Nog niks over gehoord. Hoop van niet, dat resulteert altijd in chaos en overvolle bussen en is daardoor juist antireclame. Liever heel december 50% korting op vijf reizen of zo.
Concessie Twente (2024-2028)
Re: Concessie Twente (2024-2028)
Re: Concessie Twente (2024-2028)
@DPDelft Niet helemaal waar, in Brabant rijden ze ook.
Re: Concessie Twente (2024-2028)
Onder de uitzonderingsregel die binnenkort afgelopen is.
You only live once, but if you do it right, once is enough
Re: Concessie Twente (2024-2028)
Echter zijn dit geen lagevloersbusjes. Tribus heeft ondertussen ook de e-Civitas in het assortiment. Alleen ik kan niet vinden hoe zwaar deze bus precies is.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Re: Concessie Twente (2024-2028)
Dat zijn elektrische buurtbussen maar die hebben geen lage vloer en zijn dus niet toegankelijk. 8 persoons bussen in elektrische invoering zijn inderdaad beschikbaar maar voor ov is toegankelijkheid ook belangrijk.
-
- Berichten: 888
- Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40
Re: Concessie Twente (2024-2028)
Het zijn de 6818 en 6819.
Laatst gewijzigd door Lijn 45 op wo 11 okt 2023, 10:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Concessie Twente - ZHO (2024-2028)
En doordat je een hele sightseeingtour van de Graven Es en De Thij krijgt is het nauwelijks nog aantrekkelijk om vanaf Oldenzaal-Centrum met lijn 60 mee te gaan (je kunt net zo goed bij de halte bij de rotonde Schipleidelaan/Vondellaan/Ossemaatstraat/Bornsedijk uitstappen en naar het centrum lopen). Het kleine rondje op De Thij van de oude lijn 60 is inderdaad veel aantrekkelijker. En als Arriva toch lekker achterop De Thij wil crossen, maak dan een apart lijntje… 65 ofzo. (ja, ik weet dat dat Hengelo - Tubbergen wordt, but for old times sake)gkw1969 schreef: ↑do 05 okt 2023, 17:21 - Lijn 60 is, en dat had ik al eerder aangegeven, een leuke met heen en terug via Het Nardusboer. Daar wordt je als chauffeur niet vrolijker van en kost veel tijd. Het aantal passagiers is daar nou ook nog niet zodanig hoog dat het nodig is. De oude lijn 60 in ere herstellen via de Johanna van Burenlaan was beter geweest, mogelijk met het oude rondje "De Thij". Jammer dat ze dat toen hebben afgeschaft.
Benieuwd hoe dat in de ochtendspits gaat. Lijn 62 kreeg er (weliswaar pré-corona) een paar jaar geleden nog structurele ritten bij, die nu ook weer aardig vol zitten. Nu denkt Arriva het op te lossen met 4 bussen per uur op lijn 62 in de ochtend- en middagspits. Ik ben bang dat het in december er weer met de benen uithangen wordt, omdat 60 dus weg is van de route via Lonneker.
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Concessie Twente (2024-2028)
Lijn 60 is dan ook niet bedoeld voor reizigers uit Oldenzaal-Centrum om rechtstreeks naar Enschede te gaan, maar juist voor inwoners van De Thij en Graven Es om naar Enschede en naar het centrum en het station in Oldenzaal te gaan.
Re: Concessie Twente (2024-2028)
Maar even over de nieuwe bus 5. Deze rijdt neem ik aan ook langs het van Heekplein. Er gaan dus 2 bussen bijna tegelij langs het Van Heekplein richting Helmerhoek? Dat bus 2 er langs gaat is logisch i.v.m de P+R. Maar is 2 bussen niet wat te veel van het goede daar?
Re: Concessie Twente - ZHO (2024-2028)
Lijn 60 is ook helemaal niet bedoeld voor reizigers vanuit Oldenzaal-Centrum naar Enschede denk ik: hij is er voor reizigers ten noorden van de rondweg. En omdat die nu vrijwel allemaal met de nieuwe 60 zullen reizen zitten ze niet meer in de bussen via Lonneker die daardoor meer ruimte hebben voor reizigers van/naar station Oldenzaal. Daarnaast zal de 60 ook tussen De Thij en het station rustiger worden: reizigers naar Enschede reizen straks in de andere richting.Dre schreef: ↑zo 08 okt 2023, 23:18En doordat je een hele sightseeingtour van de Graven Es en De Thij krijgt is het nauwelijks nog aantrekkelijk om vanaf Oldenzaal-Centrum met lijn 60 mee te gaan (je kunt net zo goed bij de halte bij de rotonde Schipleidelaan/Vondellaan/Ossemaatstraat/Bornsedijk uitstappen en naar het centrum lopen). Het kleine rondje op De Thij van de oude lijn 60 is inderdaad veel aantrekkelijker. En als Arriva toch lekker achterop De Thij wil crossen, maak dan een apart lijntje… 65 ofzo. (ja, ik weet dat dat Hengelo - Tubbergen wordt, but for old times sake)gkw1969 schreef: ↑do 05 okt 2023, 17:21 - Lijn 60 is, en dat had ik al eerder aangegeven, een leuke met heen en terug via Het Nardusboer. Daar wordt je als chauffeur niet vrolijker van en kost veel tijd. Het aantal passagiers is daar nou ook nog niet zodanig hoog dat het nodig is. De oude lijn 60 in ere herstellen via de Johanna van Burenlaan was beter geweest, mogelijk met het oude rondje "De Thij". Jammer dat ze dat toen hebben afgeschaft.
