Typefoutje, moest lastiger zijn.

Typefoutje, moest lastiger zijn.
Het gaat erom dat je met zo min mogelijk personeel zo veel mogelijk passagiers kunt vervoeren. Dus zul je nu zoveel mogelijk ritten met geleed uit moeten vervoeren waardoor je geen extra DRU nodig hebt om meer ritten op 119 uit te voeren.regenmaker schreef: ↑wo 11 okt 2023, 18:07 Ik snap die afkeer niet van DRU naar ASML. De ritten naar ASML zitten in de ochtendspits vol, zelfs nu er met geleed wordt gereden. Je moet die 20.000+ werknemers en scholieren van het summa college toch vervoeren.
Als je de Kempen-as opwaardeert naar geleed ben je in de tegenspits lucht aan het vervoeren, zonde van de DRU.
Makkelijker gezegd dan gedaan. De capaciteit van deelfietsen van ASML is onlangs vergroot, maar als je rond 8 uur op het station aankomt, zijn de deelfietsen al op.huibf schreef: ↑wo 11 okt 2023, 18:30Daarnaast zet ASML ook vol in op deelfietsen, dus waarom zouden werknemers van ASML dan niet kunnen fietsen.regenmaker schreef: ↑wo 11 okt 2023, 18:07 Ik snap die afkeer niet van DRU naar ASML. De ritten naar ASML zitten in de ochtendspits vol, zelfs nu er met geleed wordt gereden. Je moet die 20.000+ werknemers en scholieren van het summa college toch vervoeren.
Als je de Kempen-as opwaardeert naar geleed ben je in de tegenspits lucht aan het vervoeren, zonde van de DRU.
Dubbeldekkers of inderdaad 14.5/15m bussen met evenveel capaciteit
Lijn 19 en 319 hebben ook in de Kempen te maken met capaciteitsproblemen.
Omdat ASML en tevens Eindhoven Airport een forse druk heeft op het voorzieningsniveau, kan de regio het allemaal niet meer bijbenen en moet eerst Helmond (stadsdienst,lijn 22, 24) daarna de Peel (lijn 23/25/26/123/321) en als laatste stap Eindhoven stad inleveren omdat er niet voldoende middelen zijn om de groei bij te benen (chauffeurs en financien)nog los van de druk op overige voorzieningen.regenmaker schreef: ↑wo 11 okt 2023, 18:07 Ik snap die afkeer niet van DRU naar ASML. De ritten naar ASML zitten in de ochtendspits vol, zelfs nu er met geleed wordt gereden. Je moet die 20.000+ werknemers en scholieren van het summa college toch vervoeren.
Ik zou geen apart net willen in de daluren, dat lijkt me erg onduidelijk, zoals vroeger een enkele keer per dag Achtste Barrier en Son gecombineerd.
Lijn 403 vind ik sowieso maar een rare lijn, vooral het stuk in Veldhoven en Oerle.
Lijkt mij ook het beste, Bravo Direct met 15m bussen zoals ook in bepaalde regio's op drukke HOV-lijnen wordt gedaan.CamilleKreemers schreef: ↑wo 11 okt 2023, 15:13 Ik dacht aan Bravo Direct op 15m zetten en die bussen naar Stad verplaatsen. De streek keijgt dan meer capaciteit.
Misschien kan Arriva ook bussen inzetten vanuit Uden, meteen via Veghel en daarna via de A50 naar ASML en HTC, dan hoeft niet iedereen via CS te reizenregenmaker schreef: ↑wo 11 okt 2023, 18:07 Ik snap die afkeer niet van DRU naar ASML. De ritten naar ASML zitten in de ochtendspits vol, zelfs nu er met geleed wordt gereden. Je moet die 20.000+ werknemers
Huibf had het niet over de daluren, maar alleen over 's avonds en in het weekend. In enkele steden is dit gebruikelijk, ik denk dan gelijk aan Münster (Westfalen). Het 's avonds en in het weekend combineren van lijnen lijkt mij beter dan frequenties op stadslijnen verlagen naar 1x/uur.
regenmaker schreef: ↑wo 11 okt 2023, 22:13 Het was ook het plan om directe bussen vanuit de regio naar ASML en HTC te laten rijden, maar is (voorlopig) afgeschoten door de provincie vanwege de kosten. Die hebben toch geen nut zolang de bussen niet over de vluchtstrook mogen rijden. Zeker op de ring staat het te vaak vast.
Het OV heeft een maatschappelijke functie en daar horen ook ritten op de minder goed bezette stadslijnen bij, immers daarvoor wordt oa subsidie voor verstrekt.regenmaker schreef: ↑wo 11 okt 2023, 22:13 Gelukkig ziet Hermes/Provincie wel de potentie van extra ritten naar ASML, want daar zit structureel te weinig capaciteit na covid.Als ik dat vergelijk met bezetting van sommige ritten op de stadsdienst dan begrijp ik de keuze wel.
Uiteindelijk is het inderdaad een politieke keuze om wel/geen extra geld vrij te maken voor het OVregenmaker schreef: ↑wo 11 okt 2023, 22:13 En dat deze slecht bezette ritten daarvoor het veld moeten ruimen, tja dan moet je de politiek aankijken dat men Engelstalige vluchtelingen niet als full time chauffeur kan opleiden en inzetten. Het is ook een politieke keuze om niet te investeren van het ov. Dus een beetje kort door de bocht om te zeggen dat er geen financiële middelen zijn.
Klopt, maar dat wil niet zeggen dat er ook veel verloren gaat, zoals de bediening van diverse kernen (ipv randbediening) of de summiere bereikbaarheid van oa Stiphout en Gemert-Bakelregenmaker schreef: ↑wo 11 okt 2023, 22:55 Maar serieus: de rest is hier zo negatief over de afschalingen. Terwijl zoiets niet zomaar tot stand komt. Deels is het een politieke keuze om te investeren in HOV en de economische hubs in de regio.
Elke 2 minuten en 24 seconden?
Eigenlijk spreek je jezef tegen
Hetzelfde kan je zeggen over al die scholierenritten. Waarom worden al die studenten voor nop met studenten OV vervoert, terwijl de bijdrage vanuit het rijk niet toerijkend is om de kosten van de vervoerders te dekken. Voor bedrijven betalen de reizigers gewoon de volledige ritprijs die ze vervolgens terugkrijgen vanuit het bedrijf. Ook voor de vervoerder is dit veel aantrekkelijker als hij opbrengstverantwoordelijk is.ZO6176 schreef: ↑do 12 okt 2023, 05:16 Toch blijf ik het vreemd vinden dat DAF een eigen lijnennet heeft voor het woon-,werkverkeer van hun eigen werknemers. Wanneer je rond 1545 bij de poort van DAF kijkt aan de Hugo van der Goeslaan is het een indrukwekkend aantal touringcars. En dat ASML dat niet heeft en hoeft. Stel je voor dat die touringcars voor DAF gewoon OV was dan houd je geen DRU over. Zijn er eigenlijk regels voor of een bedrijf dat zelf moet regelen?
Wellicht weet je dat ik in het Reizigersoverleg zit. Maar deze afschalingen is en een zeer korte tijd geregeld (2 maanden geleden 1ste aanzetten) daarna moet het ook nog in de chauffeursroosters gezet worden.regenmaker schreef: ↑wo 11 okt 2023, 22:55 Maar serieus: de rest is hier zo negatief over de afschalingen. Terwijl zoiets niet zomaar tot stand komt.
Scholieren hebben niet vaak geen alternatief ivm geen rijbewijs.regenmaker schreef: ↑do 12 okt 2023, 08:05
Hetzelfde kan je zeggen over al die scholierenritten. Waarom worden al die studenten voor nop met studenten OV vervoert, terwijl de bijdrage vanuit het rijk niet toerijkend is om de kosten van de vervoerders te dekken.
Dat is het dus ook. Lijn 2 en 4 doen namelijk niet onder aan de bezetting van lijn 403 in de avond en weekend. (Denk daarbij ook een 402 die op het gezamenlijk traject 403 makkelijk erbij kan hebben). Dat geldt ook voor lijn 406.regenmaker schreef: ↑do 12 okt 2023, 08:05 En dat deze slecht bezette ritten daarvoor het veld moeten ruimen,...
Hoe zie je dit met lijn 5 en 6 dan voor je? Ik denk dat het best een interessante oplossing kan zijn, maar ben benieuwd hoe jij het zou schetsen?rooddolfijn schreef: ↑wo 11 okt 2023, 22:31Huibf had het niet over de daluren, maar alleen over 's avonds en in het weekend. In enkele steden is dit gebruikelijk, ik denk dan gelijk aan Münster (Westfalen). Het 's avonds en in het weekend combineren van lijnen lijkt mij beter dan frequenties op stadslijnen verlagen naar 1x/uur.
Iets als volgt:
Lijn 2 & 3 combineren: zoals lijn 2 reed tot december 2019: via Blixembosch-Oost naar Blixembosch-West.
Lijn 4 wijzigt niet.
Lijn 5 & 6 verlengen naar Nuenen Oost. Korte ritten tot 't Hofke terugsturen via de N270 naar het Station voor snellere omlooptijden.
Lijn 7 combineren met lijn 12: Station - Statum - Aalst - Waalre - Veldhoven MMC
Lijn 8 rijdt over na de halte Philips Nederland via de Oude Bosschebaan naar halte De Grote Beek en weer verder naar Acht.
Lijn 9 rijdt via de route zoals lijn 3 deed tot december 2019.
Lijn 11 krijgt een lusje via Roosten ter vervanging van lijn 17.
Lijn 12 vervalt.
Lijn 14 rijdt door naar Zonderwijk, altijd 2x/uur en met gelede bussen.
Lijn 15 wijzigt niet.
Lijn 16 vervalt.
Lijn 17 vervalt.
Lijn 18 vervangt lijn 16 tussen Gagelbosch en het MMC.
Lijn 400 rijdt niet 's avonds, doet ie nu ook niet.
Lijn 401 eventueel aan de dagranden frequentie lager?
Lijn 402 rijdt niet.
Lijn 403 wijzigt niet.
Lijn 404 rijdt niet 's avonds, doet ie nu ook niet.
Lijn 405 rijdt door naar Ekkersrijt ter vervanging van lijn 406 en maakt een lusje via de haltes Gen. Hardenbergpad, Drosserstraat en Gen. Conderslaan.
Lijn 406 rijdt niet.
Lijn 407 rijdt niet 's avonds, doet ie nu ook niet.
Lijn 408 rijdt niet 's avonds, doet ie nu ook niet.
Eventueel de gecombineerde lijnen een ander nummer geven ter verduidelijking.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten