Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Suus
Contacteer:

Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Bron? PostNL beweert dat alle postzegels met een zegelwaarde of eurowaarde geldig zijn en blijven.

https://www.postnl.nl/klantenservice/ta ... ostzegels/
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
ICE11

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ICE11 »

umbusko schreef: ma 25 sep 2023, 15:57 Maar je kunt natuurlijk wel nog gewoon een velletje postzegels kopen, en sinds daar geen prijs meer op staat maar een 1 of een 2 blijven die eeuwig* goed.

(* garanties tot de voordeur)
Weet je hoe lang ik nu dat de era van de ansichtkaart langzamerhand verleden tijd is (en de toenmalige ontvangers er helaas ook niet meer zijn) aan zo een velletje heb... ;) Zeker een jaar of drie tot vier en dan is het nog extra lastig dat er verschillende zegels voor binnen- en buitenland zijn (kennen wij in Duitsland niet, daar staat steeds de waarde in cent op dus je kan ze voor alles gebruiken). Maar toevallig kwam ik gisteren bij een postkantoor langs en heb de mevrouw daar even gevraagd. Volgens haar zijn ook de daar uitgeprintte "postzegels" ondanks er een datum op staat onbeperkt geldig.
TffpaA
Donateur

Bericht door TffpaA »

Ik heb laatst ook nog hard moeten zoeken naar een postkantoor waar ik een telegram kon versturen. En de bank waar ik aan de balie mijn geld op kon nemen is ook al dicht.

Het wordt de gewone burger zo wel steeds lastiger gemaakt, ja -0-
umbusko
Donateur

Bericht door umbusko »

Ik verstuur al mijn post in Duitsland direct vanaf het postkantoor (waar ik naar het werk toch altijd al langskom), want dat Duitse tariefsysteem, daar word ik niet wijs uit.

Ik heb ooit geprobeerd een velletje postzegels voor Europa te kopen bij een winkel met kantoorbenodigdheden en daar Duitse binnenlandse zegels voor teruggekregen (10 cent te weinig of zo per zegel). Ik dat vel dus terugbrengen, hadden ze helemaal geen andere zegels :') , wel mijn geld terug en sindsdien ga ik liever langs het postkantoor waar zij het voor me uitrekenen.
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Ik heb thuis mooie postzegels met Nederlandse natuur voor de verjaardagskaarten die ik verstuur. Laatst vond ik toevallig ook nog een ongebruikt vel decemberzegels uit 2015, dus de mensen die dit jaar van mij een kerstkaart krijgen nu weten alvast wat ze op hun envelop kunnen aantreffen :lol:

Op kantoor ligt al een paar jaar een rol van oorspronkelijk 200 postzegels waarde Nederland 1 die maar niet op raakt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
PHS

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op di 19 dec 2023, 10:01, 1 keer totaal gewijzigd.
ICE11

Bericht door ICE11 »

umbusko schreef: di 26 sep 2023, 11:14 Ik verstuur al mijn post in Duitsland direct vanaf het postkantoor (waar ik naar het werk toch altijd al langskom), want dat Duitse tariefsysteem, daar word ik niet wijs uit.

Ik heb ooit geprobeerd een velletje postzegels voor Europa te kopen bij een winkel met kantoorbenodigdheden en daar Duitse binnenlandse zegels voor teruggekregen (10 cent te weinig of zo per zegel). Ik dat vel dus terugbrengen, hadden ze helemaal geen andere zegels :') , wel mijn geld terug en sindsdien ga ik liever langs het postkantoor waar zij het voor me uitrekenen.
Maar dat was dan fout van de verkoper dat hij zegels met een te kleine waarde verkocht. ;) Enige verschil met het nederlandse tarifsysteem is dat wij niet met 1, 2 enzo hanteren maar met "echte" centen. Dus als je een zegel voor 85 Cent hebt (Standardbrief binnenland) moet je voor buitenland nog een zegel van 25 Cent bijplakken. Daarboven is het zoals in Nederland afhankelijk van gewicht en bestemming, enige verschil is dat ook het formaat ("gewone" brief of alles wat groter is) een rol speelt.
umbusko
Donateur

