaad nergens expliciet gezegd - daarom had ik het ook over de impliciete suggestie. Zo slim ben je wel om het op een dusdanige manier te formuleren dat je net kunt doen alsof de ander je iets aanwrijft. Maar het komt neer op wat trolly ook al zei: het is vooral ketelmuziek om PvdA/GL - of gewoon links in het algemeen - af te kunnen schilderen als de partij die het op de portemonnee van 'de gemiddelde burger' heeft voorzien.

Dat is beargumenteerbaar te bestrijden: in het verkiezingsprogramma wordt immers expliciet een lastenverlichting voor de lagere en middeninkomens vermeld, en een lastenverzwaring voor degenen die over veel geld beschikken, bijv. middels de erfbelasting. Het ligt opnieuw maar helemaal aan je politieke kleur, maar als iemand bij wie het hart links zit, kan ik me wel vinden in dit voornemen.
PHS

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 23:34, 1 keer totaal gewijzigd.
TffpaA
Donateur

Bericht door TffpaA »

PHS schreef: wo 06 sep 2023, 14:39 Het plan om à la Robin Hood het benodigde geld bij de rijken te halen
Ah. Nu heeft PvdA/GL het niet op de portemonnee van 'de gemiddelde burger' voorzien, maar wil men het geld gewoon stelen van de rijken om het aan de armen te geven. Een erg vervelende manier van continu kleine bommetjes plaatsen, zeker als je daarna gaat dreigen met bij het beheer klikken als je eens op heterdaad betrapt wordt.

Over de haalbaarheid van alle plannen geldt in het algemeen dat alle verkiezingsprogramma's mikken op de sterren, maar daar in de praktijk weinig van overblijft - ofwel omdat de partij in de oppositiebanken belandt, ofwel omdat men in een coalitie flink wat water bij de wijn moet doen. Dat vloeit gewoon voort uit hoe we ons politieke systeem hebben ingericht.

Ook voor PvdA/GL geldt dat, maar dat laat wat mij betreft onverlet dat een eerlijker manier van belasting innen waarbij de lagere en middeninkomens meer ontzien worden en juist de hogere inkomens en (eigenlijk vooral) vermogens meer moeten afdragen wenselijk zou zijn. Maar zelfs op dat front verwacht ik geen wonderen, ook al zou PvdA/GL in het volgende kabinet plaatsnemen.
PHS

Bericht door PHS »

-
trolly

Bericht door trolly »

Dat is dan in ieder geval weer eens wat anders dan dat alleen de lagere inkomens de klappen krijgen, zoals dat de afgelopen kabinetten de gewoonte was. Ook wel eens verfrissend.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
TffpaA
Donateur

Bericht door TffpaA »

En ook dan is het een selectieve lezing van het programma, want het gaat niet alleen over de hoogste inkomens. Ook het afbouwen van allerlei subsidies die bijvoorbeeld met fossiele energie te maken hebben (onlangs nog eens berekend op een schamele 37,5 miljard euro) worden voorgesteld als fiscale maatregel. Andere vormen van een ander belastingstelsel zijn te vinden op de pagina's 89 en 90 van het concept-verkiezingsprogramma.

Opnieuw: het is een verkiezingsprogramma, met het gebruikelijke mikken op de sterren. Maar daarin staat PvdA/GL niet alleen.
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Ik vind het eigenlijk ook niet erg om elke maand 100 euro meer belasting te betalen als ik 200 euro per maand bespaar op het OV en gezond eten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
TffpaA
Donateur

Bericht door TffpaA »

Ook als ik die 100 euro (of meer) extra kwijt ben, zou ik dat prima vinden als de maatschappij als geheel daar wat meer mee op vooruit ging.
Suus
Contacteer:

Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Afgelopen vrijdag werd de pers uitgenodigd bij de BBB voor de presentatie van de premierskandidaat. Zoals waarschijnlijk bekend is dat Mona Keijzer. Het viel op dat tijdens het praatje van Keijzer Van der Plas op haar telefoon zat. Na het weekend gingen Van der Plas en Keijzer op tournee langs de media. Van der Plas liet in haar gezichtsuitdrukkingen zien dat ze zich ergerde aan Keijzer. Dinsdagavond vertelde ze tegen Humberto Tan dat Keijzer niet de premierskandidaat was maar de nummer twee op de lijst. Inmiddels is de term premierskandidaat ook overal van de website gehaald. Is er een storm op komst in de BBB?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Hainje

Bericht door Hainje »

Afbeelding

Ik zit er klaar voor....
♪♫ Graai, pak, grijp, jat, naai, pik en bedonder ♪♫

Blijf niet mokkend aan de kant staan, stel een daad en toon je moed. ~ Karel Glastra van Loon.
TffpaA
Donateur

Bericht door TffpaA »

We krijgen binnenkort dus ook BBB-soufflé.

Verder gebeurt hier natuurlijk niets dat niet al vaker bij dit soort populistische partijtjes is gebeurd, wat aan de ene kant de tragiek van zulk populisme schetst, maar aan de andere kant ook erg vermakelijk blijft.

En Hainje ga ik voortaan Handa noemen.
PHS

Bericht door PHS »

-
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Klik maar eens op het artikel op https://boerburgerbeweging.nl/nieuws/

… poef.
PHS

Bericht door PHS »

-
Vinny

Bericht door Vinny »

Meltrain schreef: wo 06 sep 2023, 10:34 Er rijdt al een bus tussen Enkhuizen en Lelystad, maar ik neem aan dat men een reguliere bus bedoelt? ;)
Overigens heeft EBS al laten doorschemeren daar op termijn ook wel wat voor te voelen.
Het exploiteren van die verbinding kost ongeveer 800.000 euro (destijds) en zolang de betrokken overheden dat niet bijlappen zal ook EBS geen verbinding inleggen.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Vinny

Bericht door Vinny »

Suus schreef: do 07 sep 2023, 20:40 Afgelopen vrijdag werd de pers uitgenodigd bij de BBB voor de presentatie van de premierskandidaat. Zoals waarschijnlijk bekend is dat Mona Keijzer. Het viel op dat tijdens het praatje van Keijzer Van der Plas op haar telefoon zat. Na het weekend gingen Van der Plas en Keijzer op tournee langs de media. Van der Plas liet in haar gezichtsuitdrukkingen zien dat ze zich ergerde aan Keijzer. Dinsdagavond vertelde ze tegen Humberto Tan dat Keijzer niet de premierskandidaat was maar de nummer twee op de lijst. Inmiddels is de term premierskandidaat ook overal van de website gehaald. Is er een storm op komst in de BBB?
Bij mannen zou gezegd worden: Wie heeft de langste? Maar in dit geval gaat het om twee vrouwen: het gaat dus om wie heeft het grootste ego (A)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
TffpaA
Donateur

Bericht door TffpaA »

Wat moest dit gebaar trouwens voorstellen? De dubbele V van WAP4LIFE? Volendam Vooruit? We gaan voor 4 zetels? Of een ander hondenfluitje dat ik niet gehoord heb?

Afbeelding
trolly

Bericht door trolly »

Tien bier voor de zagerij, dacht ik. Maar ik ben niet heel erg politiek geëngageerd.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
en-es

Bericht door en-es »

Dubbele teken van vrede?
PHS

Bericht door PHS »

-
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

De NOS heeft een brief van Esther Ouwehand in handen gekregen die ze vrijdag naar het bestuur van de PvdD heeft gestuurd. Dit lijkt de steen des aanstoots van het besluit vandaag te zijn.

https://nos.nl/l/2489876
Klaasje

Bericht door Klaasje »

Intern brieven versturen die geen formaliteit zijn is vrijwel altijd een (ernstig/laatste) signaal af willen geven in ernstig verstoorde verhoudingen.
Dionysusnu

Bericht door Dionysusnu »

Het BBB Verkiezingsprogramma wat betreft vervoer:
  • Geen rekeningrijden. Dit zou oneerlijk zijn in dunner bevolkte gebieden.
  • Flextaxi's "kunnen oplossing zijn" als onderdeel van goede bereikbaarheid OV.
  • "Strengere eisen" bij uitbesteding van leerlingenvervoer, om malafide vervoerders tegen te gaan.
  • Geen noordtak betuweroute.
  • Internationale bus- en treinverbindingen, realisatie Nedersaksenlijn en Maaslijn (*1) krijgen hoge prioriteit bij MIRT-begroting
  • Onderzoek naar maatschappelijke gevolgen aanleg Lelylijn, nog geen definitief bouwbesluit
  • Lelystad airport gaat niet open, gebouwen krijgen andere functie. Schiphol en Rtd-The Hague airport behouden huidige vluchtaantallen als maximum. Capaciteit van andere luchthavens mag door regio's besloten worden.
*1 Er staat niet bij wat dan voor de Maaslijn, maar aannemelijk de verdubbeling en/of elektrificatie.
VIRM

Bericht door VIRM »

Dat klinkt... weinig ambitieus...
Beul van de blindegeleidelijn
Dionysusnu

Bericht door Dionysusnu »

Ik vind het vooral heel vaag, dingen zoals "voor iedereen bereikbaar" maar waarbij geen concrete veranderingen voorgesteld worden. Dat geldt overigens voor het hele programma, niet alleen vervoer.
Verder vraag ik me af waar ze een pot geld vandaan halen. Ze willen namelijk:
- Nergens bezuinigingen.
- Dat de belastingdruk voor bedrijven niet oploopt.
- De eerste €30.000 inkomen belasting- en premievrij maken.
- Flinke (maar niet nader concreet gestelde) investeringen in een aantal voorzieningen, onder andere OV en onderwijs.
Plaats reactie