Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)
-
- Berichten: 54
- Lid geworden op: di 25 apr 2023, 15:19
- Locatie: Amsterdam
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)
Twaalf september is bij de RDW een CITEA LF-122/ELECTRIC met 43 zitplaatsen op kenteken (52-BVT-8) gezet.* Krijgt EBS deze variant? Of het GVB?
*De Citea's voor Eindhoven hebben 37 zitplaatsen.
*De Citea's voor Eindhoven hebben 37 zitplaatsen.
- ThatPCDude
- Berichten: 491
- Lid geworden op: vr 12 nov 2021, 14:04
- Locatie: Beverwijk/Delft
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)
Lijkt mij dat deze voor EBS en haar m.net lijnen zijn dan.
EDIT: even speuren door RDW vertelt mij dat deze bus 3 deuren heeft, daar waar een Eindhovense Citea er volgens de RDW er 5 heeft. Lijkt me aannemelijk dat dit een van de streekvarianten is voor EBS.
EDIT: even speuren door RDW vertelt mij dat deze bus 3 deuren heeft, daar waar een Eindhovense Citea er volgens de RDW er 5 heeft. Lijkt me aannemelijk dat dit een van de streekvarianten is voor EBS.
Laatst gewijzigd door ThatPCDude op do 21 sep 2023, 15:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!
Buschauffeur i.o. voor Arriva in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
Buschauffeur i.o. voor Arriva in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)
OV magazine en de EBS website.
Citaat:
“(Bron: artikel OV Magazine) - De Nederlandse bussenbouwer VDL gaat 193 elektrische Citea-bussen bouwen voor EBS. Die moeten in december 2023 voor vijftien jaar gaan rijden in de nieuwe concessie Zaanstreek-Waterland. De voertuigen worden in september geleverd.”
Citaat:
“(Bron: artikel OV Magazine) - De Nederlandse bussenbouwer VDL gaat 193 elektrische Citea-bussen bouwen voor EBS. Die moeten in december 2023 voor vijftien jaar gaan rijden in de nieuwe concessie Zaanstreek-Waterland. De voertuigen worden in september geleverd.”
-
- Berichten: 54
- Lid geworden op: di 25 apr 2023, 15:19
- Locatie: Amsterdam
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)
Volgens VDL gaat het inderdaad om levering vanaf september. Maar het betreft volgens VDL type LE, bovengenoemde registratie is een LF. Zou betekenen dat betreffende bus niet voor EBS is.
Het GVB krijgt daarentegen wel type LF-122::Met maar liefst 193 nieuwe generatie VDL Citea’s zal EBS in december 2023 de nieuw gevormde concessie Zaanstreek-Waterland starten. De voertuigen, volledig gebaseerd op een elektrische aandrijflijn, zullen vanaf september worden geleverd. Voor VDL Bus & Coach is dit de grootste order elektrische voertuigen tot nu toe.
VDL Bus & Coach levert 60 nieuwe generatie VDL Citea’s van het type LE-122 en 133 VDL Citea’s LE-135. De VDL Citea’s LE-135 worden zowel in R-Net als in M-Net uitvoering geleverd. De voertuigen worden voorzien van batterijpakketten met respectievelijk een capaciteit van 490 kWh (LE-122) en 552 kWh (LE-135). (VDL)
VDL Bus & Coach gaat 30 gelede nieuwe generatie VDL Citea’s van het type LF-181 en 54 VDL Citea’s van het type LF-122 leveren.
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)
EBS krijgt de LE variant. Dus die LF is wss voor GVB.
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)
Het is in ieder geval ambitieus. Of het gaat werken zal de tijd leren.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)
De tijd zal het inderdaad gaan leren. Het is in elk geval verfrissend om te zien dat EBS er met veel initiatief en offensief in wilt gaan. Connexxion en GVB bekijken momenteel alleen maar hoe ze verder kunnen afschalen snijden in de dienstregelingen.
Het verschil tussen het gebied boven Amsterdam CS (EBS) en daaronder (Connexxion en GVB) lijkt wel heel groot te worden.
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)
Ach, zo gaat dat meestal bij de start van een nieuwe concessie periode. Gouden bergen beloven met hogere frequenties, nieuwe / vernieuwde verbindingen en met een aantal jaar is veel weer terug bij af omdat het niet werkt! Het is in elk geval een positieve insteek, hopelijk dat het ze lukt om goed te starten. Voldoende personeel en voldoende bussen lijkt mij een hele grote uitdaging te worden.BusOV40 schreef: ↑vr 22 sep 2023, 08:40De tijd zal het inderdaad gaan leren. Het is in elk geval verfrissend om te zien dat EBS er met veel initiatief en offensief in wilt gaan. Connexxion en GVB bekijken momenteel alleen maar hoe ze verder kunnen afschalen snijden in de dienstregelingen.
Het verschil tussen het gebied boven Amsterdam CS (EBS) en daaronder (Connexxion en GVB) lijkt wel heel groot te worden.
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)
Het OV in Waterland / Zaanstreek heb ik altijd al beter gevonden dan in Amstelland. Wellicht trekt goede kwaliteit ook meer reizigersHet verschil tussen het gebied boven Amsterdam CS (EBS) en daaronder (Connexxion en GVB) lijkt wel heel groot te worden.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
-
- Berichten: 238
- Lid geworden op: za 07 dec 2013, 17:38
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)
Ik had niet gedacht dat EBS zoveel zou kunnen bieden, zeker als je dat vergelijkt met het niveau van de andere concessies in deze provincie. Ik vermoed dat EBS een dusdanige groei verwacht dat zij minder afhankelijk zullen zijn van de vergoeding van de vervoersregio. Hopelijk lukt het EBS.BusOV40 schreef: ↑vr 22 sep 2023, 08:40 De tijd zal het inderdaad gaan leren. Het is in elk geval verfrissend om te zien dat EBS er met veel initiatief en offensief in wilt gaan. Connexxion en GVB bekijken momenteel alleen maar hoe ze verder kunnen afschalen snijden in de dienstregelingen.
Het verschil tussen het gebied boven Amsterdam CS (EBS) en daaronder (Connexxion en GVB) lijkt wel heel groot te worden.
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)
Zijn we vergeten dat ebs bijna failliet was omdat ze Waterland hadden overschat.TreinenFreak schreef: ↑wo 27 sep 2023, 01:21Ik had niet gedacht dat EBS zoveel zou kunnen bieden, zeker als je dat vergelijkt met het niveau van de andere concessies in deze provincie. Ik vermoed dat EBS een dusdanige groei verwacht dat zij minder afhankelijk zullen zijn van de vergoeding van de vervoersregio. Hopelijk lukt het EBS.BusOV40 schreef: ↑vr 22 sep 2023, 08:40 De tijd zal het inderdaad gaan leren. Het is in elk geval verfrissend om te zien dat EBS er met veel initiatief en offensief in wilt gaan. Connexxion en GVB bekijken momenteel alleen maar hoe ze verder kunnen afschalen snijden in de dienstregelingen.
Het verschil tussen het gebied boven Amsterdam CS (EBS) en daaronder (Connexxion en GVB) lijkt wel heel groot te worden.
De geschiedenis kan / zal zich herhalen!
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)
EBS heeft via een nieuwsbrief laten weten dat er 20 Citea's (euro 6) zullen instromen in de nieuwe concessie, in afwachting op de nieuwe Citea's. Vanaf januari zullen de eerste Citea's NG instromen en dit zou rond mei afgerond moeten zijn.
De 10 gelede Citea's zullen ook blijven (voorlopig?). De MidCity's zullen wel op tijd instromen.
De 10 gelede Citea's zullen ook blijven (voorlopig?). De MidCity's zullen wel op tijd instromen.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)
Die citea's komen waarschijnlijk uit Berlijn.
-
- Berichten: 200
- Lid geworden op: di 18 jan 2011, 01:23
- Locatie: Krommenie
- Contacteer:
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)
Welke nieuwsbriefovVeluwe schreef: ↑do 19 okt 2023, 14:03 EBS heeft via een nieuwsbrief laten weten dat er 20 Citea's (euro 6) zullen instromen in de nieuwe concessie, in afwachting op de nieuwe Citea's. Vanaf januari zullen de eerste Citea's NG instromen en dit zou rond mei afgerond moeten zijn.
De 10 gelede Citea's zullen ook blijven (voorlopig?). De MidCity's zullen wel op tijd instromen.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8788
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)
Intern?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)
Interne nieuwsbrief van EBS, gedeeld in een Facebook groep.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)
Blijven de Scania's dan voorlopig ook rijden?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8788
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)
Ga ik wel vanuit. Al vraag ik mij af of er dan voldoende bussen zijn, als je de 30 (20 euro 6 +10 elektrische) Citea's meerekent.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)
Eén van de speerpunten van deze nieuwe concessie was zero-emissie vanaf dag 1. EBS levert niet wat ze beloofd hebben. En daar krijgen ze een goede dauw voor. Er komt een boete van €2 miljoen euro voor de tekortkoming (€25.000 boete per rit die niet zero-emissie is): https://vervoerregio.bestuurlijkeinform ... 6b6ebc6b4b.
Ga er maar aan staan. Wellicht heeft EBS toch iets teveel gouden bergen beloofd. De implementatieboete van Connexxion van 4 ton voor AML was al gigantisch, maar €2 miljoen is echt veel.
Ga er maar aan staan. Wellicht heeft EBS toch iets teveel gouden bergen beloofd. De implementatieboete van Connexxion van 4 ton voor AML was al gigantisch, maar €2 miljoen is echt veel.
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)
Lijkt me dat ze die rekening gewoon (gedeeltelijk) doorschuiven naar vdl.
🍉
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8788
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)
Ze zijn wel heel snel met dreigen met boetes. Sowieso kan EBS niets doen aan de late instroom van de VDL’s. Gaan ze diezelfde boete nu ook bij het GVB opleggen? Ook daar zijn de VDL’s immers vertraagd…
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
-
- Berichten: 200
- Lid geworden op: di 18 jan 2011, 01:23
- Locatie: Krommenie
- Contacteer:
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)
Dat kan zo zijn, maar de VRA kan in dit geval niet niets doen. Niet leveren wat je wel beloofd hebt (en al helemaal wat domweg geëist is) betekent dat je je bod niet gestand doet. Als jij mij vraagt om een marmeren vloer te leggen en ik leg er voor onbepaalde tijd laminaat in, dan heb ik ook een probleem, al geef ik veertig excuses over waarom ik geen marmer kan leveren: geen vervoer, marktomstandigheden, de groeve in Carrara staakt, etcetera...
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)
En ik vermoed dat het in het geval van de GVB dus ook niet om een concessie-eis gaat maar iets wat men daarbuitenom met de VRA heeft overlegd.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten