Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Busseninportland schreef: ↑di 29 aug 2023, 08:20
Bij Kleiweg is de chauffeurstekort ook het grootst op dit moment.
Bemined schreef: ↑ma 28 aug 2023, 17:18
Zo snel gezien gaan de lijnen 30, 36, 77, 97 en 98 vaker rijden in de spits en gaan de lijnen 70 en 283 weer de volledige route rijden.
Hopelijk zijn de tijden in Portland dan ook verbeterd in de spits, want dan zijn er letterlijk 3 bussen achter elkaar naar Zuidplein. Als je ze alle 3 mist moet je 30 minuten in de spits wachten bij een 6-4-2 dienstregeling naar Zuidplein.
In de spits blijken die 3 bussen achter elkaar naar Zuidplein rond 07:35/07:40 uur broodnodig, alle 3 de bussen zitten tot de voorruit vol en moeten bij haltes Biezenlaan/Regenboog met enige regelmaat reizigers laten staan. Voor reizigers die iets slimmer zijn dan de rest, die stappen in buurtbuslijn 602 die achter de lijn 82/183/283 in Portland aan rijdt en staan in 8 minuten op metrostation Rhoon en wachten geen 20/30 minuten en zijn zo toch op tijd in de stad met de metro. Meerdere keren gezien dat lijn 602 met goede bezetting uit Portland koers maakte naar Rhoon/Poortugaal.
In de spits ook 142 en 144. Bomvol en sommige mensen kunnen niet erin. Komt ook door het wegvallen van lijn 23. Sommige andere mensen nemen de 2, 70, 83 en 183. Ben je ook snel in de stad.
Trams zijn geweldig, waarom bouwen we er niet meer van?
Weet iemand of het perron van lijn C richting De Terp op Tussenwater schuin loopt? Van buiten het station lijkt het alsof het perron erg schuin loopt, maar dat wordt niet in de metro omgeroepen, in tegenstelling tot Wilhelminaplein.
Dat perron ligt inderdaad in een helling omhoog. De helling is nodig om vlak na het station in oostelijke richting door middel van een viaduct over de sporen van metrolijn D heen te gaan.
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
^^Niet stilzwijgend. Werd wel netjes gecommuniceerd via diverse kanalen door de RET. Ook vele andere buslijnen rijden weer vaker en/of hun volledig route.
HSG3 schreef: ↑za 23 sep 2023, 18:11
Even tussendoor,
Weet iemand of het perron van lijn C richting De Terp op Tussenwater schuin loopt? Van buiten het station lijkt het alsof het perron erg schuin loopt, maar dat wordt niet in de metro omgeroepen, in tegenstelling tot Wilhelminaplein.
rooddolfijn schreef: ↑za 23 sep 2023, 19:44
Dat perron ligt inderdaad in een helling omhoog. De helling is nodig om vlak na het station in oostelijke richting door middel van een viaduct over de sporen van metrolijn D heen te gaan.
De hellingsgraad op station Tussenwater is minder dan op station Wilhelminaplein.
Op station Wilhelminaplein is de helling in het dusdanig dat het problemen op kan leveren voor kinderwagens, rolstoelen enz. op station Tussenwater is dit niet het geval. En dus lijkt een omroep in de metro niet nodig.
Oorspronkelijke SG3 lijkt defect gegaan te zijn onderweg naar Nesselande, RSG3 was blijkbaar in de buurt om de dienst direct over te nemen. In het weekend rijdt er wel vaker RSG3 rond in deze hoek vanwege instructie.
Overigens is vandaag de winterdienstregeling van start gegaan op lijn B, lijn B rijdt dus tot half mei nog maar eens per half uur naar Hoek van Holland Strand op zondag.
Gaat lijn A eigenlijk ooit nog de beloofde route naar Vlaardingen rijden? Het lijkt al een beste tijd op officieeltijdelijkmaarstilzwijgendpermanent ingekort.
En de spitsmetro's naar Pijnacker Zuid. Volgens mij zijn deze nooit formeel wegbezuinigd, maar is er gezegd dat ze weer opgestart zouden worden 'zodra het nodig is'. Dat is alleen een rekbaar begrip.
Als personeel nog een probleem is zou men als alternatief met viertjes kunnen gaan rijden op lijn D. Dat is ook overdag geen overbodige luxe want ook buiten de spits zit lijn D soms goed vol in het centrum. Momenteel is naast personeel echter ook materieel nog een probleem, want ook op lijn A reed zowel gisteren als vandaag weer een solo SG3.
Het is ook zo zonde dat de RET standvastig met standaard 12 meter bussen rijden die niet optimaal zijn voor de drukke lijnen en niet met een gedeeltelijke vloot gelede bussen kan rijden om toch meer capaciteit aan te bieden met minder personeel. Je wordt zo gedwongen om met minimale middelen een minimale dienstregeling te rijden wat eigenlijk veel efficiënter had gekunt.