Bericht door umbusko »

Klopt, ze waren niet zo snugger in die winkel. :') Maar inderdaad, toen ik eens iets in een groter formaat moest opsturen was ik opeens meer dan €3 kwijt. :X Vroeger ging het in Nederland ook aan de hand van de waarde en werd ik daar ook wel wijs uit, maar hier in Duitsland laat ik het liever het postkantoor uitzoeken.
ODRAIL

Bericht door ODRAIL »

ICE11 schreef: di 26 sep 2023, 10:55
umbusko schreef: ma 25 sep 2023, 15:57 Maar je kunt natuurlijk wel nog gewoon een velletje postzegels kopen, en sinds daar geen prijs meer op staat maar een 1 of een 2 blijven die eeuwig* goed.

(* garanties tot de voordeur)
Weet je hoe lang ik nu dat de era van de ansichtkaart langzamerhand verleden tijd is (en de toenmalige ontvangers er helaas ook niet meer zijn) aan zo een velletje heb... ;) Zeker een jaar of drie tot vier en dan is het nog extra lastig dat er verschillende zegels voor binnen- en buitenland zijn (kennen wij in Duitsland niet, daar staat steeds de waarde in cent op dus je kan ze voor alles gebruiken). Maar toevallig kwam ik gisteren bij een postkantoor langs en heb de mevrouw daar even gevraagd. Volgens haar zijn ook de daar uitgeprintte "postzegels" ondanks er een datum op staat onbeperkt geldig.
Heb je het nu over uitgeprinte Nederlandse of Duitse zegels (want daar is wel verschil in)?
Tom024
OVNL-beheerder

Bericht door Tom024 »

Hotels die €15,50 voor een ontbijt durven vragen. :')

Bedankt, dan loop ik wel even langs de bakker.
VIRM

Bericht door VIRM »

Inmiddels is rond dat bedrag redelijk standaard in de hotelwereld.
Beul van de blindegeleidelijn
en-es

Bericht door en-es »

Ontbijten onder de 10 euro worden schaars. Nou vind ik 15 euro niet heel erg zolang het een goed ontbijt in een prima sfeer is. Waar ik een hekel aan heb zijn overvolle ontbijtruimtes.
hauptbahnhof

Bericht door hauptbahnhof »

Het nare van dat soort goedkope ontbijten is dat ze te karig zijn. Continentaal en weinig keus.
Ik ben dan ook grote fan van engels ontbijt en meestal betaal ik daar echt 25-30 euro per ontbijt voor (tenzij ik het goedkoper kan krijgen met een of andere actie).
ArrivaBas
Contacteer:

Bericht door ArrivaBas »

Tom024 schreef: di 26 sep 2023, 17:50 Hotels die €15,50 voor een ontbijt durven vragen. :')

Bedankt, dan loop ik wel even langs de bakker.
15 euro per persoon per nacht voor een ontbijtbuffet is inmiddels schering en inslag bij alle hotelketens die onder Accor vallen (Ibis, Mercure etc.) Daar pasten wij met de Interrail ook voor, gezien we elke keer voor hetzelfde bedrag twee ontbijtjes konden scoren bij de bakker of Backwerk. :X
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Meltrain
Donateur

Bericht door Meltrain »

hauptbahnhof schreef: di 26 sep 2023, 20:00 Ik ben dan ook grote fan van engels ontbijt en meestal betaal ik daar echt 25-30 euro per ontbijt voor (tenzij ik het goedkoper kan krijgen met een of andere actie).
Ik heb laatst in Londen €32,50 betaald voor 2x English breakfast, een koffie en een cappuccino.
Dat was inclusief 12,5% "service toeslag", dus ik denk dat een enkel ontbijtje (zonder drank) 10 tot 12 euro kostte.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
ICE11

Bericht door ICE11 »

ODRAIL schreef: di 26 sep 2023, 17:21 Heb je het nu over uitgeprinte Nederlandse of Duitse zegels (want daar is wel verschil in)?
Nederlandse.
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Mwah. Bij Ibis is het vaak iets van 13 euro, exclusief nog de korting die je krijgt als je lid bent van ALL als je het er meteen online bijboekt. Ik kom sowieso te vaak, ik sta op de drempel om ALL gold member te worden :lol:

Het hangt van mijn planning af of ik het doe (hoe laat moet ik weg, hoe laat start het ontbijt), maar meestal doe ik het wel want gemakkelijk en over het algemeen is de prijs beter dan convenience winkels op het station. Bedoel, voor twee koffie, jusje, bakje fruit of een stuk fruit, twee broodjes met beleg en iets zoets ben je toch al snel bijna hetzelfde bedrag kwijt. En zeker in Duitsland hebben ze ook vaak nog van die kleine braadworstjes of gehaktballetjes :P
Chrysa

Bericht door Chrysa »

Ik ben groot fan van de Lidl naast station St Quentin. *O*
hauptbahnhof

Bericht door hauptbahnhof »

Meltrain schreef: di 26 sep 2023, 21:03 Ik heb laatst in Londen €32,50 betaald voor 2x English breakfast, een koffie en een cappuccino.
Dat was inclusief 12,5% "service toeslag", dus ik denk dat een enkel ontbijtje (zonder drank) 10 tot 12 euro kostte.
Neem aan dat het niet bij een hotel is? Afhankelijk van welk hotel ik zit (meestal een Novotel), neem ik soms wel ontbijt en soms niet. En als ik het niet neem, dan ga ik vaak om de hoek bij Tower Hill-station ook ontbijten. Is ook stuk goedkoper dan in het hotel.
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Ik wil graag even mijn allergrootste waardering voor Tilburg uitspreken.

Daar gaan ze namelijk al het afval uit Rotterdam, Den Haag en randgemeentes opslaan. Zo zijn wij weer even uit de shit nu de vuilverbrandingsinstallatie is uitgebrand en een kleine dioxinecrisis heeft veroorzaakt.

Leve Tilburg *O*
Tom024
OVNL-beheerder

Bericht door Tom024 »

Typisch Tilburg. :Y
PHS

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op di 19 dec 2023, 09:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Meltrain
Donateur

Bericht door Meltrain »

hauptbahnhof schreef: wo 27 sep 2023, 01:29
Meltrain schreef: di 26 sep 2023, 21:03 Ik heb laatst in Londen €32,50 betaald voor 2x English breakfast, een koffie en een cappuccino.
Neem aan dat het niet bij een hotel is? Afhankelijk van welk hotel ik zit (meestal een Novotel), neem ik soms wel ontbijt en soms niet. En als ik het niet neem, dan ga ik vaak om de hoek bij Tower Hill-station ook ontbijten. Is ook stuk goedkoper dan in het hotel.
Het was een restaurant dat volgens mij wel een connectie had met een hotel, maar niet het hotel waar wij sliepen.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
PHS

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op di 19 dec 2023, 09:52, 1 keer totaal gewijzigd.
rikthoff

Bericht door rikthoff »

Die mail heb ik inderdaad ook gehad. Maar buiten de standaard buitenlandse telefoonnummers die geen voicemail inspreken, aardige meisjes die heul graag willen afspreken via Whatsapp (of aannemen dat ik van de Immigratiedienst ben), en de bulk aan mail die op mijn spamaccount binnenkomt (en dus niet op mijn primaire mailadres) heb ik nog niets van dit incident gemerkt :)

En aan vertragingen doet Arriva op mijn vaste traject niet. Ze gooien liever op het laatste moment de hele trein uit de DRGL :(
Plaats reactie