Benieuwd hoe dat in de ochtendspits gaat. Lijn 62 kreeg er (weliswaar pré-corona) een paar jaar geleden nog structurele ritten bij, die nu ook weer aardig vol zitten. Nu denkt Arriva het op te lossen met 4 bussen per uur op lijn 62 in de ochtend- en middagspits. Ik ben bang dat het in december er weer met de benen uithangen wordt, omdat 60 dus weg is van de route via Lonneker.
In de halfuursdienst rijdt de 5 een kwartier verschoven vanaf de 2, hoe het in de kwartiersdienst zit weet ik zo niet.Jelmer4 schreef: ↑ma 09 okt 2023, 12:35 Maar even over de nieuwe bus 5. Deze rijdt neem ik aan ook langs het van Heekplein. Er gaan dus 2 bussen bijna tegelij langs het Van Heekplein richting Helmerhoek? Dat bus 2 er langs gaat is logisch i.v.m de P+R. Maar is 2 bussen niet wat te veel van het goede daar?
-
- Berichten: 272
- Lid geworden op: wo 29 nov 2023, 22:52
- Locatie: Omgeving Hardenberg
Re: Concessie Twente (2024-2028)
https://www.tubantia.nl/oldenzaal/arriv ... SRX1ghJEOs
In dit nieuwsbericht staat vermeld ov 1ste dag gratis reizen.
Bus 30 naar Hoogeveen vertrekt over 2 minuten. Ohnee toch niet die is van ebs dus de rit valt uit! :)
Re: Concessie Twente (2024-2028)
Alleen jammer dat deze achter de betaalmuur zit.
You only live once, but if you do it right, once is enough
Re: Concessie Twente (2024-2028)
♪♫ Graai, pak, grijp, jat, naai, pik en bedonder ♪♫
Re: Concessie Twente (2024-2028)
Volgens mij kan die regiodirecteur net zo goed dromen en fantaseren als d'r eigen baas.
De grootte van Arriva maakt dat die er ook het volste vertrouwen in heeft dat er op tijd negen treinen zijn om de spoorverbinding Zutphen-Oldenzaak mee te rijden. De huidige treinen van Keolis worden het namelijk niet. „Die negen komen uit een vloot van 10.000 treinen. Welke het precies zijn, onthullen we in het najaar”, aldus Hollander.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Concessie Twente (2024-2028)
Wereldwijd 10.000 treinen. Maar ze blijven trouw aan mat wat al in NL rijdt. inmiddels staan op Arnhem Berg al 5 lintjes in blauwnet uitvoering.
You only live once, but if you do it right, once is enough
Re: Concessie Twente (2024-2028)
Klopt, ik kan ze vanachter mijn tablet 24/7 zien staan
Laatst gewijzigd door cassie127 op di 10 okt 2023, 22:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Concessie Twente (2024-2028)
Dat lijkt me een goede (Olden)zaak.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Concessie Twente (2024-2028)
, aangepast
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Concessie Twente (2024-2028)
Arriva stelt trouwens dat de reistijd van station Enschede naar de Helmerhoek flink afneemt:
"Via deze nieuwe route zijn inwoners van Helmerhoek met lijn 5 veel sneller in het centrum en bij het station. Hun reistijd neemt af van 24 naar 16 minuten!". Dat kan je niet voor de hele wijk stellen, want de ene lijn komt via de zuidkant de wijk in en de andere vanaf de noordkant. De wijk heeft 7 haltes met allemaal een andere reistijd vanaf het station. Volgens mij geldt dit vergelijk alleen voor het eindpunt van lijn 2 en dus de nieuwe lijn 5, maar daarmee wordt het veel mooier voorgesteld dan het is. Als je een centrale halte in de wijk pakt (dat logischer is), zal de nieuwe lijn 5 niet sneller zijn denk ik.
"Via deze nieuwe route zijn inwoners van Helmerhoek met lijn 5 veel sneller in het centrum en bij het station. Hun reistijd neemt af van 24 naar 16 minuten!". Dat kan je niet voor de hele wijk stellen, want de ene lijn komt via de zuidkant de wijk in en de andere vanaf de noordkant. De wijk heeft 7 haltes met allemaal een andere reistijd vanaf het station. Volgens mij geldt dit vergelijk alleen voor het eindpunt van lijn 2 en dus de nieuwe lijn 5, maar daarmee wordt het veel mooier voorgesteld dan het is. Als je een centrale halte in de wijk pakt (dat logischer is), zal de nieuwe lijn 5 niet sneller zijn denk ik.
Re: Concessie Twente (2024-2028)
Niet sneller, maar wel een extra reismogelijkheid: elk kwartier ipv elk half uur 's avonds en op zondag.
Re: Concessie Twente (2024-2028)
Kan iemand dan de "materieel soort" aanpassen op die website? Staat nu dat het een dieselbus is. RDW geeft inderdaad elektriciteit op als brandstofsoort.
Re: Concessie Twente (2024-2028)
Welk rijbewijs zou je dan moeten hebben? D of C?
Ik denk C,(1) omdat je dit ook voor een camper nodig hebt.
D is voor meer dan 8 personen,, toch? Of staat dat er weer los van?
Er komt overigens wel EU regelgeving omtrent dit onderwerp..dat duurt nog even.. en de minister wil de uitzonderingsregel niet verlengen.. tja..?? Waarom moeilijk maken als de praktijk nu redelijk functioneert?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten